XXL Nutrition

Graag wat tips en kritiek op mijn voedingsschema

CoronaChris

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
353
Lengte
1m83
Massa
103kg
Vetpercentage
14%
Heey,
Ik ben sinds een korte tijd me pas serieus wezen verdiepen in bodybuilding. Hierbij word er voornamelijk op gewezen dat je je rust,voeding en training in orde had. En dat voeding was bij mij dus een knelpunt. Nou heb ik dus zelf een voedingsschema samengesteld. Probleempje is dat ik een geen flauw idee heb of dit eigenlijk wel een goed voedingsschema is. Dus ik zou graag wat opbouwende kritiek krijgen.

Hier is mijn voedingsschema:

gewicht/kcal/eiwitten/koolhydraten/vetten

Meal 1
Syntha 6 : 88gr./ 400kcal/ 44 / 28/12
Brinta 50gr /183kcal/ 6/ 37 /1,25
Melk (half volle) 600ml/300kcal/24/30/9

totaal 883kcal/74gr.eiwitten/95gr.koolh./22,95gr. vetten

meal 2
Pinda (ongezouten) :100gr. /629kcal/28,5gr./12,6gr./51,6gr.
Brood(3 st.) :105gr./240kcal/10gr./46gr./1,56
kipfilet :52gr./58kcal/11gr./0gr./1,56gr

totaal: 927kcal/50,5gr.eiwit/58,6gr.koolh./54,72vetten

Meal 3
Brood(4) : 140gr./320kcal/13,3gr./61,52gr./2,1gr.
Kipfilet :80gr./89kcal/17gr./0gr./2,4gr.

Totaal : 409kcal/30,3gr.eiwitten/63.62koolh./4,5gr.vetten

Meal 4:
Melk 500ml/250kcal/20gr./25gr./7,5gr.
Brood 70gr./160kcal/6,7gr./31gr./1,04gr.
Blikje tonijn 80gr./113kcal/27gr./0gr./0,5gr

totaal 523kcal/53,7gr.eiwitten/56gr. koolh./9,04vetten

Meal 5:
Wat de pot schaft(woon ng thuis)
*(2 scheppen syntha 6 met 400ml melk alleen na het trainen!)
*(syntha 6) : 88gr./400kcal/44gr./28gr./12gr.
avondeten: 500-600kcal:

totaal: -1000 kcal

Meal 6:
Kwark(mager) 500ml /215kcal /37,5gr. eiwitten/16,5koolh./ 0,5 vet

*vlak voor het slapen gaan rond uurtje of 10,11.

maaltijd 1 : 883kcal/74gr./95gr./23gr.
maaltijd 2 : 927kcal/50,5gr./58,6gr./55gr.
maaltijd 3: 409kcal/30,3gr./63,6gr/4,5gr.
maaltijd 4: 523kcal/53,7gr./56gr./9gr.
maaltijd 5: 600kcal (weet de gewichten niet van wat ik eet met avond eten. Moet ik ng eenkeer in verdiepen).
maaltijd 6: 215kcal/37,5gr./16,5gr./0,5gr.

Totaal: 3557kcal/246gr.eiwitten/290gr.koolhydraten/92gr.vetten

Mijn bassaal verbruik:
66 + ( 78,2 x 13,7 ) + (183 x 5 ) - ( 18x 6,8)= 1930kcal

Ik sport daarbij wel elke dag. Twee keer per week kickboksen. En 4 keer per week krachttraining. Met daarbij 15min. cardio voor de krachttraining.

Plz comment:-) en srry voor de spelfouten!

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
ps ik zit in de bulk:-)

Ik denk dat het wat weinig is voor een bulk aangezien je aardig wat sport - verder zit het er best goed uit.
Hoe is je totale verhouding K/E/V (in procenten)?

Hee maatje!

Nou zoals je weet heh, ik vind het er prima uitzien hoor.
Je zou er eventueel nog een maaltijd aan toe kunnen voegen vlak voordat je gaat slapen: bijv casseineshake. En dan je kwark rond een uur of 8/9. Anders loop je echt brutaal honger te hebben in die tussentijd!:P

3500 is prima voor jou gewicht en trainingstijd. Als je naar 4000+ gaat ga je erg veel extra vet bouwen en dat is nergens voor nodig.

gooi er een casseineshake bij en ik vind het klaar:)

trainze gast, zie je wel weer in de gym!

niks nutteloos advies.

hij slaapt rond 11. Wil je dan van het avondeten (6 uur) tot 11 niks meer eten?

je weet dat je herstel het beste is tijdens je slaap?
juist, dus een extra maaltijd vol casseine eiwit is GEEN nutteloos advies.

Graag zou ik van jou wel is willen horen wat jij beter acht....

Tuurlijk is kwark als laatste maaltijd (vlak voor slapen) een perfecte maaltijd. Ik wees hem op een extra maaltijd.

niks nutteloos advies.

hij slaapt rond 11. Wil je dan van het avondeten (6 uur) tot 11 niks meer eten?

je weet dat je herstel het beste is tijdens je slaap?
juist, dus een extra maaltijd vol casseine eiwit is GEEN nutteloos advies.

Graag zou ik van jou wel is willen horen wat jij beter acht....
Ja, dat weet ik heel goed.

Ik acht het beter om een extra maaltijd in te plannen en de kwark als laatste nemen. Of een extra maaltijd in te plannen en de casseïneshake te nemen.
Dus geen extra shake er achteraan, maar een extra maaltijd tussendoor - rond 21.00u dus.

en waarom kan die maaltijd niet bestaan uit enkel kwark? of evt wat noten erbij.. (de 21:00 maaltijd?)

