AndroidHealthClinic

Gyno & Epistane ?

• Topic Starter Topic Starter
Volgens de "RPN Havoc / IBE Epistane for the newbies" guide op bb.com zou je dit op 40-40-20-20 moeten doen. Maar van wat ik gezien heb op andere fora is dit volgens de meesten te hoog en nemen ze het op 20-20-20-10 of 20-20-10-10.

40-40-20-20 mg nolvadex ???
20-20-10-10 mg, moet al ruimvoldoende zijn lijkt mij:D

Volgens de "RPN Havoc / IBE Epistane for the newbies" guide op bb.com zou je dit op 40-40-20-20 moeten doen. Maar van wat ik gezien heb op andere fora is dit volgens de meesten te hoog en nemen ze het op 20-20-20-10 of 20-20-10-10.

oke dan heb ik dus aan 2 x (10x20mg) genoeg

Om mijn verhaal wat beter uit te leggen.

Een maat van mij heeft aan de hand van berichten zoals wat er hier zoal ten ronde gaat Epistane niet bepaald serieus genomen. Hij heeft dus geen PCT middelen bij de hand gehouden.

Na zijn cycletje dat 4 weken duurde van: 30-40-40-50. Heeft hij dus gyno ontwikkelt. En dan gyno waarbij je echt voelt dat er daadwerkelijk schijven onder ze tepel zitten en de tepel wat rond en vrouwelijk doet overkomen.

Al de verhalen hier dat Epistane zonder PCT te doen is, waren voor mij toen afgelopen.

Om mijn verhaal wat duidelijker te schetsen. Epistane biedt een anti-oestrogene werking naast zijn androgene(en anabolische) activiteit. Epistane blokkeert dus oestrogenen als Estradiol op de receptor.

Het lichaam streeft naar homeostase en dit wil zeggen dat hoe dan ook het uit elkaar getrokken verband, weer in harmonie gecompenseert wordt.

Hoe deze mechanismen precies werken, is voor mij onduidelijk. Wel lijkt het mij aannemelijk dat weefsel dat onder invloed van oestrogeen groeit, zich gaat weren tegen dit anti-oestrogeen. Hier hebben cellen verschillende mogelijkheden toe.

Zij kunnen bijvoorbeeld het aantal receptoren vermeerderen en ook kunnen zij de receptoren(dus de gene expression versterken) gevoeliger maken. Dus wanneer er dan Estradiol aan de receptor bind heeft dit een sterkere uitwerking.

Nu komt het volgende verhaal: Het lichaam is een maand uit de homeostase getrokken door externe toevoer van Epistane. Bepaald weefsel heeft hierop gereageert en aanpassingen gemaakt, zo ook het borstweefsel.

Men stopt nu met de Epistane. Het anti-oestrogene effect valt weg. Het borstweefsel wat inmiddels gevoeliger is geworden voor de werking van Estradiol, wordt nu letterlijk gebombardeerd met het sterkst vrouwelijke hormoon in ons menselijk lichaam. Je eigen testosteron heeft een "dipje" en tevens ligt de aromatisering van Testosteron op het maximale niveau.

Andere woorden: Een drama.

Een volledige cycle Epistane zonder PCT middelen bij de hand te houden is simpelweg gewoon een beetje dom. Die maat is overigens helemaal genezen van kuren. :P

Na het gebruik van elke anabole steroïde kun je gyno ontwikkelen. Door het toedienen van een exogeen hormoon wordt je eigen testosteron productie plat gelegd. Stop je met het toedienen van het exogeen dan merkt het lichaam dat er een totaaltekort is aan steroïde hormonen. Omdat de testikels vrijwel plat liggen gaat het lichaam compenseren met oestrogeen.

Epistane, of beter gezegd epithiostanol is er juist voor ontwikkeld om aan de oestrogeen receptor te binden, waardoor oestrogeen de kans niet krijgt er aan te hechten, en voor DOWNREGULATIE van de oestrogeen receptoren. De niet-gemethyleerde versie van epistane is in Japan ontwikkeld als medicijn tegen borstkanker. De upregulatie van oestrogeen receptoren bij een vrouw met borstkanker is niet echt een slimme zet. Aromatase remmers, daarentegen, zorgen wel voor een upregulatie van de oestrogeen receptoren omdat daarbij het totale oestrogeen wordt verlaagd.

