Fitness Seller

Gyno, maar erg vreemd gevormd?

ThinkAboutIt

Novice
Waardering
0
Hoi allemaal!

K zit momenteel in de 6de week van een test-e only 400mg EW.
Ondanks dat de dosis niet heel hoog is en er 50mg provi bij slik, kreeg ik toch last van gyno, ongeveer een week geleden. Na 3 dagen aan de tamoxifen gegaan, heeft niet echt geholpen, gyno is nog steeds (langzaam) groter aan het worden. Nu heb ik een paar vragen:

-Zoals de topictitel al aangeeft, heeft de gyno nogal een vreemde vorm: in alle gevallen lees ik hier over een ronde schijf achter de tepel, alleen bij mij is dit nogal anders. Het voelt meer als een langwerpige bobbel, die vanuit het midden van mijn tepel 2cm naar links loopt. aan de andere kant van diezelfde tepel is niets te voelen. Tepels zijn niet gevoelig, langwerpige bobbel nauwelijks. Rechtertepel is niets mee. Bijde tepels zijn wel een beetje "puffy". Herkent iemand dit?

-Ik heb absoluut geen zin in een gyno die uit de hand loopt, dus wat is het beste om te doen nu? Kuur staken, doorgaan met Tamoxifen, en eventueel als het niet wegtrekt Femara pakken?

Alvast bedankt!

Ja ik herken dit helaas tot in detail. Ook alleen linker tepel. Ik kan je er verder niet veel nuttigs over zeggen enkel dat het bij mij van een vorige cycle is en ik nu Aromasin naast mijn huidige cycle laat lopen en ik met enige zekerheid kan zeggen het niet doorzet.

• Topic Starter Topic Starter
Is het niet weggetrokken, of iig minder geworden na je kuur?

Nee. Gebruik nu aro en ga na deze cycle wel zelf wat therapie toepassen ook al is het visueel niet waarneembaar.
Al bij een arts geweest?

Hoi allemaal!

K zit momenteel in de 6de week van een test-e only 400mg EW.
Ondanks dat de dosis niet heel hoog is en er 50mg provi bij slik, kreeg ik toch last van gyno, ongeveer een week geleden. Na 3 dagen aan de tamoxifen gegaan, heeft niet echt geholpen, gyno is nog steeds (langzaam) groter aan het worden. Nu heb ik een paar vragen:

-Zoals de topictitel al aangeeft, heeft de gyno nogal een vreemde vorm: in alle gevallen lees ik hier over een ronde schijf achter de tepel, alleen bij mij is dit nogal anders. Het voelt meer als een langwerpige bobbel, die vanuit het midden van mijn tepel 2cm naar links loopt. aan de andere kant van diezelfde tepel is niets te voelen. Tepels zijn niet gevoelig, langwerpige bobbel nauwelijks. Rechtertepel is niets mee. Bijde tepels zijn wel een beetje "puffy". Herkent iemand dit?

-Ik heb absoluut geen zin in een gyno die uit de hand loopt, dus wat is het beste om te doen nu? Kuur staken, doorgaan met Tamoxifen, en eventueel als het niet wegtrekt Femara pakken?

Alvast bedankt!

Dit heb ik precies zo gehad in mijn eerste kuur.. Volgens mij zijn dit gewoon opgezette klieren en hoef je je niet meteen zorgen te maken.. Je tepel is waarschijnlijk niet gevoelig?

Ik heb in mn 2e kuur wel te maken gehad met echte gyno, en dan is toch even wat anders ;)

Ik zou het nog even aan kijken.. pas als je echt een (hard) schijfje erop krijgt zou ik beginnen met evt nolva.. Niet te snel mee beginnen, zonde voor je kuur..

Ik zal maar even naar de dokter gaan als je je cellen te snel laat delen en het heeft geen vaste vorm kan er ook wat serieus aan de hand zijn! en dan kan je er maar beter snel bij zijn! better safe than sorry!

Laatst bewerkt:
Ik zal maar even naar de dokter gaan als je je cellen te snel laat delen en het heeft geen vaste vorm kan er ook wat serieus aan de hand zijn! en dan kan je er maar beter snel bij zijn! better safe than sorry!

??? wat lul jij dan voor onzin? Cellen te snel laten delen?! Niet praten over iets waar je de ballen verstand van hebt.. Of kom je hier alleen om te bashen? Gezien je naam?:headbang:

Dit heb ik precies zo gehad in mijn eerste kuur.. Volgens mij zijn dit gewoon opgezette klieren en hoef je je niet meteen zorgen te maken.. Je tepel is waarschijnlijk niet gevoelig?

