XXL Nutrition

Goede eiwitten, koolhydraten en vetten.

Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
80kg
Vetpercentage
14%
Hallo allemaal,

Ik was de vorige keer zo goed geholpen dat ik het er nog eens op waag; wanneer weet je of je te maken hebt met goede vetten, koolhydraten en eiwitten?

Met name de koolhydraten heb ik moeite mee.
Glass noodles of gewone noodles van Unox (zonder de kruiden en olie toegevoegd), goede of slechte koolhydraten?
Rijstwafels met zeezout; ingrediënten: rijst en 0,3% zeezout. Ik weet dat rijst een goede koolhydraat bron is, betekend dit dan dat rijstewafels dit ook zijn?
Snelle Jelle; lekker tussendoortje van 200 kcal waar wel een deel suiker in zit, maar voor de rest wel goed in een bulk schema?

Zijn er ook manieren om hier zelf achter te komen zodat ik dit niet hier hoef te vragen?

Alvast bedankt!

Eiwitten zijn eiwitten, daar heb je niet slecht of goed denk ik.
Je hebt plantaardige eiwitten (sojascheuten, prinsesseboontjes, ...) en dierlijke eiwitten.

Vetten: onverzadigde = goed, verzadigde = slecht, geharde / transvetten = superslecht
Dacht dat je best een mix van 50/50 onverzadigde/verzadigde had...

Koolhydraten: hier moet je naar het aantal vezels (fiber) kijken en de hoeveelheid suiker.
Veel suiker, weinig vezels = slecht
Weinig suiker, veel vezels = goed

Maar anderen gaan zeker nog veel beter op je vraag kunnen antwoorden.

Dierlijke eiwitten zijn completer, maar het gaat vooral om de leucine erin die voor de anabole effecten zorgt.

Dierlijke eiwitten zijn completer, maar het gaat vooral om de leucine erin die voor de anabole effecten zorgt.

Hi Cools. Aan de hand van je wetenswaardigheden met betrekking tot (onderandere) supplementen, vroeg ik me af of het waardevol is om ''pure'' rijst protein (poeder) te voorzien van een extra hoeveelheid Leucine?

Hi Cools. Aan de hand van je wetenswaardigheden met betrekking tot (onderandere) supplementen, vroeg ik me af of het waardevol is om ''pure'' rijst protein (poeder) te voorzien van een extra hoeveelheid Leucine?

Dat is mogelijk. Moet even eens opzoeken hoeveel gram extra leucine je dan moet toevoegen voor het maximale anabole effect te bereiken.

Het werkt alleen icm een eiwitbron, dus zoals rijsteiwit bv (of caseïne). De optimale dosis leucine zou rond de 3,5gram liggen. Per 30gram rijsteiwit (isolaat) zit er ongeveer 2,5gram leucine in, dan zou je 1gram moeten toevoegen.

Maar je kan ook ca. 45gram rijsteiwit gebruiken ipv 30gram whey. Dit geeft hetzelfde resultaat ;) Dus gewoon iets meer plantaardige eiwitten bied mogelijk de oplossing.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Maaaaaaaar, what About de koolhydraten? Ik wil t graag weten aan de hand van die voorbeelden. Ook bij vetten bijvoorbeeld weet ik dat olijfolie beter is dan roomboter, maar hoe zit het met de kokosolie en archideolie enz enz.

Vragen vragen vragen..

Maaaaaaaar, what About de koolhydraten? Ik wil t graag weten aan de hand van die voorbeelden. Ook bij vetten bijvoorbeeld weet ik dat olijfolie beter is dan roomboter, maar hoe zit het met de kokosolie en archideolie enz enz.

Vragen vragen vragen..

Kokosolie is gezond, arachideolie zou ik beperken.

Goede koolhydraten bronnen zijn (zilvervlies)rijst, volkoren pasta en producten zoals wheatabix, havermout, meergranen producten enz..

Laatst bewerkt:
Volgens mij is het belangrijk waarvoor je de koolhydraten wilt gebruiken, maar dit geldt sowieso voor eiwitten en vetten. Ik heb laatst om te groeien in iets meer spiermassa een Mass Addiction genomen bij dnasupplementen Ik reageerde daar goed op en ben aangekomen in spiermassa in een korte tijd.

Terug
Naar boven