Persoonlijk zou ik m'n calorie-inname zo gelijk mogelijk proberen te spreiden over de dag (zeker als je na de maaltijd van 21.00u nog enigzins actief bent).
Je krijg anders redelijke pieken en dalen in je Kcal-inname (zitten er nu ook wel een beetje in) - maar als hij echt wil... ik houd 'm niet tegen hoor!

Persoonlijk zou ik m'n calorie-inname zo gelijk mogelijk proberen te spreiden over de dag (zeker als je na de maaltijd van 21.00u nog enigzins actief bent).
Je krijg anders redelijke pieken en dalen in je Kcal-inname (zitten er nu ook wel een beetje in) - maar als hij echt wil... ik houd 'm niet tegen hoor!

maar hoe zit het dan met het ontbijt? en de maaltijd na je training? deze maaltijden moeten gewoon zwaarder zijn dan de rest van de dag. Een vet/koolhydraatrijke maaltijd vlak voor het slapengaan heeft enkel tot nut om vet aan te zetten.

Daarom zie ik het als totaal niet overbodig om de maaltijden na 6 uur te voorzien van voornamelijk eiwit (langzaam opneembare).

maar hoe zit het dan met het ontbijt? en de maaltijd na je training? deze maaltijden moeten gewoon zwaarder zijn dan de rest van de dag. Een vet/koolhydraatrijke maaltijd vlak voor het slapengaan heeft enkel tot nut om vet aan te zetten.

Daarom zie ik het als totaal niet overbodig om de maaltijden na 6 uur te voorzien van voornamelijk eiwit (langzaam opneembare).
Waarom moeten die zwaarder zijn?
En zeg ik dat je een vette / koolhydraatrijke maaltijd vlak voor het slapengaan moet nemen? Ik dacht het niet...
Ik vind het ook slim om later op de avond tragere eiwitten te nemen hoor - ben het alleen niet mee eens om een paar uur na je avondeten kwark (met evt. wat noten) te nemen en daarna een casseïneshake...

Waarom moeten die zwaarder zijn?
En zeg ik dat je een vette / koolhydraatrijke maaltijd vlak voor het slapengaan moet nemen? Ik dacht het niet...
Ik vind het ook slim om later op de avond tragere eiwitten te nemen hoor - ben het alleen niet mee eens om een paar uur na je avondeten kwark (met evt. wat noten) te nemen en daarna een casseïneshake...

Je hebt enigzins wel gelijk om je maaltijden per dag gelijk te houden. Als je bijvoorbeeld 3000 kcals zou eten over 1 dag en verdeeld zou worden over 7 maaltijden is 428kcals per maaltijd ideaal. Echter is het belangrijk dat je direct na het opstaan en voor en na de training meer eet als normaal. Eet vooral sochtends suikers en snelle carbs. Vul dit aan tot een "Steving ontbijt" om zo spierverlies te vermijden.

Neem voor het slapen langzame koolhydraten(vetten) en eiwitten. De eiwitten zullen vertraagt worden opgenomen door het lichaam dankzij de vetten.

Neem bijvoorbeeld een bak kwark met 50gr nootjes ofzo.

Je hebt enigzins wel gelijk om je maaltijden per dag gelijk te houden. Als je bijvoorbeeld 3000 kcals zou eten over 1 dag en verdeeld zou worden over 7 maaltijden is 428kcals per maaltijd ideaal. Echter is het belangrijk dat je direct na het opstaan en voor en na de training meer eet als normaal. Eet vooral sochtends suikers en snelle carbs. Vul dit aan tot een "Steving ontbijt" om zo spierverlies te vermijden.

Neem voor het slapen langzame koolhydraten(vetten) en eiwitten. De eiwitten zullen vertraagt worden opgenomen door het lichaam dankzij de vetten.

Neem bijvoorbeeld een bak kwark met 50gr nootjes ofzo.

:thumb:
Niks meer aan toe te voegen.

Heeeey srry dat k zo lang niet gereageerd heb maar moest gister werken en sporten en vandaag ook weer werken. Maar oke naja in ieder geval super bedankt voor de adviezen. En k zal er zeker ng ff wat aan sleutelen. Alleen is dus het advies nu om vlak voor slapen gaan ng kwark te eten en wat noten? wnt wat ripped bujik al zei wat moet ik dan in de tussentijd doen? Mssn heb ik het ff verkeerd begrepen maar daarom vraag ik het maar ff.

---------- Toegevoegd om 19:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:31 ----------

o ps mijn k/e/v verhouding in procenten is
28% - 32,6% - 23,3% als k het tenminste goed heb uitgerekend.

Klopt inderdaad, lijkt niet te kloppen omdat je geen k/e/v hebt gegeven van je avondeten.

Zou tussendoor nog wel wat eten ja, ik zou hoger in koolhydraten gaan, eiwitten zat.

Ja ik heb inderdaad wat problemen met het bereken van de voedingswaardes van me avond eten. Maar ik ga er ff mee aan de gang wnt op dit kan je natuurlijk ook niet egt bouwen. Ngmaals bedankt voor het advies:-)!

je neemt smorgens 88gram syntha 6, iedere morgen? De loterij gewonnen zeker?
Punt 1: Het is niet nodig zoveel whey te nemen
2: syntha 6 is duur
3: kwalitief minder dan vergelijkbare producten

naja 88 gram syntha 6 is gewoon twee schepjes.
Je hebt wel gelijk dat het k*t samenstelling heeft wnt van de 88 gram is maar 44 gram eiwitten. maar Wat is jouw suggestie dan? Gewoon een pot whey to go of iets in die trent?

Terug
Naar boven