AndroidHealthClinic

Breaking News Goed nieuws voor de rechtse rakkers, Halsema per direct weg

Iemand die mensen een knie in hun klote wilt geven omdat ze tegen iemand zeggen "Je kijkt zo lief" hoort sowieso niet in de politiek.

Zullen vast veel dingen meespelen om te stoppen.
Politici zijn zal een zwaar beroep zijn, dus als je toch wilt stoppe en je komt een mooi rustig moment tegen, waarom langer wachten.

Edit: ik vind jou zo'n mooi figuur Klaaswitz echt waar :roflol: bedoel ik positief.

Laatst bewerkt:
Ik kan moeilijk naar haar kijken, maar haar bedreigen, beledigen enz. gaat erg ver.
En dit is juist niet goed voor rechts. Je moet een goede tegenstander hebben om scherp te zijn.

Half twee maakt ze het bekend en vanavond afscheidsinterview bij P&W. Morgen brengt ze een afscheidsboek uit.

Wat mij betreft een geweldig politica, gedreven en scherp. Mag toch hopen dat die bedreigingen van haar kinderen hier niets mee te maken hebben.

Ze heeft al eerder gezegd graag te willen stoppen en dat er intern naar opvolging werd gezocht. Dus zo gek is het niet, maar toch, heel plotseling!

Laatst bewerkt:
Het was natuurlijk al een tijdje bekend dat dit in ieder geval haar laatste periode zou zijn, als ik het goed heb was ze hoe dan ook al bezig aan een extra periode die ze eigenlijk al niet meer zou doen.

Ik gok erop dat bepaalde zaken richting haar persoonlijk een steentje bij hebben gedragen om nu al mee te stoppen, ik denk dan aan dingen zoals van de week in Pownews. Die onderinbeeld berichten van tweeters uitzenden waarin er eentje van voorbijkwam in hoofdletters "HALSEMA k*tHOER!". Onbegrijpelijk dat ze dat gewoon toelaten, en het is echt niet zo dat er geen sprake is van een bepaalde mate van selectie bij het uitzenden van die 'tweets'.
Als je daar niet tegen kan heb je niets te zoeken in de politiek. De meest bekwame politici worden uitgescholden en vaak erger dan dat. En dan heb je geluk, want eigenlijk veel erger zijn leugens en laster die via de media en elders verspreid worden over je persoon of je programma. Maar ook daar moet je tegen kunnen en moet je maar proberen weerleggen.

Laatste periode ok, maar dan had ze nog de optie om oppositie te voeren. Maar goed het is haar leven en blijkbaar is ze financieel binnen of kan ze op andere manieren haar boterham verdienen.

Mooi kom maar allemaal gezellig bij de SP. ;)

Jammer, het was een aantrekkelijke vrouw.

Laatste periode ok, maar dan had ze nog de optie om oppositie te voeren. Maar goed het is haar leven en blijkbaar is ze financieel binnen of kan ze op andere manieren haar boterham verdienen.

Lijkt me een nogal cynische kijk op de politiek en de beweegredenen van politici. Ik vond haar speech net wel aardig eigenlijk, het klinkt redelijk om afscheid te nemen in een rustige periode zodat haar opvolgster een aanloopje krijgt. De politici als passant en niet als iemand die er zijn beroep van maakt, ik vond het geloofwaardig. Je doet het net voorkomen alsof het heel normaal is dat politici plichtmatig hun zaak blijven verkondigen in het parlement, lijkt me een nogal ongezonde houding.

Overigens, om even te reageren op een aantal anderen. Ze zal zeker niet de parlementaire geschiedenis in gaan als iemand die eigenlijk niet zoveel voor elkaar heeft gekregen. Dergelijke korte termijnvisie is exact de reden waarom politiek steeds meer korte termijn geroep wordt, juist om dit soort zienswijzen te voeden. Halsema zal de boeken in gaan als degene die GL op een wat liberaler spoor heeft gezet, in een tijd waarin ideologie zoals we het nu kennen neigt te verdwijnen, waarin we eigenlijk allemaal half tam links-rechts aan het roepen zijn binnen een liberaal-kapitalistische bandtbreedte, heeft Halsema de partij alvast op de juiste koers gezet.

Lijkt me een nogal cynische kijk op de politiek en de beweegredenen van politici. Ik vond haar speech net wel aardig eigenlijk, het klinkt redelijk om afscheid te nemen in een rustige periode zodat haar opvolgster een aanloopje krijgt. De politici als passant en niet als iemand die er zijn beroep van maakt, ik vond het geloofwaardig. Je doet het net voorkomen alsof het heel normaal is dat politici plichtmatig hun zaak blijven verkondigen in het parlement, lijkt me een nogal ongezonde houding.
Het is een feit dat ze was doorgegaan indien links een regering had kunnen vormen. We mogen daaruit afleiden dat ze gewoon geen zin had in oppositie. Rechts aan de macht was de nachtmerrie die uitkwam en blijkbaar was dat dan de druppel en reden om op te geven. Ondertussen laat ze haar partij wel in de steek bij het oppositie voeren tegen die rechtse regering, maar inderdaad geeft dat de partij ook de mogelijkheid om nieuwe mensen te vinden en misschien wel sterker te worden.

Ik vind het niet normaal dat dat plichtmatig gebeurd, maar van een nog vrij jonge politica verwacht je nu eenmaal niet dat ze er al zo snel de brui aan geeft. Dan zit de politiek toch onvoldoende in je.

jammer, vond het wel een lekker wijf. nu de playboy in?

