AndroidHealthClinic

gisteren had ik gebankdrukt. maar heb vandaag spierpijn hoort dat zo?

Ik maak me altijd zorgen wanneer ik geen (lichte) spierpijn heb :o

Spierpijn is redelijk normaal.. Hoe vaker je een spiergroep traint hoe minder gevoelig je voor spierpijn word.

Als je spiergroep getrained heb dan 4 dagen die spiergroep niet trainen. Je kan dus wel trainen, maar een andere spiergroep!

Onmiddellijk de dag erna borst trainen is wat te vlug...

Na 2 dagen kan op voorwaarde dat je schema erop aangepast is.
Als je een standaard splitschema gebruikt zou ik dit niet aanraden.

In mijn mening "hoort het NIET zo", maar KAN het erbij horen. Het is GEEN indicatie voor spiergroei (niet altijd), en als je 7 dagen stijf ben, heb je niet goed getraind.

Spierstijfheid hangt van heel veel zaken af, dus neem dat niet als waardemeter.

Aangezien je denk ik een beginner bent is het heel normaal dat je stijf bent, dat zal nog wel een tijdje zo blijven. Dit is omdat je spieren en je zenuwstelsel helemaal niet geconditioneerd zijn aan dergelijke belasting.

Dr. Worf zei:
Spierpijn is redelijk normaal.. Hoe vaker je een spiergroep traint hoe minder gevoelig je voor spierpijn word.

Als je spiergroep getrained heb dan 4 dagen die spiergroep niet trainen. Je kan dus wel trainen, maar een andere spiergroep!

Dat verschilt per persoon. Ik doe maandag borst-triceps en vrijdag weer (3 dagen rust). Maandag begin ik dan weer met borst-triceps en dat gaat mij heel goed af ook al zijn het maar 2 dagen rust. Maar dat zal niet bij veel mensen het geval zijn dat ze zo snel herstellen.

tuurlijk spierpijn is juist goed heb je tenminste het gevoel dat je wat gedaan heb en dat er weer wat groeit NO PAIN NO GAIN zeggen ze he hahhaahah
als ik de volgende dag niets voel wordt ik gek!!!!!!

Spierpijn kan je niet als indicatie nemen voor een goede workout... In ieder geval als je spierpijn hebt, niet die spiergroep gaan trainen. Je moet om de zoveel weken eens andere oefeningen in je schema gooien, je zal merken dat dit weer een goede prikkel geeft, gooi je schema eens om en je zal weer wat beter voorruit gaan. Ik heb af en toe geen spierpijn de dag erna. Biceps heb ik nooit tot nauwelijks spierpijn in terwijl ik die helemaal afbeul de dag van te voren...

Verschilt per persoon.

Tja na anderhalve week stilzitten en gister weer getraint het ik nu ook alweer spierpijn in m'n borst en schouders...

Niks aan de hand.

Mijn persoonlijke mening: als ik geen spierpijn heb, dan heb ik te licht getraind.
Maar hier wordt heel verschillend over gedacht.

Ik heb al 11 maanden lang vrijwel iedere dag spierpijn en ik ben er aan gewend geraakt.

LOL ik krijg het idee dat sommige het idee hebben dat de spierpijn zorgt voor groei. Ik kan bijv. zwaar fly's gaan doen maar mijn borst gaat er niet meer vooruit maar ze leveren me wel knallende spierpijn op.

jimi zei:
tuurlijk spierpijn is juist goed heb je tenminste het gevoel dat je wat gedaan heb en dat er weer wat groeit NO PAIN NO GAIN zeggen ze he hahhaahah
als ik de volgende dag niets voel wordt ik gek!!!!!!

Dat is het inderdaad net, spierpijn is een gevoel, meer niet!

ik kan je gerust een training laten doen waar je 7 dagen krom van loopt, maar geen meter (of moet ik zeggen geen millimeter) van bij komt...

No pain no gain klinkt mooi, maar is verder complete bullshit

oke wist ik niet iemand info over spierpijn maby een link thanks

Hmm ik heb soms 5-6 dagen spierpijn na een borst workout, maar dat zegt niks. Mijn borst sucks big time!
En ik ben ook redelijk sterk hier in, maar dat maakt ook geen **** uit.
Zou grote spiergroepen minimaal 4 dagen laten rusten en kleine 3.
Maar moet je toch zelf uitvinden.

3 redenen om 50€ op je lul te laten tatoeeren.1 je kan lekker met je geld spelen.2 je kan je geld zien groeien.3 Je vindt het niet erg als je vrouw aan je geld zit.vette aktie hahahhahahhahahhahahhah

ik leef gewoon met spierpijn. Als ik er eens geen wil moet ik al minstens een week rust nemen

Spierpijn is zéker een indicatie voor goeie workout!

daffe zei:
ik leef gewoon met spierpijn. Als ik er eens geen wil moet ik al minstens een week rust nemen

Spierpijn is zéker een indicatie voor goeie workout!

WAAROM??? BEWIJS??

Verdikke, soms kan ik me er zo in opwinden he.

Je moet er van houden :)

Je hoort hier telkens zeggen dat spierpijn geen significante indicatie is van een 'goeie training' maar ik zeg jullie, wanneer je nooit spierpijn hebt train je verkeerd.

haha! ik had een keer spierpijn voordat ik borst had getraind. Dat was pas raar!

Terug
Naar boven