MuscleMeat

Goeie zet: Honderden Marokkanen demonstreren tegen geweld

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
DEN HAAG - Enkele honderden mensen zijn zaterdag om 13.00 uur samen gekomen op het Oranjeplein in de Haagse Schilderswijk. Zij demonstreren naar aanleiding van de moord op Theo van Gogh tegen geweld en voor vreedzaam samenleven in Nederland. De demonstratie is georganiseerd door Marokkaanse organisaties in Den Haag.

Vanaf het Oranjeplein vertrok rond 13.30 uur de stoet via de Hoefkade en de Stationsweg naar het Spuiplein. Vooral Marokkaanse mannen lopen mee. Ook heeft een enkele Nederlander en vrouw zich bij de stoet aangesloten.

De deelnemers dragen borden en spandoeken bij zich. Daarop staan leuzen als 'Geen kogels maar woorden', 'Niet doden namens mij' en 'Islam is vrede'.

De Haagse imams hebben vrijdag in het gebed hun achterban opgeroepen mee te lopen in de demonstratie. De organisatoren, onder wie de multiculturele instelling MCI, de Amazigh(Berber)beweging in Nederland en de Marokkaanse Buurtvaders Schilderswijk, willen duidelijk maken dat de moord een aanslag is op de vrijheid van meningsuiting en de multiculturele samenleving.

Democratie

"Marokkaanse democraten maken zich zorgen over de grote rol van sommige orthodoxe moskeeën", zei een woordvoerder van de MCI. "Zij zetten onze jongeren aan tot dit soort afschuwelijke daden. Alle moslims en Marokkanen worden hierop aangekeken, terwijl juist heel veel democratische Marokkanen keihard werken aan democratie, verlichting en een respectvol, vreedzaam samenleven met iedereen.

We zien dat Nederlanders bang worden voor moslims en andersom. Met deze demonstratie willen we de wederzijdse angst verminderen", aldus de woordvoerder.

Nu.nl

Wat wil je er mee zeggen? Dat er ook een aantal goede tussen zitten? Dat weten we toch allang!!

Het is goed voor het imago van beide partijen, dat bedoeld hij ermee.

Beter bijvoorbeeld dan dat men op straat gaat roepen, eigen schuld dikke bult ed.

Tedje zei:
Wat wil je er mee zeggen? Dat er ook een aantal goede tussen zitten? Dat weten we toch allang!!

Het is toch in ieder geval een begin dat er ook een goed geluid komt uit de moslimwereld? Ik hoop dat ze ook de daad bij het woord voegen en echt wat aan bijv extremistische moskeeen gaan doen.

Ik had het eerlijk gezegd niet van ze verwacht moet ik zeggen, wel een goede actie dat wel.. ik zou er ook doodziek van worden als anderen het voor jou zelf verpesten.

Is het een goede aktie, of is het net zo nutteloos als een demonstratie op de dam? Geen woorden, maar daden. Zowel van de kant van de nederlandse politiek als de moslimgemeenschap. Laat ze zelf eens een radicale moskee oprollen; dan geloof ik pas dat het ze echt interesseert.

op lange termijn is dit probleem enkel op te lossen vanuit de islamitische gemeenschap, zij hebben er zicht en enige controle over. dus laten we ze niet allemaal in het harnas jagen!

Ik vind het een super actie :thumbs:
Ik begon ook een beetje het idee te krijgen dat er haast geen goeie tussen zaten.

Nou... 500 man op de hoeveel moslims in NL? Echt een aantal van nix.

Nog even en de welwillende Marokkanen die WEL voor een democratie zijn, worden ook doelwit van die mafketels.

Dit heeft niks meer met geloof te maken, ook al denken de extremisten dat ze in naam van Allah handelen. Dit is pure anarchie en rotzooi trappen in de wereld.

Volgens mij is het gewoon een slijmactie omdat ze de bui al voelen hangen.

link doet het niet meer, site nu al neergehaald?

ja idd! goeie shit! :D

Een goeie actie zo’n demonstratie. Zo zie je dat er toch nog goeie zijn. :)

Lauw zei:
Een goeie actie zo’n demonstratie. Zo zie je dat er toch nog goeie zijn. :)

Wat haalt het uit?

Als iemand of een bepaalde groep mij een slechte naam zou bezorgen, zou ik proberen die persoon of groep uit te roeien. Die Marokkanen moeten zich gaan bezighouden met het aangeven van evt extremisten. Of zelf ritueel slachten natuurlijk ;)

Leviathan zei:
Wat haalt het uit?

Als iemand of een bepaalde groep mij een slechte naam zou bezorgen, zou ik proberen die persoon of groep uit te roeien. Die Marokkanen moeten zich gaan bezighouden met het aangeven van evt extremisten. Of zelf ritueel slachten natuurlijk ;)

Stiekem vinden ze het allemaal wel best en hopen ze dat over 10 jaar dit land van hun is.

Tedje zei:
Stiekem vinden ze het allemaal wel best en hopen ze dat over 10 jaar dit land van hun is.
Dat is mooi, dan claimen wij marroko op, en zijn we gelijk van dit k*tklimaat af. En niet te vergeten dat we hier op elkaar lip zitten.

Terug
Naar boven