XXL Nutrition

H.I.T Workout

Ik heb een H.I.T Workout gevonden op bodybuilding.com Maar hij is anders dan dat ik normaal gesproken zie, Iemand ervaring er mee?

Alvast bedankt

http://www.bodybuilding.com/fun/hitworkout.htm

Leuk dat er nog iemand in HIT geïnteresseerd is.
HIT is in mijn ogen het beste trainigsprogramma wat er is.
Als je de principes van HIT begrijpt dan vind ik dit schema niet goed.
Te veel oefeningen en te vaak in de week zeker als je met HIT intensiteit traint.
Elke training moet je vooruitgang kunnen boeken maar met dit schema 3 x per week ben ik bang dat dit niet natural gaat lukken.

De ideal routine en uiteindelijk de consolidated training van Mike Mentzer met negatives, forced and static hold reps etc is echt een aanrader.
Maar ja je moet wel eerst de HIT principes begrijpen voordat je aan HIT begint.

Succes

HIT zuigt en is achterhaald, tenminste, als je fatsoenlijk wil gainen wel. Mentzer heeft opzich wel een punt, hij vergeet alleen iets in zijn slogan te vermelden wat weldegelijk van belang is.

Zoals het nu is:
Muscles in minutes

Wat het moet zijn:
Roids = Muscles in minutes

Q

• Topic Starter Topic Starter
okey,, ik ga der nog wat meer over lezen maar voor nu gebruik ik het nog niet. Ik ga het schema van Dorian Yates Blood & Guts uitproberen. Ziet er wel veelbelovend uit en ik lees er goeie dingen over

Hoe lang train je nu al? Blood & Guts is namelijk wel redelijk intensief, niet voor de beginner weggelegd.

Q

Hoe lang train je nu al? Blood & Guts is namelijk wel redelijk intensief, niet voor de beginner weggelegd.

Q

Ik train nu bijna 2 jaar serieus. Heb je dat schema ook gebruikt?

Ik lees trouwens wel veel dat mensen zeggen dat je dit schema alleen kan gebruiken als je op roids zit anders red je het niet.. zou dat zo zijn?

B&G is voor de gevorderde BB'er, dat sowieso. Daar komt bij dat je rekening moet houden met 't feit dat dat schema is opgezet door een prof die inderdaad aan de roids zit. Voor naturels kan dat schema natuurlijk ook wat opleveren, maar ik zou 't eerder houden op een UB/LB schema na twee jaar, vier keer per week. Het B&G-schema heb ik zelf nog niet gedaan, omdat ik liever met een vijfdaagse split werk.

Q

Hoi Luuk voordat je zomaar aan iets begint zonder er iets over te lezen of te horen kan je ik deze seminar aanraden. Dit geeft je een hele goeie uitleg over HIT trainen. Hopelijk begrijp je na het bekijken van deze seminar waarorm je met volume training je vooruitgang vertraagt en al snel overtraint en dus stagneert.

Elke training moet vooruitgang boeken en dat lukt alleen via de HIT principes.

http://www.youtube.com/watch?v=hrpFjdgtrt0&list=PLC675D5E4AA1FAB28&feature=plpp_play_all

Hoi Luuk voordat je zomaar aan iets begint zonder er iets over te lezen of te horen kan je ik deze seminar aanraden. Dit geeft je een hele goeie uitleg over HIT trainen. Hopelijk begrijp je na het bekijken van deze seminar waarorm je met volume training je vooruitgang vertraagt en al snel overtraint en dus stagneert.

Elke training moet vooruitgang boeken en dat lukt alleen via de HIT principes.

http://www.youtube.com/watch?v=hrpFjdgtrt0&list=PLC675D5E4AA1FAB28&feature=plpp_play_all
GTFO.png

Q

Hehehehe, be that as it may... Mentzer brengt in dat seminar wel degelijke issues naar voren waar veel beginnende BB-ers iets aan hebben ;) Dat je daarna niet opteert voor Heavy Duty is te begrijpen, maar het maakt zijn theorie (mits je de scherpe kantjes wegdenkt) er niet minder valide om.

Ik zou je inderdaad Dorian Yates Blood & Guts aanraden. Beste schema ever voor mij ;)

Hehehehe, be that as it may... Mentzer brengt in dat seminar wel degelijke issues naar voren waar veel beginnende BB-ers iets aan hebben ;) Dat je daarna niet opteert voor Heavy Duty is te begrijpen, maar het maakt zijn theorie (mits je de scherpe kantjes wegdenkt) er niet minder valide om.

Ik zou je inderdaad Dorian Yates Blood & Guts aanraden. Beste schema ever voor mij ;)

+10

Mike Mentzer's theorie is buitengewoon en visionaire.
Zelf vind ik zijn trainingstheorie fascinerend en de juiste manier om te trainen.
Vergeet niet... In het land der blinden is eenoog koning. Vroeger dacht men ook dat de wereld plat was.

Vergis ik me als iedere keer dat HIT-training de revue passeert er maar weinig mensen zijn die er goeie ervaringen mee hebben? En dat nu ook wel mensen zijn die al jaren trainen en geen 18-jarige beginners zijn?

Als éénoog heb je toch ook een serieuze paardenbril op, HIT. Ik heb je nog nooit je standpunt ergens weten nuanceren, je hemelt Mentzer gewoon op en daar stopt het.

Vergis ik me als iedere keer dat HIT-training de revue passeert er maar weinig mensen zijn die er goeie ervaringen mee hebben? En dat nu ook wel mensen zijn die al jaren trainen en geen 18-jarige beginners zijn?

