XXL Nutrition

Gyno & Epistane ?

Wouter G

Ripped Bodybuilder
Waardering
222
Lengte
1m95
Massa
96kg
Vetpercentage
10%
Origineel gepost door DDoob
Leuk verhaal zo. Een maat van me heeft toch echt gyno gekregen na een cycle Epistane.

Hoezo zou het theoretisch niet kunnen? Het zou juist heel goed kunnen.

Epistane werkt als een anti oestrogeen, de oestrogeen receptoren raken hierdoor hyper gevoelig + de cel maakt meer oestrogeen receptoren aan. Nu stopt het anti oestrogeen effect omdat je met de inname kapt. Je oestrogeen spiegel is uit balans, je heb gevoeligere receptoren en zelfs meer dan eerst.

Het lichaam streeft naar homeostase. Epistane verstoord dat op zijn eigen unieke manier. Ik heb genoeg horror verhalen gelezen over mensen die Epistane niet serieus nemen. Ik ben alleen maar bang dat er met hen het zelfde gebeurd als me maat die enkel nog maar truien draagt.

Na aanleiding van een post van DDoob, wil ik toch weten of dat dit in de praktijk vaker voorkomt? En zo ja, klopt de onderbouwing van DDoob? Klinkt voor mij namelijk nieuw....vooral omdat Epistane juist TEGEN Gyno zou moeten zijn.

Ik heb het wel eens vaker gelezen op de VS boards. De delayed gyno komt daar toch nog al eens voor. Geeft nog maar eens aan hoe belangrijk een goede PCT nu eigenlijk is na een epistane cycle. Het verhaal van DDood klinkt inderdaad logisch helaas weet ik hier te weinig van of dit echt zo is.

nah voel (nog) niks vreemds aan mijn tepels

Zijn verhaal kan goed, juist na de cycle is dit mogelijk. Hij geeft ook aan dat na het stoppen de gyno kan optreden. Echter vraag ik me dan af heeft hij wel nagekuurd. Nee, waarschijnlijk. Ik heb er geen ervaring mee, ook heb ik het nog nooit gehoord. In theorie klinkt het mogelijk, en blijkbaar in praktijk ook...

• Topic Starter Topic Starter
Nja ik ben namelijk zelf zeeer huiverig voor Gyno. Een maand na mn eerste cycle merkte ik dat mn tepels behoorlijk fluffy waren geworden, dus ik was als de dood voor Gyno. Al zijn ze helemaal niet gevoelig, en voel verder niks raars. Heb ook altijd al aanleg gehad voor fluffy niples (medische term is pseudogynaecomastie of lipomastie). Mijn enige logische verklaring is de stijging van mn vet% na dat lange bulken, en dat zie je dan o.a. terug in je tepels (opgezet). Logisch?

Zoiezo, wat verstaat die maat onder gyno, puffy nipples of daadwerkelijk 'b*ch tits' met knobbeltjes en al. Das ook maar de vraag.

Zoiezo, wat verstaat die maat onder gyno, puffy nipples of daadwerkelijk 'b*ch tits' met knobbeltjes en al. Das ook maar de vraag.

Ja precies, dat is ook mijn punt. Ik heb zelf dus al snel puffy nipples, maar geen knobbeltjes, pijntjes of jeuk...
En die puffy nipples zouden weg moeten gaan, naar mate je vet% daalt.
Ik hoorde het iig voor het eerst, dus vroeg me af of dat hier nog meer verhalen over bekend zijn of iets dergelijks.

ben er tijdens mij 2de cycle ook een beetje huiverig voor hopelijk krijg ik het niet

Ik heb genoeg ph's gebruikt en nog nooit gyno of een zware side effect gehad. Er zijn natuurlijk wel zware ph's zoals 1-T en Superdrol. Maar soms, vooral bij epistane vind ik het nogal overdreven.

Om mijn verhaal wat beter uit te leggen.

Een maat van mij heeft aan de hand van berichten zoals wat er hier zoal ten ronde gaat Epistane niet bepaald serieus genomen. Hij heeft dus geen PCT middelen bij de hand gehouden.

Na zijn cycletje dat 4 weken duurde van: 30-40-40-50. Heeft hij dus gyno ontwikkelt. En dan gyno waarbij je echt voelt dat er daadwerkelijk schijven onder ze tepel zitten en de tepel wat rond en vrouwelijk doet overkomen.

Al de verhalen hier dat Epistane zonder PCT te doen is, waren voor mij toen afgelopen.

Om mijn verhaal wat duidelijker te schetsen. Epistane biedt een anti-oestrogene werking naast zijn androgene(en anabolische) activiteit. Epistane blokkeert dus oestrogenen als Estradiol op de receptor.

Het lichaam streeft naar homeostase en dit wil zeggen dat hoe dan ook het uit elkaar getrokken verband, weer in harmonie gecompenseert wordt.

