AndroidHealthClinic

Gewicht opbouwen

jbrwjan

Dutch Bodybuilder
Waardering
17
Lengte
1m76
Massa
86kg
Vetpercentage
12%
Hoe bouwen jullie je gewicht op? Een bb'er bij mij op de sportschool zegt dat je het gewicht moet verhogen als je 3x12 herhalingen kan maken en een vriend van mij zegt dat je dat pas moet doen als je 3x20 herhalingen kan maken omdat het anders slecht voor je spieren is.
Maar mij lijkt het dat 3x20 herhalingen weinig zin heeft als je gewicht wilt gainen. ik train trouwens pas een paar weken dus misschien is het wel beter als ik eerst train met lichte gewichten en veel herhalingen en als ik meer kracht heb met zwaardere gewichten te trainen en minder herhalingen

Je geeft zelf al het antwoord, een bb'er heeft er sowieso meer verstand van dan die vriend die het niet is.

nee... jezelf slopen met zo zwaar mogelijke gewichten en minimaal 6 herhalingen maken
doorgaan tot je een bloedneus krijgt, aderen in je ogen spatten, alle aderen op je lichaam zichtbaar worden, je moet kotsen en je begint te schreeuwen bij elke herhaling

GAINS GUARANTEED

Gewoon op gevoel.. en dan niet eens zoveel omhoog gaan. Als jij merkt dat het lekker gaat op een stricte manier en je netjes je herhalingen kan maken tot je setaantal of failure dan moet het goed zijn.

Niks mis met gewicht verhogen als je al je setjes met 12 reps kunt maken.

• Topic Starter Topic Starter
en hoeveel reps moet je dan normaal doen? die bb'er zegt 12, maar als je dat niet kan maak je dus minder reps, is dit niet erg?

ik doe 3 sets van 10 - 12, daarna doe ik nog een set tot failure
je moet ook niet beginnen met lichten gewichten en dan denk je van oh doe het nu al 3 maanden laat ik eens zware pakken... ???
dat werkt natuurlijk ook niet, gewoon vanaf dag 1 flink er tegen aan.

Vrienden zijn altijd betwetertjes, tenzij ze BBer zijn.

Terug
Naar boven