XXL Nutrition

Grens van cutten/bulken

xtokkelx

Novice
Waardering
0
Aangezien ik een beginner ben plaatste ik dit topic in dit sub-forum.
Ik ben over 2 maanden 17 en ben op dit moment 1,86 meter lang en weeg 80 kilo en mijn vetpercentage is 14,6%.(ruwe gemeten, internet)
Belangrijk om te vermelden is, is dat ik nu al 3 jaar niet aan sport doe, en eet ik waar ik zin in heb, dit gaat dus veranderen.
Door dit laatste gegeven vraag ik me af, of ik zou cutten aangezien het vetpercentage lager mag, maar zodra ik cardio en krachtraining ga combineren en op mijn voeding zal gaan letten, meer eiwitten en deels vetten en minder koolydrathen. Zal dit een verandering op mijn lichaam zijn. Hierdoor heb ik het idee dat het cutten niet nodig is door de verandering van niet sporten maar wel veel fietsen tot veel sporten( zowel KT als cardio) en veel fietsen. Dit ook al een daling van het vetpercentage met zich mee zou brengen.

Vraag is dus, eerst cutten of gewoon cardio en KT en op mijn voeding letten(op onderhoud eten) voor een daling van het vetpercentage tot 10-12%?
Graag hoor ik jullie mening, alvast dank!

Je eet waar je zin in hebt, kortom, je hebt geen voedingsschema. Kans acht ik 80% dat je meer moet eten om op je onderhoud uit te komen, cutten is dus zeker nodig. Je moet namelijk niet vergeten dat je macro's ook drastisch veranderen. Kortom, bouw eerst maar eens een voedingsschema en bekijk het dan nog maar eens.

Leeg schema bijgevoegd.

Q

Bijlagen

• Topic Starter Topic Starter
Natuurlijk ga ik een voedingsschema maken en gebruiken, maar dan moet ik wel eerst weten of ik ga cutten of bulken. Maar jij raadt dus cutten aan?

Ik raad je aan om te bulken.
Probeer "goed" te eten en voeg cleans toe.....
train hard en je zult vanzelf afvallen.

Cardio is niet altijd nodig om af te vallen, velen vergissen zich hierin.

Terug
Naar boven