AndroidHealthClinic

Griekenland uit de EU of niet?

Stephen Graham

.
Elite Member
15 jaar lid
50.000 berichten 10.000 likes 10.000 berichten
Waardering
22.094
Moet Griekenland financieel gesteund worden of moeten we Griekenland uit de EU schoppen zodat ze het zelf allemaal maar uitzoeken? Het is immers hun eigen schuld omdat ze hun financiele huishoudboekje niet op orde hebben.

Eens of oneens? Discuss!

Ik veronderstel dat dit een hypothetische discussie is? Er is namelijk geen procedure om een land uit de EU te schoppen... Griekenland kan wel eventueel zelf de EU verlaten (wat ze nooit zullen doen) of op 'euro-vakantie' gaan. Dit zijn echter vrijwillige procedures die tot nu toe niet echt een reële optie zijn.

stond geloof ik vd week stuk over in metro....Gr. er uit gooien kost veel meer dan het er in houden....
als we t er uit gooien betekent dat zij weer de drachme moeten gaan voeren= hogere kosten handel over en weer (wissel koers..gevolg...Gr word nog armer)

griekenland gaat dan never nooit meer de schulden die ze al hebben terug kunnen betalen....aangezien ze dan helemaal op zich zelf staan....

Er in blijven, dat is het risico van de EU.

Er in blijven, dat is het risico van de EU.
Hier ben ik het wel mee eens, maar er valt ook wel wat voor te zeggen om ze eruit te zetten. Zo zijn ze in de EU geraakt door bedrog te plegen. Een beetje als een terminale patiënt die nog snel een levensverzekering neemt en zwijgt over zijn ziekte.

Als het zo door gaat,gaat het ons nog heel wat €uro's kosten.

Portugal en Spanje staan er ook niet florissant bij momenteel.

Als het zo door gaat,gaat het ons nog heel wat €uro's kosten.

Portugal en Spanje staan er ook niet florissant bij momenteel.
Dat het ons wat kost mag het probleem niet zijn. Dat is net het opzet van de hele EU. De sterkere landen die de zwakkere beschermen en samen groeien naar een grotere en sterkere economische grootmacht, om zo op de lange termijn nog een rol van betekenis te kunnen spelen. De vraag mag wel gesteld worden of er alvorens toetreding bedrog gepleegd werd door de financiële situatie rooskleuriger voor te stellen dan ze was.

Dat het ons wat kost mag het probleem niet zijn. Dat is net het opzet van de hele EU. De sterkere landen die de zwakkere beschermen en samen groeien naar een grotere en sterkere economische grootmacht, om zo op de lange termijn nog een rol van betekenis te kunnen spelen. De vraag mag wel gesteld worden of er alvorens toetreding bedrog gepleegd werd door de financiële situatie rooskleuriger voor te stellen dan ze was.

Dat laatste kun je op je sloffen wel nagaan.

Wij moeten zelf in 2 kabinet periodes 35 Miljard bezuinigen en dan gaat er in die tijd ook nog eens extra geld naar 1 van deze landen, Griekenland als 1e.

Ik geloof niet dat het goed gaat komen met de Euro, heb er nooit in gelooft.

Dat laatste kun je op je sloffen wel nagaan.

Wij moeten zelf in 2 kabinet periodes 35 Miljard bezuinigen en dan gaat er in die tijd ook nog eens extra geld naar 1 van deze landen, Griekenland als 1e.

Ik geloof niet dat het goed gaat komen met de Euro, heb er nooit in gelooft.

Zou me inderdaad niet verbazen als alles instort en we weer terug bij af zijn.

je kan ze er niet zomaar uit gooien.
vanwege regels enzo. anders had ik ook gezegd gooi ze eruit.

Je kan niet zomaar een land eruit gooien omdat ze financiële problemen hebben, dan heeft heel EU geen nut meer.

Ze hadden er in eerste instantie niet in mogen komen.

Toch proberen eruit te schoppen met deals eventueel.
Landen die de boel belazeren en liegen over hun te korte hebben niks te zoeken in de EU.

Eruit schoppen is geen optie denk ik. Al ben ik wel benieuwd hoe dit gaat verlopen.

Ik zou ze een gele kaart geven, een lening geven, en indien binnen x aantal tijd er geen verbetering is, rode kaart. Daarna nog niet geleerd? Permaban.

Ja en neem er al die Baltische apenlanden ook uit . Thanks .

Ik zou ze een gele kaart geven, een lening geven, en indien binnen x aantal tijd er geen verbetering is, rode kaart. Daarna nog niet geleerd? Permaban.

Pas maar op dat dit ook niet te gebeuren staat met ons mooie Belgenland :D :D.

De burger die in Nederland/Belgie wat achterhoud voor de belastingdienst gaat de gevangenis in, vind je een gele kaart maatregel dan niet wat mild?

Terug
Naar boven