XXL Nutrition

Gyno / gynaecomastie

• Topic Starter Topic Starter
hm ik weet niet zeker of dit wel zo is. heb wel eens een docu gezien over een ziekenhuis waar ook plastischee chirurgen rondliepen. zij zullen een dergelijke gyno operatie met dezelfde nauwkeurigheid uitvoeren lijkt me als in priveklinieken.
Overigens stelt zo'n operatie niet bijster veel voor op de schaal van moeilijkheidgraad.
Op discovery ging de dokter eerst met liposuctie wat wegzuigen. daarna verwijderde hij de klier door via een kleine incisie onder de tepel een en ander weg te snijden.

Zon operatie stelt idd niet veel voor. Heb ook die video in de sticky gekeken en het is dus eigenlijk een fluitje van een cent.
Kijk ik sta op bijna 8% vet (en straks nog minder) dus liposuctie zal zker niet hoeven. Het is puur dat weefsel wat eruit moet worden gesneden en dit is zover ik het nu begrijp echt zo gebeurd. Het gaat in feite zo:
-incisie maken onder tepel
-klier wegsnijden
-klier verwijderen
-hechten (of plakken oid?)
-wachten tot het geheeld is

Lijkt me dat dit ook in het ziekenhuis gewoon netjes kan gebeuren. Het is een zeer makkelijke en korte operatie dus neem aan dat zowat elke (plastisch) chirurg dit netjes kan doen.

Ook zal er niet al te moeilijk worden gedaan om het te vergoeden denk ik.
Ik heb er sowieso altijd wel last van dus dat is al een goede medische reden.
Daar komen dan nog de psychische redenen bij zoals niet over zwembad durven lopen, geen strak shirtje aankunnen etc etc.

Denk ZEKER niet dat je hiervoor iets met een psychiater moet overleggen Shutterspeed;). Dat heb ik namelijk nog nooit van iemand gehoord haha.
Maar wel bedankt voor je reaktie.

Terug
Naar boven