Hoe deze mechanismen precies werken, is voor mij onduidelijk. Wel lijkt het mij aannemelijk dat weefsel dat onder invloed van oestrogeen groeit, zich gaat weren tegen dit anti-oestrogeen. Hier hebben cellen verschillende mogelijkheden toe.

Zij kunnen bijvoorbeeld het aantal receptoren vermeerderen en ook kunnen zij de receptoren(dus de gene expression versterken) gevoeliger maken. Dus wanneer er dan Estradiol aan de receptor bind heeft dit een sterkere uitwerking.

Nu komt het volgende verhaal: Het lichaam is een maand uit de homeostase getrokken door externe toevoer van Epistane. Bepaald weefsel heeft hierop gereageert en aanpassingen gemaakt, zo ook het borstweefsel.

Men stopt nu met de Epistane. Het anti-oestrogene effect valt weg. Het borstweefsel wat inmiddels gevoeliger is geworden voor de werking van Estradiol, wordt nu letterlijk gebombardeerd met het sterkst vrouwelijke hormoon in ons menselijk lichaam. Je eigen testosteron heeft een "dipje" en tevens ligt de aromatisering van Testosteron op het maximale niveau.

Andere woorden: Een drama.

Een volledige cycle Epistane zonder PCT middelen bij de hand te houden is simpelweg gewoon een beetje dom. Die maat is overigens helemaal genezen van kuren. :P

ok maar je maat nam totaal niets van pct, dat is niet slim natuurlijk

ok maar je maat nam totaal niets van pct, dat is niet slim natuurlijk

Met de vraag die ik stelde aan MMN, kwam er een antwoord dat hij iets met anti oxidanten ging nemen als PCT. :eek:

Zo serieus nam die maat Epistane dus ook. Zolang men in ieder geval Nolvadex bij de hand houdt gaat alles goed. :)

Met de vraag die ik stelde aan MMN, kwam er een antwoord dat hij iets met anti oxidanten ging nemen als PCT. :eek:

Zo serieus nam die maat Epistane dus ook. Zolang men in ieder geval Nolvadex bij de hand houdt gaat alles goed. :)

hey niet liegen he

Succes kerel. :thumb:

Waar bestaat je PCT uit? :o Heb er zelf ook 5 staan, maar nog niks van plan aangezien Nolvadex hier zeldzaam schijnt te zijn. :rolleyes:

PCT? haha nee weet ik nog steeds niet maar als ik aan de pct moet wil ik gaan voor een pct product met resveratol erin en heel misschien nolvadex.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f188/4-a-5-weken-epistane-log-211420/#post3880715

maar even iets anders vorige keer heb ik gewoon de pct gebruikt van anabolic xtreme, welke zou ik dan gebruiken na deze cycle

maar even iets anders vorige keer heb ik gewoon de pct gebruikt van anabolic xtreme, welke zou ik dan gebruiken na deze cycle

nolvadex, het zal voor jullie wel moeilijk te krijgen zijn, snap niet dat mensen denken dat een pct maar iets voor erbij is, epistane werkt goed. Zonder pct of een slechte ben je alles na 3 maanden kwijt, reken maar. NOLVADEX is je key, en oja voor de slimmerts onder ons, de werkende stof is tamoxifen en nolvadex is een productnaam.

hey niet liegen he

PCT? haha nee weet ik nog steeds niet maar als ik aan de pct moet wil ik gaan voor een pct product met resveratol erin en heel misschien nolvadex.

Dat vat ik op als iets waar geen serieus denkwerk in geplaatst is want het roept gewoon vragen op bij mij als:

PCT Product met Resveratol.. Een AI of een SERM? en waarom anti oxidanten?
"Misschien" Nolvadex.. Heb je het in huis liggen?

Verder wou ik de log niet vervuilen met deze onzin.

Kerel, ik probeer enkel de gedachtegang van dat Epistane totaal moet worden gezien als een supplement een beetje ten gronde te richten.

Dat vat ik op als iets waar geen serieus denkwerk in geplaatst is want het roept gewoon vragen op bij mij als:

Kerel, ik probeer enkel de gedachtegang van dat Epistane totaal moet worden gezien als een supplement een beetje ten gronde te richten.

ik begrijp je wel

Nolvadex welke dosis na een cycle van 4 a 5 weken cycle epistane

Ik vind het goed om dit ff te voor te leggen in dit topic. Aangezien er nog veel vragen zijn betreft Epistane. En dat is sowieso verstandig, omdat elke newbie aan Epistane kan komen, en 9/10 mensen dit product toch onderschatten...

Nolvadex welke dosis na een cycle van 4 a 5 weken cycle epistane

Volgens de "RPN Havoc / IBE Epistane for the newbies" guide op bb.com zou je dit op 40-40-20-20 moeten doen. Maar van wat ik gezien heb op andere fora is dit volgens de meesten te hoog en nemen ze het op 20-20-20-10 of 20-20-10-10.

Terug
Naar boven