MuscleMeat

Gewicht verlies door cardio

Missblond

Novice
Waardering
0
Hoi iedereen,

Ik heb een eetstoornis gehad boulimia,
en ben daar 12 kg van aangekomen
Ik zou die heel graag er af willen hebben het liefst binnen een jaar.
Maar minder eten is bij moeilijk ik eet nu dit wat ik samen met de kliniek besproken heb.

Ontbijt
3 volkorenboterhammen met kipfilet of light jam

Tussendoor
1 pakje sultana choc en peer

Tussendoor 1 appel

Onderweg naar huis rijden werk 1 boterham met kipfilet

Lunch
2 volkorenboterhammen met kipfilet of light jam
1 schaaltje optimel vla

Tussendoor
1 appel

'S avonds
aardappelen, rijst , pasta
portie vlees
portie groenten
1 schaaltje optimel vla

Tussendoor
2 appels
1 pakje sultana choc en peer

Dit komt neer op ong. 2000 cal. en 35 gr vet waarvan 6 verzadigd

Ik wil 5x in de week gaan crosstrainen een uurtje per keer
Op het apparaat staat dan dat ik ~ 1000 cal. heb verbrand

Val ik op deze manier ook af zonder minder te gaan eten :(

Zolang je onder je onderhoud gaat, ga je afvallen. Ik zie dat je per dag 2000cals opneeemt dus dat moet lukken.
1000cals met een cario-sessie is wel écht veel. Normale cardio-sessie is ong 500cals tenzij je echt gaat net of je leven ervanaf hangt...

Ik denk dat je wat laag zit in je vetten, ipv van light jam zou ik pindakaas nemen.

en tussendoor geen fruit maar tonijn, kwark, boterhammen met kipfilet/pindakaas/...

Desnoods om wat hoger in vetten te komen eet je door de dag heen wat noten, maar niet rondom je training :)

Ik zou een vervanger voor die 4 appels vinden. 2 stukjes fruit per dag is voldoende.
Verder is het verstandig om je behoefte uit te rekenen. Daar ongeveer 20% onder te gaan zitten, dan val je inprincipe af zonder cardio. Wil je niet minder eten, dan eet je gewoon op onderhoud en zorg je voor het tekort dmv cardio:rolleyes:

Als je 5x per week 1000kcal verliest op je crosstrainer, dan zou het miss wel eens verstandig zijn iets meer te gaan eten. Stel je voor je onderhoud is 1900-2000kcal. Dan zou je 'verstandig' afvallen door 20% onder onderhoud te zitten, dus 1600 kcal. In de huidige situatie krijg je maar 1000kcal. Dus of minder cardio of iets meer eten;)

Correct me if i'm wrong..:D

Die 1000 kcals op de crosstrainer klopt zoals reeds opgemerkt natuurlijk nooit. Met alle respect, maar ik ga er niet vanuit dat je 1 uur non stop op een hartslag van rond de 160 zit, met een vetvrije massa van zo'n 60 kg...

Het zal eerder rond de 500 kcals zitten denk ik ook. In dat geval is een kcal-tekort van 500 kcals wel een goede manier om af te vallen.

Verder lijkt het me dat je ook wat hoog in snelle koolhydraten zit. Het is wellicht even wennen, maar minder suikers en meer volkoren producten en wat meer eiwitten geven sneller een verzagigd gevoel. Ook zou je wat meer groenten kunnen eten.

Het beste doe je dit niet ineens, maar wat opbouwend, zodat je er mentaal aan went. Op die manier verander je echt je eetgewoonte, in plaats van deze overboord te gooien en te vervangen door een 'dieet'.

Terug
Naar boven