Het leek mij niet zo goed om van de ene op de andere dag plotseling te beginnen aan een intensief sport- en voedingsschema, vandaar dat ik eerst een paar maanden het 'rustig' aan heb gedaan. Ik let beter op mijn voeding en sport regelmatig. In het begin heb ik me voornamelijk geconcentreerd op lopen en voeding om af te vallen. Ik ben daarmee van 83kg naar 73kg gegaan. Dat lopen doe ik nu minder, en daar is krachttraining bij gekomen.
Ik denk dat dit inmiddels wel wat verbeterd kan worden. Het sporten wil ik wel graag thuis blijven doen om verschillende redenen, en daar heb ik gelukkig ook wat apparatuur staan.
Ik ben 24 jaar, ben 183cm lang en weeg nu 73kg.
Wat eet en drink ik nu?
Eten
05.45 kom melk met Brinta
09.30 tussendoortje (heb op het werk keus uit Snelle Jelle, Liga, Bammetje (soort ontbijtkoek) of Sultana; evt. kan ik wat van thuis gaan meenemen).
12.00 lunch: 3 bruine boterhammen met bijv. kip, tonijn of iets van rund + bakje yoghurt + beker melk
17.30 avondeten, erg afwisselend (van aardappels, groente, vlees tot pasta, rijst, enz.)
22.30 magere kwark (250gr.)
Drinken
06.00 - 15.30 voornamelijk koffie, thee, water en af en toe een light drankje
15.30 - 22.30 eigenlijk alleen water
Wat doe ik nu aan sport?
3-4x per week:
10 min. lopen, daarna diverse oefeningen op Kettler Fitmaster (deze) en met dumbbells
Dit doe ik meestal zo rond 18.30 - 19.30 uur
Welke apparatuur heb ik?
Loopband
Hometrainer
Kettler Fitmaster (deze)
Dumbbells
Wat wil ik nou precies?
Zoals je hierboven kunt zien zit er met name in het sportgedeelte nog weinig structuur. Ook qua voeding valt er denk ik nog wel het e.e.a. te verbeteren.
Dus de concrete vraag: wat is er te verbeteren aan het voedingsschema, en hoe zou ik het sporten moeten indelen, met welke oefeningen?
Doel: beter (lees: gespierder) lichaam.
Beschikbare tijd: in principe elke avond.
Als je nog meer informatie nodig hebt: laat het me weten
Ik denk dat dit inmiddels wel wat verbeterd kan worden. Het sporten wil ik wel graag thuis blijven doen om verschillende redenen, en daar heb ik gelukkig ook wat apparatuur staan.
Ik ben 24 jaar, ben 183cm lang en weeg nu 73kg.
Wat eet en drink ik nu?
Eten
05.45 kom melk met Brinta
09.30 tussendoortje (heb op het werk keus uit Snelle Jelle, Liga, Bammetje (soort ontbijtkoek) of Sultana; evt. kan ik wat van thuis gaan meenemen).
12.00 lunch: 3 bruine boterhammen met bijv. kip, tonijn of iets van rund + bakje yoghurt + beker melk
17.30 avondeten, erg afwisselend (van aardappels, groente, vlees tot pasta, rijst, enz.)
22.30 magere kwark (250gr.)
Drinken
06.00 - 15.30 voornamelijk koffie, thee, water en af en toe een light drankje
15.30 - 22.30 eigenlijk alleen water
Wat doe ik nu aan sport?
3-4x per week:
10 min. lopen, daarna diverse oefeningen op Kettler Fitmaster (deze) en met dumbbells
Dit doe ik meestal zo rond 18.30 - 19.30 uur
Welke apparatuur heb ik?
Loopband
Hometrainer
Kettler Fitmaster (deze)
Dumbbells
Wat wil ik nou precies?
Zoals je hierboven kunt zien zit er met name in het sportgedeelte nog weinig structuur. Ook qua voeding valt er denk ik nog wel het e.e.a. te verbeteren.
Dus de concrete vraag: wat is er te verbeteren aan het voedingsschema, en hoe zou ik het sporten moeten indelen, met welke oefeningen?
Doel: beter (lees: gespierder) lichaam.
Beschikbare tijd: in principe elke avond.
Als je nog meer informatie nodig hebt: laat het me weten

Maar goed, maar even kijken wat ik daarmee doe...