Voordat ik me trainingsschema post, zal ik me eerst even voorstellen. Ik ben 20 jaar en train al zo'n 4 jaar. De eerste 2 jaar zijn niet echt serieus geweest qua trainen, het was meer voor de lol en lichaamsbeweging. De laatste 2 jaar ben ik meer aandacht gaan besteden aan het fitnessen en zeker dit laatste jaar ben ik vooral nieuwe dingen aan het proberen (meer op voeding letten, proteïnesupplementen etc).
Momenteel doe ik 3 spiergroepen per keer trainen. Benen rug en biceps op dag 1 en 3, en borst, schouders en triceps op dag 2 en 4. Deze volgorde hou ik eigenlijk al zo'n 3 jaar aan en heeft nooit echt voor problemen gezorgd.
Nu heb ik zelf een nieuw trainingsschema opgesteld die best zwaar is voor 3 spiergroepen en ik lees uit trainingsschema's van anderen dat zij 2 spiergroepen per keer pakken. Ik heb dit schema al een aantal keer gedaan maar aangezien ik 's avonds voor mijn werk ook redelijk zwaar fysiek bezig ben, is het lastig om gemotiveerd te blijven.
Daarom zou ik advies willen krijgen over hoe ik het beste mijn schema op kan stellen a.d.h.v. 2 spiergroepen per dag. Het liefst train ik vier dagen in de week maar 5 dagen trainen en wat eerder klaar zijn en nog wat energie over houden is ook meer dan welkom.
Maandag en donderdag (benen rug en biceps)
Benen:
Lying Leg Curl
Leg extension
Standing Calf Raise
Over het algemeen doe ik 4 sets met 8 reps, maar op goeie dagen doe ik 10 reps. Ik heb me benen niet vanaf het begin getraind dus ik probeer schade in te halen.
Rug:
Chin-ups
Straight arm pulldown
Cable Row
Barbell Row
Upright Row
Hier ook 4 sets met 8 reps
Biceps:
Barbell Curl
Reverse Curl
Machine Curl
dumbbell Curl
idem
Dinsdag en vrijdag (borst, schouders, triceps)
Borst:
dumbbell Press
Incline Dumbbell press
Decline Press
Peck Deck
4 sets met 8 reps, 10 als het een goeie dag is.
Schouders:
dumbbell Side Raise
Cable Front Raise
Bent over raise (met dumbbells)
Neck Press
4 sets met 8 reps
Triceps:
Pulldown
Reverse grip pulldown
Lying dumbbell extension
4 sets met 8 reps
Bij voorbaat dank voor advies en feedback.
Momenteel doe ik 3 spiergroepen per keer trainen. Benen rug en biceps op dag 1 en 3, en borst, schouders en triceps op dag 2 en 4. Deze volgorde hou ik eigenlijk al zo'n 3 jaar aan en heeft nooit echt voor problemen gezorgd.
Nu heb ik zelf een nieuw trainingsschema opgesteld die best zwaar is voor 3 spiergroepen en ik lees uit trainingsschema's van anderen dat zij 2 spiergroepen per keer pakken. Ik heb dit schema al een aantal keer gedaan maar aangezien ik 's avonds voor mijn werk ook redelijk zwaar fysiek bezig ben, is het lastig om gemotiveerd te blijven.
Daarom zou ik advies willen krijgen over hoe ik het beste mijn schema op kan stellen a.d.h.v. 2 spiergroepen per dag. Het liefst train ik vier dagen in de week maar 5 dagen trainen en wat eerder klaar zijn en nog wat energie over houden is ook meer dan welkom.
Maandag en donderdag (benen rug en biceps)
Benen:
Squat
Leg PressLying Leg Curl
Leg extension
Standing Calf Raise
Over het algemeen doe ik 4 sets met 8 reps, maar op goeie dagen doe ik 10 reps. Ik heb me benen niet vanaf het begin getraind dus ik probeer schade in te halen.
Rug:
Chin-ups
Straight arm pulldown
Cable Row
Barbell Row
Upright Row
Hier ook 4 sets met 8 reps
Biceps:
Barbell Curl
Reverse Curl
Machine Curl
dumbbell Curl
idem
Dinsdag en vrijdag (borst, schouders, triceps)
Borst:
dumbbell Press
Incline Dumbbell press
Decline Press
Peck Deck
4 sets met 8 reps, 10 als het een goeie dag is.
Schouders:
dumbbell Side Raise
Cable Front Raise
Bent over raise (met dumbbells)
Neck Press
4 sets met 8 reps
Triceps:
Pulldown
Reverse grip pulldown
Lying dumbbell extension
4 sets met 8 reps
Bij voorbaat dank voor advies en feedback.

veel te veel oefeningen + ook nog te weinig rust.