XXL Nutrition

Gynaeco-mastie

VStreet

Ripped Bodybuilder
Waardering
2
Heeft hier iemand ervaringen mee gehad en wat hebben jullie er aan gedaan?

Mijn vraag:
Als je deze verharding bv. in de tweede week van je kuur voelt en het spreidt zich uit (wat blijkbaar vanzelfsprekend is) begin je dan best meteen met bv. nolvadex, dus tijdens je kuur of ga je het bij wijze van spreken 'genezen' na de kuur door een goede nakuur.

Informatie die ik tot hiertoe heb gevonden over deze aandoening is dat het enkel operatief verwijderd kan worden.

Zelf heb ik er nog geen last van gehad maar herinner me wel dat ik in mijn puberteit toch wel enkele maanden zo'n 'knopjes' heb waargenomen...die dan wel weer verdwenen zijn.

• Topic Starter Topic Starter
b*ch-Tits?? Iemand??

Ik had dat in de puberteit ook een aantal maand. Nu denk ik vanzodra je dit merkt, direct novladex nemen. Indien het niet weggaat, zal je het denk ik operatief moeten laten verwijderen. Tenzij dit na een tijdje (aantal maanden/jaar) op non-gebruik ook weggaat.

ik heb er ook wel een beetje last van
maar ik had het al voor men kuur
kan zijn omdat ik vroeger nogal wat aan de zware kant was

Dit kan natuurlijk ook vast vet zijn onder de tepel.

Mocht het echt Gyno zijn is het wel belangrijk dat je weet waardoor het komt.
Er zijn namelijk verschilende redenen en verschillende oplossingen.

De meest voorkomende is door teveel aromatisering van test naar est. Dit los je op door Nolva onmiddelijk te slikken. Gangbaar is 40mg paar dagen en dan 20mg.

Bij mijn weten de enigste andere (zou heeeel goed kunnen dat er meer zijn hoor) is progesteron/prolactin gerelateerde gyno. Dit komt veelal voor met Tren en dit los je op door preventief 200mg B6 per dag te slikken of Dostinex/Bromo te pakken.

Hopelijk komen wat van de juiceguru's mijn post aanvullen/corrigeren

en welke gyno is nu blijvend? Of zijde beide blijvend? Want ik lees hier dat eerst de tepels gevoelig worden, maar wat is gevoelig? Doet het pijn van zodra je er aankomt?

Ik heb er ook altijd last van tijdens de kuur met aromatiserende middelen. Zo ook vanaf zondag weer (start kuur). Wanneer het erg wordt dan gaat de Nolva er direct in totdat alles weg is...

en welke gyno is nu blijvend? Of zijde beide blijvend? Want ik lees hier dat eerst de tepels gevoelig worden, maar wat is gevoelig? Doet het pijn van zodra je er aankomt?

Als je de gyno niet behandelt dan zal het uiteindelijk permanent zijn. Dus daarom moet je er tijdig bij zijn met nolvadex. Ja pijn zou het kunnen doen als je eraan komt, het is eigenlijk gewoon geirriteerd als je het heb voel je het wel. Aantal dagen nolvadex gebruiken dan trekt het gevoel wel weg, zo niet dan is het wellicht alleen geirriteerd.

Dus zeker voldoende nolvadex bijhebben voor eventueel tijdens de kuur en nakuur?

altijd nolvadex bij de hand houden. Better safe than sorry. Zeker met zaken als gyno

Terug
Naar boven