AndroidHealthClinic

Goede bovenlichaam schema's?

bramm

Novice
Waardering
0
Hallo,
Ik ben een beginnende fitnesser, ben vorige week 7x gegaan.
Ik ben 1,87 en 75 kilo(heb geen vetlaag ofzo).
Ik voetbal 3x per week en mijn benen zijn in vergelijking met me bovenlichaam afgetraind.
Ik wil me voornamelijk dus op mijn borst, biceps, triceps en mijn rug is behoorlijk zwak(heeft dus extra aandacht nodig).
Ik ga gewoon naar een fitness, ze hebben alle gewichten die je nodig hebt, maar ik vind het nog niet echt fijn om daarmee te werken.
Het liefst ga ik nu 5/6x per week naar de fitness, zaterdag kan ik het namelijk echt niet maken om eerst naar de fitness te gaan en daarna nog een wedstrijd te spelen ;).
Ik kan ook nog op woensdag 2x naar de fitness gaan, maar dat is waarschijnlijk niet zo'n goed idee?

Ik doe nu telkens 3 x 15 met elke oefening, maar dat is volgens mij niet zo effectief.
Vandaag, ging ik alles doen in de sportschool behalve beenoefeningen dan en dat beviel me wel.
Vandeweek neem ik dat lijstje met oefeningen wel even mee naar huis en schrijf ik hier op wat ze hebben.

Mijn conditie: Ja, daar kan ik zelf 1 ding over zeggen. Ik had met coopertest 3400M en met shuttlerun trap 16.
Dus die is meer dan goed.
Mijn inzet: Als, ik iets doe wat ik leuk vind ga ik er helemaal voor, dan leef ik me er helemaal in...
Ik eet meer dan normaal en kom aan mijn eiwitten, koolhydraten en de 4 liter vocht per dag.

Mijn doel:
8 pack, heb er al 6...
een dikke V rug
en dan in de zelfde verhoudingen biceps en triceps, maak u ajb geen zorgen om mijn benen(die zijn absurt groot in vergelijking met)

Ik heb internet afgezocht voor schema's, maar telkens staan oefeningen voor benen er massaal in. 1x per week been oefeningen kan wel, maar meer moet ik echt niet hebben...

Je zegt dat je ''alles op een dag doen'' leuk vind?
Dan is een goed fullbody schema misschien een idee ( maar train wel gewoon je benen! )

Week 1:

Monday - Workout A
Wednesday -Workout B
Friday - Workout A

Week 2:

Monday - Workout B
Wednesday - Workout A
Friday - Workout B

Etc.

For the actual workouts read below:

Note: This doesn’t include warm-up sets

**Means this is OPTIONAL**

Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift
**2x8 Dips (if you cant do these or no assist machine then do Decline Dumbbell Bench Press with your hands Facing each other)

Workout B
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Pendlay or Bent Rows (or power cleans)
**2x8 Chin-ups (recommended mainly if doing the cleans)

In dit topic staat meer informatie over dit fullbody schema... Writeup for Rippetoe's program - Bodybuilding.com Forums

Verder, als je doel massa gainen is, is 15 reps imo ook te veel ( liever 6-10 )

Je kunt ook gaan voor een split schema, bijv;

Maandag - Borst,triceps
Woensdag - Rug, biceps
Vrijdag - Benen, schouders

En je weet echt zeker dat je goed eet? ( misschien eens een schema posten? )

ok post dan maar eens een foto van je abnormale benen:)
en een sixpack heb je al zo te zien das goed:)
meld mij wanneer je die eightpack hebt he want dan moet ik dat in de krant gaan vermelden:)
een eight pack of six pack is genetisch bepaald zal ik dan maar even vermelden:)
dus wat kan je nu doen
maandag: benen buik
dinsdag: borst kuiten
woensdag: rug buik
donderdag: biceps triceps
vrijdag: schouders buik

• Topic Starter Topic Starter
Ja, ik eet voldoende:
15 boterhammen met boter en vlees.
1 bak kwark (500 gram)
1 liter karnemelk + vezels
snoep ik afentoe nog wat erbij :P
avond eten meestal 2 borden
Misschien is het handig om proteine shakes te nemen, maar heb niet zo super veel geld(binnenkort ga ik werken :P).
Beenoefeningen kan ik wel doen, maar niet zo vaak ik pas nu al niet in de meeste broeken!
Die 8pack gaat er komen!
En heb nog een zondag ter beschikking...

Meet je benen eens en post hier wat de omtrek is. Als ze groter dan 70cm zijn heb je in verhouding inderdaad echt grote benen. Anders ben je gewoon aan het zeveren.

lees nog eens wat heavyd8 hier boven schreef...

ik pas de meeste broeken bij mijn bovenbenen nu al niet en als ik de meetlint kan vinden zal ik het aantal cm posten :) en ik zeg ook dat het in verhouding absurd is

Hoeveel meten je benen? Kan je toch zo even opmeten met een meetlint.

zucht.. en het is pas februari :(

misschien moet je dan eens andere broeken passen? ik kan ook zo 10 broeken aandoen die strak zitten....Weg met die ecto troep

Wat denk je nou zelf dat ik mezelf in een 28 probeer te proppen ofzo. Ik heb L34, en om me middel 32 maar met me been is dat 34 waardoor het aan de bovenkant weer raar zit.
Ik weet niet waar jij je broeken koopt trouwens, maar funkyhouse en menatwork koop ik weet niet of dat ecto troep is? en om elke dag in trainingsbroek te lopen, is helemaal niks!

en nog steeds geen omtrek gepost

en nog steeds geen meetlint hé, als ik hem vind post ik het :)
maar jullie gaan nu allemaal off topic als ik gezeik wil vraag ik het wel.

rechts: 56 cm en links: 54, als je als voetballer je benen gaat trainen word je toch alleen maar slomer en ik vind dit aardig groot al :O

rechts: 56 cm en links: 54, als je als voetballer je benen gaat trainen word je toch alleen maar slomer en ik vind dit aardig groot al :O

als je explosiviteit trained word je niet slomer :S
wat voor broeken koop jij overigens ik heb zelfde maat wat betreft upperbody (32) maar benen geen probleem en die van mij zijn groter

ga is wat meer lezen op het forum en dan weet je ook gelijk waarom je OOK je benen erbij moet trainen voor je upperbody

Ja, word je dan niet slomer, er word overal gesuggereerd van wel en je benen moet je trainen omdat daar groeihormonen inzitten, toch?

Zucht. Dit is te erg.

Ja, word je dan niet slomer, er word overal gesuggereerd van wel en je benen moet je trainen omdat daar groeihormonen inzitten, toch?

als je explosiviteit trained word je niet slomer :S
wat voor broeken koop jij overigens ik heb zelfde maat wat betreft upperbody (32) maar benen geen probleem en die van mij zijn groter

ga is wat meer lezen op het forum en dan weet je ook gelijk waarom je OOK je benen erbij moet trainen voor je upperbody

omg man wat een drama queen, mijn benen zijn nog flink aantal cm groter en heb nooit probleem met broeken vinden (taille maat zelfde)

ga eerst eens ff wat topics lezen, bij topic vd maand stond iets over je benen trainen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven