Vind ik niet, alhoewel anabolen waarschijnlijk niet zo schadelijk zijn voor de jeugd/gebruikers als recreatieve drugs, is het overdreven om te zeggen dat ze het lichaam helemaal niet schaden en geen problemen veroorzaken voor de gebruikers. Het zijn medicijnen (dus voor mensen die echt ziek zijn zoals AIDS patienten kan het zeker legaal gemaakt worden) maar gebruik voor bodybuilders blijft een vorm van misbruik. Het is dus logisch dat men de dealers wilt opsporen en de illegale handel aanpakt. Ik denk ook niet dat het legaal maken van AAS voor topsporters of zelfs recreatieve gebruikers een realistisch idee is. Steroïden zijn een taboe in elke sport, het zou toch belachelijk zijn om in de bodybuildingsport steroïden legaal aanvaardbaar te maken, waar ligt dan de grens? Sport hoort wel gezond te blijven.
Ik weet dat dit advocaat van de duivel spelen is voor sommigen, maar laten we wel een beetje realistisch blijven, als iets illegaal is dan heeft dat een reden.
Overigens zullen fakes altijd blijven bestaan, ook als iets legaal is. Simpelweg omdat er altijd mensen zijn die ergens aan willen verdienen. (Stom voorbeeld: denk aan cannabis wat soms als groene kool word verkocht, kopers gaan dan niet naar legale coffeeshops omdat het illegaal vaak goedkoper is).