- Waardering
- 7.570
- Lengte
- 1m64
- Massa
- 74kg
vrouwen willen daar een nadruk op leggen, maar zouden ze niet eerst moeten beginnen met eerst een basis te leggen?
Heb liever dat ze op mij liggen.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
vrouwen willen daar een nadruk op leggen, maar zouden ze niet eerst moeten beginnen met eerst een basis te leggen?
Het zeker goed om een basis te leggen, maar dit kan prima gecombineerd worden. Enerzijds omdat het niet de progressie in de weg zit, anderzijds omdat het motiverend is om voortgang te zien op de punten die je wil verbeteren.
Motivatie is toch een vrij groot deel van onze sport... iedere dag weer, right?
je kunt ook motivatie halen uit andere dingen zoals de oefeningen goed uitvoeren, of zwaardere gewichten nemen.Het zeker goed om een basis te leggen, maar dit kan prima gecombineerd worden. Enerzijds omdat het niet de progressie in de weg zit, anderzijds omdat het motiverend is om voortgang te zien op de punten die je wil verbeteren.
Motivatie is toch een vrij groot deel van onze sport... iedere dag weer, right?
*reminderhelp graag hoor, maar vergeet niet zelf ook wat te testen als je eenmaal een startschema hebt.
In vorm komen vat ik op als een focus in spiermassa, wat ook leuker traint trouwens, als ze op mijn ega lijkt vindt ze pure krachttraining maar saai. bb schema's is makkelijke wat meer variatie in te bouwen.
moet nodig slapen, als ik hem over een paar dagen hier niet heb staan graag even reageren, dan denk ik er weer aan.
je kunt ook motivatie halen uit andere dingen zoals de oefeningen goed uitvoeren, of zwaardere gewichten nemen.
en denk als ze stronglifts gaan doen en elke dag squaten dat ze wel snel vooruitgang gaan zien!!
Eens, iedereen motivatie uit verschillende dingen.
Niets tegen op stronglift, maar het is in de basis eerder een powerlift schema dan een bodybuild schema met bijbehorende voor en nadelen.
Heb meerdere mensen zie switchen tussen powerlift en bodybuild schema's, wat heel erg opvalt is dat iemand die switch van een goed bodybuild schema naar een powerlift schema als 5x5 of rippetoe toch echt een afname krijgt in spiermassa, terwijl de kracht juist toeneemt.
Dit zijn mijn waarnemingen en weet van mijzelf dat ik een oog heb voor dergelijk dingen, maar dit gezegd hebbende is mijn ervaring gebasseerd op maar een handje vol mensen. In emperische onderzoeken spreken we dan over te kleine aantallen voor betrouwbare onderzoeksresultaten, dus neem mijn opmerkingen vooral met een korreltje zout.
Ik ben nu ook veranderd van een bodybuilding split naar stronglifts en denk dat het normaal is dat je spiermassa verliest omdat je terug verminder in gewicht dat je pakt.
Maar ik denk als je terug zwaardere gewichten gaat heffen dat je ze snel terug hebt.
stronglifts is een heel goede beginnersschema
ik heb al meerdere gedaan, het waren meestal gewone 4dagen split, fst7, blood and guts van dorian Yates en voor stronglifts heb ik Max ot gedaan en deze waren meer gericht op kracht.
vroeger nooit echt gefocust op de compound oefeningen (behalve squat, deadlift, bench press en row's).
nu vind ik ze echt de max om te doen, ik kijk er altijd naar uit om de squat te mogen doen.
met de stronglifts hoop ik gewoon mijn pr's te verbreken van 180kg dl, 140kg sq en 85kg bp.
nette stats met jouw gewicht/vetpercentage. bp lijkt in verhouding tot je benen/rug iets minder te gaan? blesures?
Goedbedoelde waarschuwing, dorian yates programma's zijn behoorlijk waardeloos, die man heeft volgens mij nog nooit een dag van zijn leven natural gelift en denk dat naturls die niet tienduizende euros(understatement) aan middeltjes spuiten slikken te kunnen uitleggen hoe te trainen en progressie over langer periodes te maken (iedereen kan een paar week progressie maken, dit maanden/jaren doen is de truuk). Leuk feitje, had voor kracht/power een trainer die hem ook begeleid had toen ik nog wedstrijden deed (vechtsport).
Lees uit je reactie niet helemaal van welk bodybuild programma je over bent gestapt naar 5x5 zonder spieromvang te verliezen (los van de initiele periode). Ben eigenlijk wel nieuwschierig aangezien ik dit vaker zie bij een switch naar powerlift achtige schema's
Borst is 1 van mijn zwakkere spiergroeppen daarom dat ik daar zo met sukkel.
Met yates zijn programma had ik niet zo veel groei maar zijn idee van positieven en negatieven stond mij wel aan.
Voor dat ik Max OT gedaan heb (kracht) deed ik een vier dagen split waar ik de focus legde op negatieven.
Bij deze groeie ik toch heel goed.
Nu wil ik mij echt focussen om mijn pr's te verbreken
Goed schema voor vrouwen?
2 x per week de badkamer
1 x per week bed verschonen
7 x per week stofzuigen
3 x per week strijken
IIFYM
If it fits your marriage

.