Fitness Seller

Gewichtheffen

Boomstam

Dutch Bodybuilder
Waardering
16
Hallo,

Ik wil me graag wat meer gaan verdiepen in het gewichtheffen. Ik heb de sticky's al gelezen en de filmpjes van explosive lifting bekeken. Ik zit enkel te twijfelen of ik deze trainingsmanier goed begrijp en hoe ik enkele oefeningen hiervan in mijn schema kan inbrengen.

Ik zou graag wat meer algemene kracht en explosieve kracht bijkrijgen. Binnenkort begin ik met bulken en ik dacht dat dit het ideale moment is om deze kracht te winnen.

Momenteel is dit mijn trainingsschema:
Dag 1: Schouders - Buik - Onderarmen
Dag 2: Rug - Biceps
Dag 3: Borst - Triceps
Dag 4: Rust
Dag 5: Benen
Dag 6: Rust of een spiergroep waar ik niet tevreden over was die week
Dag 7: Rust

Nu wil ik toch wat oefeningen van de olympische lifts inbrengen bij mijn schema.
- Snatch Pull
- High Pulls
- Push Press

Waar kan ik deze het beste bijvoegen? Kan ik het op Dag 6 of Dag 7 doen of zou dat te veel worden voor mijn CNS?

Beste is om heel je schema om te gooien

Niet denken in spiergroepen maar in lifts

3x in de week Full Body dagen..

• Topic Starter Topic Starter
Beste is om heel je schema om te gooien

Niet denken in spiergroepen maar in lifts

Hoe moet ik het dan verdelen? Ik wil niet in de olympische lifts sterker worden, maar de 'assistance' oefeningen uit de filmpjes gaan toepassen om mijn kracht omhoog te krikken.

3x in de week Full Body dagen..

En wanneer welke lift dan toepassen? Of op elke dag de lifts die ik wou doen, gaan doen?

1e en 3e dag

[A] lift Snatch(Pull) of Clean (pull) nooit meer dan 3 herhalingen met enige uitzondering dat je er af toen 5 mag doen

Squat

[C] Gay shit, wat jij wilt (HIGH REP)

2e dag

[A] lift Jerk of vorm van Push Press nooit meer dan 3 herhalingen met enige uitzondering dat je er af toen 5 mag doen

Row of Chins (3-8 reps, + additonal weight)

[C] Gay shit, ..... (HIGH REP)

Laatst bewerkt:
1e en 3e dag

[A] lift Snatch(Pull) of Clean (pull) nooit meer dan 3 herhalingen met enige uitzondering dat je er af toen 5 mag doen

Squat

[C] Gay shit, wat jij wilt (HIGH REP)

2e dag

[A] lift Jerk of vorm van Push Press nooit meer dan 3 herhalingen met enige uitzondering dat je er af toen 5 mag doen

Row of Chins (3-8 reps, + additonal weight)

[C] Gay shit, ..... (HIGH REP)

Hoeveel sets doe ik hier van? Veel of weinig?

Ik zou vooral een beetje op de site van pendlay rondneuzen, deze pagina is wel informatief: http://www.pendlay.com/A-Training-System-for-Beginning-Olympic-Weightlifters_df_90.html

Je zou in dat template bijvoorbeeld complexes kunnen vervangen door wat meer pl/bb stijl oefeningen.
Bedankt voor de link, ik heb hem net doorgelezen en kwam tot de conclusie dat ik er inderdaad zoals jij zegt een paar pl/bb oefeningen kan bijgooien. Dat is wat ik zocht, ik wou elke week nog zoals normaal de grote spiergroepen trainen maar er wat oefeningen voor kracht bij doen. De focus zal dus vooral gericht zijn op de kracht, met de 'normale' oefeningen als extra zal ik maar zeggen

Terug
Naar boven