XXL Nutrition

Google Docs of OpenOffice?

Open Office

open office.
wou dat iedereen het ging gebruiken :P
vergeet steeds dat mensen met word mijn OO format niet kunnen openen, omdat OO wel word docs kan openen :P

Ik heb alleen ervaring met Open Office in Linux.
En daar ben ik tevreden mee.

Office 2007/2010 download je overal met activation dus waarom zou ik open office gebruiken

Gaat je PC minder lang mee dan ofzo?

Ik merk er niks van hoor???

waarom je PC met zware programma's belasten?

Word gebruikt momenteel nog geen 15mb ram geheugen bij mij :roflol:.

Heb googledocs wel eens moeten gebruiken voor inschrijvingen van school e.d., maar voor alledaags gebruik is het web-based idee ervan onhandig. Heb ook het idee dat er veel dingen missen in de interface en daarnaast werk ik al jaren met Office (gewenning en efficiënter werken).

OpenOffice heb ik geen ervaring mee, maar waarom zou ik dat gebruiken?

Google docs... nadeel: je moet online zijn.
Voordeel: Je data staat overal bereikbaar als er internet is en je moet het niet backuppen en delen van docs gaat simpel.

Open office. !

Google docs is inferieur.

Office 2007/2010 download je overal met activation dus waarom zou ik open office gebruiken

ik kan je wel wat redenen geven:

1) je gebruikt illegale software waarvan je de herkomst niet kent. wellicht is er aan gesleuteld (backdoors/spyware of andere enge dingen).

2) je data in een closed file format opslaan getuigd niet van enig inzicht aangaande dit onderwerp ;)

heb je er meer nodig?

---------- Toegevoegd om 21:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:21 ----------

voor wat betreft google docs, lees dit even:

http://www.ghacks.net/2009/09/21/published-google-docs-documents-to-appear-in-google-search/

Tussen die twee, OpenOffice. Sowieso al veel handiger doordat je het offline kan gebruiken. En de functionaliteit van OpenOffice is prima.

+1
office 2010 ??? wat gemist denk ik
Technical Preview draai ik nu :) OEM versie zal nog wel ff laten wachten...

@rusher. closed file format? De hele wereld gebruikt MS Office, dus wat maakt het uit... OpenOffice kan het ook nog openen (en vice versa niet :p) (Of begrijp ik die term helemaal verkeerd???)

En kheb nog nóóit problemen met illegale software gehad. Dus tja. kan me niet echt vinden in je argumenten

@rusher. closed file format? De hele wereld gebruikt MS Office, dus wat maakt het uit... OpenOffice kan het ook nog openen (en vice versa niet :p) (Of begrijp ik die term helemaal verkeerd???)

het is maar net waar je waarde aan hecht. er is maar 1 pakket wat ms office documenten echt goed (100% volledig) ondersteund en dat is ms office zelf. er is echt nog geen 2e office implementatie dat oxml volledig ondersteund; dat is ook bijna onmogelijk omdat het een rotte specificatie is. dat feit maakt het voor mij persoonlijk een no-go, maar als jij in het dagelijkse gebruik geen problemen ervaart wie ben ik dan om te zeggen dat je eigenlijk wel een potentieel probleem hebt :D

voor een eindgebruiker zal het er ook niet veel toe doen, maar b.v. overheids documenten die over 10 jaar nog geopend moeten kunnen worden is een heel ander verhaal. stel je voor dat ms office 2019 format X niet meer ondersteund, wat dan?! daarom dus open file formats!! beschikbaarheid van je data in de toekomst.

er is trouwens een ODF plugin (van SUN) voor ms office, 1 die wel 100% werkt omdat ODF een fatsoenlijke spec is in tegenstelling tot oxml van ms ;).

En kheb nog nóóit problemen met illegale software gehad. Dus tja. kan me niet echt vinden in je argumenten

nooit gehad of nooit gemerkt ;) hoe dan ook, je neemt er een risico mee.. dat ben je toch wel met me eens denk ik.

Terug
Naar boven