Fitness Seller

Grip: duimen om de stang of langs de wijsvinger

Peiling Peiling Grip: duimen om de stang of langs de wijsvinger

• Om de stang

Stemmen: 44 95,7%
  • Langs de wijsvinger

Stemmen: 2 4,3%

• Totaal stemmers
    46

Jordees

Competitive Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
12
Lengte
1m78
Massa
102kg
Vetpercentage
18%
Titel zegt het al: Wanneer je oefeningen doet, zoals de benchpress, plaats je dan de duimen langs je wijsvingers of plaats je deze om de stang?

Mijn mening is dat je de duimen om de stang moet plaatsen, omdat dit een veiligere manier van trainen is. De stang kan niet uit je handen glippen.

Titel zegt het al: Wanneer je oefeningen doet, zoals de benchpress, plaats je dan de duimen langs je wijsvingers of plaats je deze om de stang?

Mijn mening is dat je de duimen om de stang moet plaatsen, omdat dit een veiligere manier van trainen is. De stang kan niet uit je handen glippen.
varieert per oefening maar meestal om de stang, bij deadlift snap ik ook niet hoe je het anders zou moeten doen.

Als ik last heb van m'n polsen doe ik duim er niet om heen maar laat ik hem precies daar waar je pols in je hand overloopt rusten bij bench en MP. Maar anders altijd duim er om heen. Deadlift pak ik gewoon zo zwaar ik kan zonder duim er om heen en dan als het te zwaar wordt duim er om heen en dan pas mixed grip.

Met de duim er omheen vind ik toch net wat meer grip hebben, kan hij zeker niet uit mijn handen glippen.

Met de duim er omheen vind ik toch net wat meer grip hebben, kan hij zeker niet uit mijn handen glippen.

Ik heb (op een filmpje) wel eens een stang zien stuiteren waar de duim toch echt om de stang heen zat.. als er maar genoeg gewicht aan de stang hangt kan er van alles mis gaan. Maar ik heb ook wel eens een pro met straps zien benchen.. kan ook een oplossing zijn.

Maar idd, bij de gewichten die ik hanteer maakt het voor mijn gevoel wel uit. Alleen presses in de smith doe ik met een false grip.

Overigens is hard in de stang knijpen nog steeds heel belangrijk, ook met een false grip.

Ik denk dat het sowieso veel veiliger is om met je duim om de stang te benchen, en bij deadlift kan ik me idd geen andere mogelijkheid voorstellen dan om je duim om de stang te hebben.

Enkel bij de squat doe ik hem niet om de bar. Voor alle andere oefeningen die een bar inhouden wel.

Langs wijsvinger. Is even wennen maar al snel voelt het beter aan. Stang heeft absoluut nooit de neiging gehad om 'uit de handen te rollen' integendeel, de handpalm is horizontaler en de kans is dus juist kleiner dat ie uit je handen valt. Je duim is trouwens veel minder sterk dan bijv. je pink.

Langs wijsvinger. Is even wennen maar al snel voelt het beter aan. Stang heeft absoluut nooit de neiging gehad om 'uit de handen te rollen' integendeel, de handpalm is horizontaler en de kans is dus juist kleiner dat ie uit je handen valt. Je duim is trouwens veel minder sterk dan bijv. je pink.

Thanks T, hier kan ik wel wat mee! dit weekend maar eens even uitproberen.

Om de stang. Ten eerste is dat veiliger. Ten tweede kan je op die manier meer kracht overbrengen op de stang, omdat de stang dan beter op één lijn met je onderarm ligt. Als je zonder je duim eromheen gaat pressen, zul je om te voorkomen dat de stang uit je hand rolt je pols gaan buigen waardoor de stang niet meer in één lijn ligt met je onderarmen.

Laatst bewerkt:
ik zou zeggen om de stang, dat is voor m'n gevoel veiliger. En als ik druk met m'n duim langs m'n wijsvinger krijg ik last van m'n polsen omdat m'n handen dan niet in een lijn zijn met m'n onderarmen.

Mensen maken het onveilig door slechte uitvoering, er is geen 'foute' grip.

hahahaha dat filmpje op 3:46 :roflol::roflol::roflol:

Terug
Naar boven