Wat een grafstem liet Femke door de kamer heel galmen,blij dat niet meer aan te horen.

Ze is nog nooit scherp uit de hoek gekomen al die jaren. Altijd dat monotone gejammer, nooit eens daadkrachtig en sterk.

Gast, alsjeblieft.

1 van de weinige vrouwen die ik iets vond toevoegen aan de politiek. Ben ook bang dat ik het voortaan (nog) minder met hun eens ben, maar we zullen zien.

Laatst bewerkt:

Overigens, om even te reageren op een aantal anderen. Ze zal zeker niet de parlementaire geschiedenis in gaan als iemand die eigenlijk niet zoveel voor elkaar heeft gekregen. Dergelijke korte termijnvisie is exact de reden waarom politiek steeds meer korte termijn geroep wordt, juist om dit soort zienswijzen te voeden. Halsema zal de boeken in gaan als degene die GL op een wat liberaler spoor heeft gezet, in een tijd waarin ideologie zoals we het nu kennen neigt te verdwijnen, waarin we eigenlijk allemaal half tam links-rechts aan het roepen zijn binnen een liberaal-kapitalistische bandtbreedte, heeft Halsema de partij alvast op de juiste koers gezet.

Denk je niet dat die liberale koers een hoop GL stemmers teleurgesteld heeft? Juist de personen die aan die kaant van het linkse spectrum zaten zijn toch de personen die wel vasthouden aan hun ideologie en daar graag een partij bij zoeken? Dat GL hun ideologie verkocht heeft vind je dat dan nog steeds de juiste beslissing?

---------- Toegevoegd om 16:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:14 ----------

Het is een feit dat ze was doorgegaan indien links een regering had kunnen vormen. We mogen daaruit afleiden dat ze gewoon geen zin had in oppositie. Rechts aan de macht was de nachtmerrie die uitkwam en blijkbaar was dat dan de druppel en reden om op te geven. Ondertussen laat ze haar partij wel in de steek bij het oppositie voeren tegen die rechtse regering, maar inderdaad geeft dat de partij ook de mogelijkheid om nieuwe mensen te vinden en misschien wel sterker te worden.

Ik vind het niet normaal dat dat plichtmatig gebeurd, maar van een nog vrij jonge politica verwacht je nu eenmaal niet dat ze er al zo snel de brui aan geeft. Dan zit de politiek toch onvoldoende in je.

Ach, ik geloof niet dat ze oprecht heeft gedacht dat ze ooit in de regering terecht zou komen. Het was een hele prestatie geweest, maar erg realistisch was het op voorhand zeker niet.

Ach, ik geloof niet dat ze oprecht heeft gedacht dat ze ooit in de regering terecht zou komen. Het was een hele prestatie geweest, maar erg realistisch was het op voorhand zeker niet.

Jij je als marxist presenterende zou toch moeten weten dat ideologie een mystificatie van de werkelijkheid is, een seculiere religie. De werkelijkheid is de vrije markt, globalisatie en individualisme. De mate waarin dit wel of niet bijgevijld wordt is ter invulling van de politieke partijen die in feite allemaal producten zijn van de liberale overwinning.

Wat een pessimistisch stuk stront heb je weer neegepleurd klaas. Ik weiger te accepteren dat dat de enig mogelijke werkelijkheid is. En dan nog leiden er verschillende wegen naar Rome, mijns inziens zijn er partijen nodig die tegengas durven te geven aan het gedrocht dat liberalisme heet. Dat een van de partijen die hiertoe in staat is geweest opgeschoven is naar rechts is wat mij betreft geen schone zaak.
Ik presenteer me helemaal niet als marxist, maar heb er geen problemen mee als mensen mij op die manier typeren.

Laatst bewerkt:
Dat leg ik toch net uit. Het verwachten dat individualisme en liberalisme de juiste, en zelfs de enige weg is klinkt mij pessimistisch in de oren.

---------- Toegevoegd om 16:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:27 ----------

Het laat weinig speelruimte, zogezegd.

• Topic Starter Topic Starter
Politici met een looptijd van langer dan 12 jaar zijn overigens schaars in Nederland, in die zin is het wel logisch dat Halsema er de brui aan geeft. Het is hier geen USA waar je tot je dood zo'n beetje een congrestoeltje bezet kan houden.

Jij je als marxist presenterende zou toch moeten weten dat ideologie een mystificatie van de werkelijkheid is, een seculiere religie. De werkelijkheid is de vrije markt, globalisatie en individualisme. De mate waarin dit wel of niet bijgevijld wordt is ter invulling van de politieke partijen die in feite allemaal producten zijn van de liberale overwinning.

en deze werkelijkheid wordt in stand gehouden door ideologische overwegingen, dus hoe je het draait of keert ideologie is onomkeerbaar, het komt er enkel op neer welke je kiest/we kiezen.

Er zijn toch genoeg voorbeelden van oudere politici zowel in België als Nederland. Meestal heeft een politicus een aanlooptijd in de oppositie (zoals Halsema) om daarna in de regering te geraken en daar een postje te bemachtigen voor tenminste één termijn. En het is ook niet uitzonderlijk dat dat twee of drie termijnen worden.

Jaren in oppositie vind ik maar half tellen. Ze was letterlijk en figuurlijk nog een groentje ;)

Terug
Naar boven