Fitness Seller

NS en Albert Heijn willen geen Marokkaans personeel in dienst

niet alle mocro's stelen maar neem nu gwn het feit dat de overgrote meerderheid in de gevangenis marokaans is, er is een groter risico dat ze gaan stelen

is nix van racisme aan

Een aanname die nergens op gebaseerd is. Dat Marokkanen hoog in de misdaadcijfers scoren weet iedereen maar dat is nog geen reden om ze volledig te weren bij openstaande vacatures. Beetje een hellend vlak op deze manier. Als we racisme toestaan zijn we toch wel de verkeerde weg ingeslagen.

Lijkt me inderdaad een goed idee, bepaalde bevolkingsgroepen volledig weren en er begrip voor tonen, daarmee ga je radicalisering tegen en zal je goedwillende Marokkanen helemaal niet van de maatschappij vervreemden. Oh wacht die bestaan helemaal niet, dat is waar ook. Nou ja, in ieder geval, dit is de manier om problemen op te lossen.

Wat een grote concentratie kortzichtige figuren heb je hier toch ook rondlopen.

Een aanname die nergens op gebaseerd is.
hoezo nergens op gebaseerd? ik ben sinds 2 weken vrij van de gevangenis antwerpen ik weet wel wie er allemaal zit, op elke gang zijn mss toch een of 2 cellen met belgen de rest zijn allemaal allochtonen waarvan ik zou toch zeggen 90% marokanen, ik heb ook met andere gevangenen gesproken en in de andere gevangenissen is het net hetzelfde

maar goed volledig marokanen gaan weren is 100% verkeerd, zeker op sollicitatiegesprek laten komen maar als ze de keuze hebben tussen 2 twintigjarigen waarvan er 1 marokaans is kan ik perfect begrijpen dat ze de autochtoon verkiezen, een marokaan met veel werkervaring en die een goeie indruk geeft gaan weren is natuurlijk onzin

Die cijferdiscussie heb we al eens gevoerd, in ieder geval komt het niet overeen met de werkelijke detentiecijfers. Of zou het in Belgie echt zoveel anders zijn en is er bij jullie een Marokkaanse groep die 90% van de criminaliteit voor zijn rekening neemt? Klinkt niet erg plausibel moet ik zeggen.

Die cijferdiscussie heb we al eens gevoerd, in ieder geval komt het niet overeen met de werkelijke detentiecijfers. Of zou het in Belgie echt zoveel anders zijn en is er bij jullie een Marokkaanse groep die 90% van de criminaliteit voor zijn rekening neemt? Klinkt niet erg plausibel moet ik zeggen.

er moet iig dan wel een verschil zijn met nederland, 90% marokanen is wel wat overdreven, toch zeker 60-70% van de gedetineerde is marokaans (pak 10 % belgen) en mij ga je nu niet vertellen dat de belgen in andere gevangenissen verstopt zitten, ik weet dat in antwerpen in de A blok de meeste belgen zitten maar toch nog altijd goed in de minderheid, op de wandeling komt iedereen buiten en daar heb je ook een goed beeld over de hele blok

Laatst bewerkt:
Lijkt me inderdaad een goed idee, bepaalde bevolkingsgroepen volledig weren en er begrip voor tonen, daarmee ga je radicalisering tegen en zal je goedwillende Marokkanen helemaal niet van de maatschappij vervreemden. Oh wacht die bestaan helemaal niet, dat is waar ook. Nou ja, in ieder geval, dit is de manier om problemen op te lossen.

Wat een grote concentratie kortzichtige figuren heb je hier toch ook rondlopen.

+1.

Iedereen maakt hier wel grappen over het feit dat 'alle marokkanen stelen' maar het schokkende is dat ze het allemaal waarschijnlijk nog menen ook, dat samen met winkelmanagers die in dikgedrukte letters Geen marokkanen! neerzetten op lijsten laat imo goed zien wat voor kant de nederlandse samenleving opgaat.

Als ik me niet vergis wil men niet eens de cijfers geven m.b.t. allochtonen in Belgische gevangenissen. België is zo politiek correct dat alles wat de multiculturele droomwereld om zeep kan helpen per definitie taboe is.

