AndroidHealthClinic

Goed voedinsschema?

appiappi

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
59kg
Vetpercentage
10%
Hallo,
Ik ben 1,78 meter, weeg zo'n 59 kilo en ben 16 jaar oud.
Nu weeg ik best weinig en wil daarom ook aankomen in gewicht, nu was mijn vraag of bijgevoegd eetschema een beetje voldoet? Vooral door het opbouwen van spiermassa natuurlijk. Ik was van plan dit schema zo goed mogelijk aan te houden tot het einde van de zomervakantie en dan even kijken hoe het ervoor staat.
Graag jullie mening!

Bijlagen

Ik zou voor je ontbijt zorgen dat je voldoende eiwitten opneemt. Eet als ontbijt havermout. Doe er dan nog eens 2 eieren bij, of neem een wheyshake. Persoonlijk zou ik opteren om halfvolle melk te drinken i.p.v. chocomelk heel de dag door. Chocomelk kan goed zijn vlak na de workout, omdat deze veel suikers bevatten.

De chocoladevla vlak voor het slapen gaan zou ik ook niet nemen. Doe aan cleanbulk, d.w.z. geen fastfood, koekjes, taarten, enz. Eet kwark of voor de Belgen, verse kaas (van de Aldi, die heeft de meeste eiwitten ! ). Eet zo'n 250 gr of 500 gr voor het slapen gaan. Dit zijn trage eiwitten die je spieren heel de nacht door voeden.

Persoonlijk vind ik je Koolhydraten wat naar de hoge kant. Ik zou eerder een 350-370 opteren.

Je eiwitten zitten volgens mij goed.

Eerder zou ik je vetten wat de lucht in smijten. Rond de 100 gr. Eet daarvoor gezonde vetten (noten vooral). Een 50gr noten per dag kan dit al aardig opkrikken.

Tot daar mijn mening. Hopelijk ben je er wat mee

Je eet 3200kcal, maar wel maakt wel gebruik van een WeightGainer...
Probeer eerst die 3200kcal met schoon voedsel binnen te krijgen. Dat is goed mogelijk zonder weightgainer;).
Havermout is een echte aanrader als je massa probeert te pakken.
Als je van je ontbijt 100g havermout, 250ml halfvolle melk, schep whey en een banaan maakt heb je al gelijk zo'n 750kcal binnen die ook nog eens gezond zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt, hier kan ik wat mee, ga het zeker proberen!

---------- Post toegevoegd Mon 23 Jul 2012 om 13:09 ----------

@Prestigio ik heb zojuist even jou havermout bereidingen bekeken. Zou ik dat ook kunnen doen, dat ik iedere ochtend 100 gr havermout, 2 eiwit en 150ml halfvolle melk pak en daar een pannenkoek van maak. Ik neem trouwens aan dat je deze pannenkoek wel gwn in een keer opeet.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb mijn schema wat aangepast, zit nu zonder weight gainer om de 3200 kcal, het probleem is eigenlijk dat ik niet aan de 100 gr vet kom, weten jullie misschien waar ik dit het beste uit kan halen? Nu eet ik natuurlijk ook nog wat halvarine op mijn brood.

Bijlagen

Ik heb mijn schema wat aangepast, zit nu zonder weight gainer om de 3200 kcal, het probleem is eigenlijk dat ik niet aan de 100 gr vet kom, weten jullie misschien waar ik dit het beste uit kan halen? Nu eet ik natuurlijk ook nog wat halvarine op mijn brood.

Zoals ik eerder vermeld heb, eet noten. Dat zijn gezonde vetten.
Eet bv 50gr quechua per dag. Dat brengt ongeveer 24,8 gr vet met zich mee. Met deze erbij kom je dus gemakkelijk aan 100gr vet.

Walnoten zijn ook een makkelijke vorm van vetten en kcal.

Q

Of pinda's... Kosten ook maar €3,50 per kg...
En eidooier bevat ook gezonde vetten;)
Met het pannenkoek recept deed ik meestal de eiwitten bij het ontbijt en de dooiers bij de kwark.

Terug
Naar boven