Gyno na epistane is erg zeldzaam, maar wel mogelijk. Niet iedereen heeft dezelfde fysiologie, sommige mensen hebben van nature meer oestrogeen en/of oestrogeen receptoren. Een zeer kleine stijging van het hormoon kan bij die mensen al voor oestrogeen gerelateerde aandoeningen zorgen

Ik heb het wel eens vaker gelezen op de VS boards. De delayed gyno komt daar toch nog al eens voor. Geeft nog maar eens aan hoe belangrijk een goede PCT nu eigenlijk is na een epistane cycle. Het verhaal van DDood klinkt inderdaad logisch helaas weet ik hier te weinig van of dit echt zo is.

Als je kijkt welke dosissen en stacks ze in de US nemen kijk ik daar niet vreemd van op.

Vind je het gek? Kijk die dosis die hij heeft gebruikt. 1 week lang op 50mg terwijl de max dosering 40mg is, die hij overigens ook al 2 weken had gehanteerd. Dat is vragen om problemen imo. Bewijst weer, hoe hoger je doseert boven de max, hoe meer sides er optreden o.a. onderdrukking(in de vorige log van MMN te lezen die op 60mg zat, correct me if i'm wrong). Ik vraag me af wat voor meerwaarde het dan nog heeft om boven de 40mg te gaan.

Laatst bewerkt:
Vind je het gek? Kijk die dosis die hij heeft gebruikt. 1 week lang op 50mg terwijl de max dosering 40mg is, die hij overigens ook al 2 weken had gehanteerd. Dat is vragen om problemen imo. Bewijst weer, hoe hoger je doseert boven de max, hoe meer sides er optreden o.a. onderdrukking(in de vorige log van MMN te lezen die op 60mg zat, correct me if i'm wrong). Ik vraag me af wat voor meerwaarde het dan nog heeft om boven de 40mg te gaan.

typisch zomer, mensen willen zsm groeien. De epistane topics zijn nog nooit zoveel geweest dan de zomer. Elke beginner gaat aan de epistane omdat ze hier lezen dat ze er snel mee aankomen. Typisch vind ik.

30mg werkt voor de wat zwaardere mensen gewoon niet, voor die mensen is 50mg de dosis waarbij het rendabel wordt.

Ja dat snap ik wel, het is maar wat je wil. Hogere dosis -> meer sides -> net dat kilootje meer.

Wat versta jij onder meer sides? Of uberhaupt Sides bij Epistane.
Het enige waar ik last van kreeg @ 60mg waren de stemmingswisselingen.

Wat versta jij onder meer sides? Of uberhaupt Sides bij Epistane.
Het enige waar ik last van kreeg @ 60mg waren de stemmingswisselingen.
Kans op gyno uitgelegd hierboven, onderdrukking(shutdown), tiny balls, acne, haaruitval. Als je op die Amerikaanse forums leest kom je het allemaal tegen:roflol:, epistane heeft meer sides dan je denkt.

Kans op gyno uitgelegd hierboven, onderdrukking(shutdown), tiny balls, acne, haaruitval. Als je op die Amerikaanse forums leest kom je het allemaal tegen:roflol:, epistane heeft meer sides dan je denkt.

Conclusie is dus ben je 100kg+ dan is epi niks voor je en kies je betere voor een simpele 10/12 weekse test e cycle. Mooi dat ik het weet, hoef ik ook niet aan de epi te beginnen wat ik eerder wel van plan was.

Ja dat snap ik wel, het is maar wat je wil. Hogere dosis -> meer sides -> net dat kilootje meer.

30mg is voor sommige mensen een lage dosis. Iedereen is verschillend. Ik had totaal geen bijwerkingen op 50mg, leverwaarden waren ook in orde. Op 30mg gebeurde er helemaal niks, zelfs na 3 weken niet. Daarna de dosering 2 weken op 50mg gedaan en tadaa, 3 kilo erbij.

Bij normaal gebruik is de kans op de bovenstaande sides...te verwaarlozen.

En normaal gebruik = 4 weken op 40mg, met een fatsoenlijke nakuur.

En een nakuur nolvadex 20 20 10 is voldoende naar mijn inzien....

BUMP!

Zelfde probleem hier +/- 3 jaar terug een pulse cycle gedaan met Epistane, en nu sinds +/- 6 maanden last van beide tepels. 1 tepel zit ook duidelijk een schijf onder, de ander is enkel gevoelig.

Huisarts raad aan om netjes af te wachten tot de gyno vanzelf weer weg trekt.

Wat raden jullie nu aan?

Terug
Naar boven