Ik heb in mn 2e kuur wel te maken gehad met echte gyno, en dan is toch even wat anders ;)

Ik zou het nog even aan kijken.. pas als je echt een (hard) schijfje erop krijgt zou ik beginnen met evt nolva.. Niet te snel mee beginnen, zonde voor je kuur..

Er zitten wel harde knobbels achter mijn tepels, maar deze zaten er al vanaf mijn pubertijd, die zijn niet gevoelig/groter geworden.... Tepels zijn niet echt gevoelig... mss een heel klein beetje maar niet noemenswaardig. Wat denken jullie wat betreft ari of femara?

gyno is niet bepaald aan vorm,kan klein langwerpig of whatever wezen.

Uiteraard, maar als alleen het zachte weefsel achter de tepel wat opgezet is, en niet hard en gevoelig is, vind ik het zonde om meteen naar nolva of iets dergelijks te grijpen..

Uiteraard, maar als alleen het zachte weefsel achter de tepel wat opgezet is, en niet hard en gevoelig is, vind ik het zonde om meteen naar nolva of iets dergelijks te grijpen..

Idd, als het heel klein is heb je nog alle tijd om in te grijpen met letro of aromasin. Waarschijnlijk trekt het tijdens je nakuur gewoon weg.
Zelfs mijn dikke zuigtepels, waarvan ik nog steeds denk dat er wat meer mee gedaan moet worden, trekken nu langzaam weg en zijn al een stuk minder pijnlijk.

ik heb juist hetzelfde voor
zit ook met Test-only 500mg/week
en ook een knobbel zal ik maar zeggen onder kant borst
(links )tot aan men tepel en rechts niets ...
naar het schijnt na de test only kuur zou het weggaan omdat de tepel helemaal niet gevoelig is zouden het je klieren zijn en met nakuur nolvadex zou dit wegtrekken...
want het lijkt me ook sterk op gyno omdat het idd een ronde schijf ook is bij me ...
mss kan ik uit dit topic ook wat wijzer worden !

ik doe 10 weken test only 500mg/week
laatste 2 weken 750mg/week
en dan na laatste inject
5weken nolvadex ...

...

Laatst bewerkt:
Laten we het hopen! Iemand anders nog ervaringen? Vooral met Femara, is het verstandig dit sowieso in huis te hebben, of komt het niet op een week aan wat betreft de werkzaamheid? Mij lijkt, hoe eerder hoe beter, maar dat bazeer ik verder nergens op...

gyno kan naar mijnn weten vetrschillende vormen aannemen...

zou me nu nog niet te veel zorgen maken

Laten we het hopen! Iemand anders nog ervaringen? Vooral met Femara, is het verstandig dit sowieso in huis te hebben, of komt het niet op een week aan wat betreft de werkzaamheid? Mij lijkt, hoe eerder hoe beter, maar dat bazeer ik verder nergens op...

ik ga vanaf next week 20mg/dag nolva. bij nemen tot het eind van men kuur .
en 40/50mg/dag nolva als na kuur gedurende 5weken
en hopen dat de gyno zo goed als weg is

offff Provi ?

Laatst bewerkt:
Ikzelf ben al begonnen met nolva 40mg per dag, ga dit nu voortzetten op 20mg/dag... mocht het nog erger worden dan ga ik denk ik toch maar een paar daagjes Femara pakken... Of is Letro bv. beter?

Ikzelf ben al begonnen met nolva 40mg per dag, ga dit nu voortzetten op 20mg/dag... mocht het nog erger worden dan ga ik denk ik toch maar een paar daagjes Femara pakken... Of is Letro bv. beter?

ja ik kan er niets over zeggen over letro.
ik kan alleen zegge hoe ik het ga aanpakke :d zoals ik het dus daarjuist gezegd heb

als nolva die week niet werkt
ga ik een week provi proberen tijdens de kuur

Provi zal niet veel uithalen denk ik... Ik slik al vanf begin van de kuur Provi, maar voor zover ik weet zorgt het maar voor een kleine afname van oestrogeen.

Nog suggesties van de ervaren kuurders? Krieltje?

Laatst bewerkt:
Wat zwaarder middel.letro ari,of een suicide inhibitor als aromasin.Denk dat een SERM weinig uithaald

Terug
Naar boven