Het probleem is ook dat men hier naturaliseert aan de lopende band, dus stel dat 60% Belg is, dan is misschien van die 60% zoveel procent eigenlijk allochtoon. Dat er een enorme oververtegenwoordiging van allochtonen in gevangenissen is zal niemand ontkennen.

Maar goed we dwalen af want het gaat hier over je reinste racisme, waarschijnlijk hebben die winkels niet eens problemen gehad met Marokkanen maar zijn ze gewoon preventief aan het weren. En dat kan natuurijk in geen geval de bedoeling zijn.

ik denk dat de meeste zogenoemde racisten hier het er wel mee eens zijn dat de goedwillende marokanen niet gediscrimineerd mogen worden

ik denk dat de meeste zogenoemde racisten hier het er wel mee eens zijn dat de goedwillende marokanen niet gediscrimineerd mogen worden

Denk dat je daar de plank misslaat, sommigen zien liever vandaag nog een tweede endlosung. Even gechargeerd gezegd. Maar voor sommigen is er geen enkele nuance, alle Marokkanen zijn gewoon slecht in hun optiek.

Discussie is useless.
Je kan en mag niet alle Marokkanen uitsluiten, omdat een bepaald percentage van de marokkanen zich niet gedragen. Boeit geen **** hoe groot dat percentage is.

Laatst bewerkt:
Ben benieuwd hoe sommigen er over zouden denken als het niet ging om Marokkanen maar over inwoners van een bepaalde wijk. Je zou maar net in die wijk wonen en daardoor een baan mislopen. Dat soort discriminatie is net zo dom maar is ook voorgekomen en het zou me niks verbazen als het nog voorkwam.

Belachelijk. Ik ben zelf vrij rechts, maar dit gaat te ver. Ik krijg als AH-medewerker bijna last van plaatsvervangende schaamte..

Laat die jongens op sollicitatie komen en bepaal dan op basis van het gesprek hoe een vacature het best ingevuld kan worden.
Als dan in 80% van de gevallen blijkt dat een autochtoon geschikter is, then so be it, maar geef buitenlanders in elk geval een kans..

Daar gaat mijn glorieuze carrière bij de Ah...

Let wel het gaat hier om Servex en niet om AH zelf. Servex runt die winkels op de stations.

Let wel het gaat hier om Servex en niet om AH zelf. Servex runt die winkels op de stations.

Bullshit, AH heeft hier net zo goed z'n verantwoordelijkheid.

Jij loopt toch ook niet weg als er iemand is aangereden, omdat je zelf toevallig niet de dader bent?!

Bullshit, AH heeft hier net zo goed z'n verantwoordelijkheid.

Jij loopt toch ook niet weg als er iemand is aangereden, omdat je zelf toevallig niet de dader bent?!

Als je geen invloed kan uitoefenen op het personeelsbeleid kan je moeilijk AH wat verwijten. Dit zijn gewoon winkels die door Servex worden gerund maar de naam AH hebben. Een vergelijkbare constructie is ook wel eens toegepast bij Shell-stations. AH leent alleen de naam uit en levert de goederen maar verder worden de winkels volledig gerund door een ander bedrijf. Franchise to the max.

I know, maar ik wil ermee zeggen dat AH z'n ogen er niet voor kan en mag sluiten (en doet dat gelukkig ook niet).
Als je geen invloed kan uitoefenen op het personeelsbeleid kan je moeilijk AH wat verwijten. Dit zijn gewoon winkels die door Servex worden gerund maar de naam AH hebben. Een vergelijkbare constructie is ook wel eens toegepast bij Shell-stations. AH leent alleen de naam uit en levert de goederen maar verder worden de winkels volledig gerund door een ander bedrijf. Franchise to the max.
Misschien valt AH niet direct wat te verwijten, maar AH kan er zeker invloed op uitoefenen. Just my 2 cents.. Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen ofzo..:D

Ik zal eerlijk zijn: ik ben hier gewoon van geschrokken. We zijn toch potverdomme geen derde wereld land. Als (commerciele) winkels een 'officieel' beleid gaan voeren om bepaalde bevolkingsgroepen te weren dan zijn we langzaamaan bezig om racisme en discriminatie te institutionaliseren in onze maatschappij. Geloof me ik ben geen boomknuffelaar, maar dit gaat te ver

Terug
Naar boven