Fitness Seller

Goed schema?

Gast 128399

Novice
uitgeschakeld
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
59kg
Beste DBB'ers,

Ik vroeg mij af of het volgende schema een "goed" schema is? Ik heb dit schema gevonden en de reacties erop zijn vrij lovend. Ik ben een echte beginner wat betreft sporten dus dit lijkt mij voor nu een prima schema.

LINK

Ik hoor graag jullie meningen.

voor begin prima schema weet niet hoelang je sport maar zou misschien in het begin 3x 15 herhalingen doen of als je als tijdje bezig bent 12 12 10 10

• Topic Starter Topic Starter
Ja precies daar zat ik ook aan te denken. Ben dus gisteren (maandag) begonnen, maar ik vond het niet echt een zwaar schema voelde er niet veel van. Dus de gewichten maar even gaan verhogen...

Dat schema is op zich prima. Zelf zou ik de DB oefeningen vervangen door Barbell oefeningen omdat je daar zwaarder mee kunt trainen.

Dat schema is op zich prima. Zelf zou ik de DB oefeningen vervangen door Barbell oefeningen omdat je daar zwaarder mee kunt trainen.

Thanks voor het advies, ik was al van plan om een Barbell aan te schaffen :). Ik ga vandaag (woensdag) programma volgen, kijken of ik het met zwaardere dumbells en/of meerdere reps (15) kan gaan doen zodat ik er ook wat van voel haha.

In het schema staat trouwens ook:

1. Progression. Never waste a set. Always push for more reps on every set using good form. When you can hit the top level of the recommended rep range on your first set of an exercise, add weight! This means that if an exercise calls for 3 sets of 6 to 12 reps, and on your first set you can perform 12 reps, add more weight the next time you perform this exercise.

Is dit correct? Want dan kan ik al flink wat extra gewicht op mijn dumbells zetten.

uitvoering van de oefening

Ow laat ook maar was even verstrooit maar begrijp het nu :D tjah beginneling zijn hé :D

---------- Toegevoegd om 22:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:53 ----------

Daarom adviseer ik ook een barbell :)

Eigelijk had ik ook nog een ander vraagje FortiusFitness , Mag je de schema aanpassen naar elke dag trainen of is dat geen goed idee ?

Laatst bewerkt:
Ow laat ook maar was even verstrooit maar begrijp het nu :D tjah beginneling zijn hé :D

---------- Toegevoegd om 22:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:53 ----------

Eigelijk had ik ook nog een ander vraagje FortiusFitness , Mag je de schema aanpassen naar elke dag trainen of is dat geen goed idee ?

Dat kun je ook proberen, doe dan ABCABC, de ene training ga je dan aan de hoge kant van de rep range zitten en de andere training aan de lage kant.

Dan natuurlijk kijken of je vooruit gaat :)

Dat zal ik inderdaad proberen als ik na 1 maand nog niets merk:P

Terug
Naar boven