Als éénoog heb je toch ook een serieuze paardenbril op, HIT. Ik heb je nog nooit je standpunt ergens weten nuanceren, je hemelt Mentzer gewoon op en daar stopt het.

Dan gaat het over Heavy Duty, de HIT-variant van Mentzer. Andere HIT-schema´s zoals doggcrapp, of Blood&Guts van Yates worden vaak geprezen ;)

Mag ik me dan aanmelden als iemand die al wat langer mee draait en behorlijk positief over HIT is.

Grote probleem met HIT is dat de meesten het volume niet aan kunnen/willen passen (te hoog houden) waardoor ze geen maximale intensiet kunnen genereren n/of overblast raken. Verders is als je naar het volume kijk (aantal keren per periodedat je traint) HIT niet wat je je binen 3-4 weken kan beoordelen.

de HIT manier van mentzer lijkt mij toch appart om te doen, vooral dat 1 dag trainen en dan 4 / 7 dagen rust. De training Blood en Guts lijkt mij lekker om te doen alleen zou ik er zelf dan nog supersetjes buik bij gooien. Steve cook gebruikt ook een eigen variant erop en die is natural bodybuilder, dus het lijkt me dat voor geen roids gebruikers er ook genoeg resultaat eruit is te halen.

Mag ik me dan aanmelden als iemand die al wat langer mee draait en behorlijk positief over HIT is.

Grote probleem met HIT is dat de meesten het volume niet aan kunnen/willen passen (te hoog houden) waardoor ze geen maximale intensiet kunnen genereren n/of overblast raken. Verders is als je naar het volume kijk (aantal keren per periodedat je traint) HIT niet wat je je binen 3-4 weken kan beoordelen.

Ligt het volume ook te hoog als je voor elke een of twee zware werksets drie sets (neem bv 15 reps) pre exhaustion doet of anders hetzelfde maar dan erna als post exhaustion? Of moet ik me er gewoon over zetten en leren dat twee loeizware sets preacher curl, squat, bench press ed met degelijke opwarming genoeg zijn?

Mee eens mensen willen al snel hun eigen variant ervan maken en dan werkt het niet. Als je via de HIT principes traint moet je echt elke training vooruitgang kunnen maken.
Een grote fout die zelf ook ondervond is dat ik te snel weer wilde trainen.
Pas gaan trainen als het lichaam in zijn geheel is hersteld zodat de supercompensatie volledig kan plaats vinden.

en wanneer is die supercompensatie dan ? volgens jouw

en wanneer is die supercompensatie dan ? volgens jouw

Goed dat je dit vraagt. Supercompensatie hangt af van de mate waarin je getraind bent.
Naarmate je in training vordert neemt de kracht en stress op het lichaam toe.
Door deze toename heeft lichaam steeds meer rust nodig om te herstellen.
Nu is het in HIT ook nog eens dat je met een hele hoge intensiteit traint en zeer laag volume.
Voeg hier ook nog eens negative reps en static holds etc en de prikkel is zeer intens maar precies genoeg om het groei proces aan te zetten met zo min mogelijk energie verspilling .
Ondanks 1 set per lichaamsdeel en niet meer dan 3 sets per training begon ik eerst met 4 dagen rust en zit nu op 6 dagen rust.
Het is van belang dat je het lichaam in zijn geheel laat herstellen voordat je weer gaat trainen.

Ik train nu de Mike Mentzer ideaal routine en na de zomer ga ik de consolidated training doen.
Tot heden ga ik nog elke training in kracht vooruit en in de jaren dat ik volume trainde ging dat heel langzaam. Sterker nog ik liep helemaal vast en maar periodiseren zoals ze mij op fitvak hadden geleerd ha ha ha.

Dit filmpje geeft een perfecte beschrijving over herstel en supercompensatie. Hopelijk neem je de tijd om het te bekijken.
http://www.youtube.com/watch?v=ne3XoXjFawQ

Goed dat je dit vraagt. Supercompensatie hangt af van de mate waarin je getraind bent.
Naarmate je in training vordert neemt de kracht en stress op het lichaam toe.
Door deze toename heeft lichaam steeds meer rust nodig om te herstellen.
Nu is het in HIT ook nog eens dat je met een hele hoge intensiteit traint en zeer laag volume.
Voeg hier ook nog eens negative reps en static holds etc en de prikkel is zeer intens maar precies genoeg om het groei proces aan te zetten met zo min mogelijk energie verspilling .
Ondanks 1 set per lichaamsdeel en niet meer dan 3 sets per training begon ik eerst met 4 dagen rust en zit nu op 6 dagen rust.
Het is van belang dat je het lichaam in zijn geheel laat herstellen voordat je weer gaat trainen.

Ik train nu de Mike Mentzer ideaal routine en na de zomer ga ik de consolidated training doen.
Tot heden ga ik nog elke training in kracht vooruit en in de jaren dat ik volume trainde ging dat heel langzaam. Sterker nog ik liep helemaal vast en maar periodiseren zoals ze mij op fitvak hadden geleerd ha ha ha.

Dit filmpje geeft een perfecte beschrijving over herstel en supercompensatie. Hopelijk neem je de tijd om het te bekijken.
http://www.youtube.com/watch?v=ne3XoXjFawQ

Maar je traint dus maar 3 sets per workout, kan je mij uitleggen hoe je dan al je spiergroepen traint. Ik snap dat je dan alleen compound oefeningen doet, maar echt spierdefinitie zal je dan niet krijgen?

Terug
Naar boven