AndroidHealthClinic

H.I.T Workout

Ik heb nu m'n 3e trainingssessie er volgens HIT op zitten.
het boeit me niet of het werkt of niet, ik vind het wel goed om na 5 maanden 5/3/1 een keer wat af te wisselen voor een 2-tal maanden.
Wat ik lekker vind is het hoge tempo door heel de training, terwijl de oefeningen ansich op een laag tempo gaan.
Wel hou ik meer van meerdere oefeningen per spiergroep (2-3).

Maar je traint dus maar 3 sets per workout, kan je mij uitleggen hoe je dan al je spiergroepen traint. Ik snap dat je dan alleen compound oefeningen doet, maar echt spierdefinitie zal je dan niet krijgen?

Dat is nou precies wat ze je vertellen in alle tijdschriften die elke maand weer mooie artikelen moeten bevatten. Helaas is dit bijna altijd totale onzin. Dit geeft veel verwarring voor een hoop mensen en springen dan van de hak op de tak in de hoop dit keer wel het juiste trainingsprogramma te vinden.

Hier onder vind je het Mike Mentzer ideaal schema.
Je kan hier goed de uitvoering zien maar let op de negatieve en statische reps op het laatst. Een trainingsschema bijhouden is een must!

Als je meer wilt weten en begrijpen schaf dan het boek de Mike Mentzer way aan via bol.com of misschien kan je hem ergens downloaden.
Hier in wordt precies uitgelegd hoe je constant vooruitgang kan blijven boeken.
Vergis je niet in deze trainingen ook al duren ze 15 tot 20 minuten ze zijn slopend!
Zelf hou ik van deze manier van trainen zeker als ik in het totaal ben hersteld en vol zit met energie. Knallu als een Mallu!!!

http://www.youtube.com/watch?v=tcMOG0ECqDU&list=PL7D6AF353F702CB78&feature=plpp_play_all

• Topic Starter Topic Starter
Laatst bewerkt:
Mag ik me dan aanmelden als iemand die al wat langer mee draait en behorlijk positief over HIT is.

Grote probleem met HIT is dat de meesten het volume niet aan kunnen/willen passen (te hoog houden) waardoor ze geen maximale intensiet kunnen genereren n/of overblast raken. Verders is als je naar het volume kijk (aantal keren per periodedat je traint) HIT niet wat je je binen 3-4 weken kan beoordelen.
Als ik me niet vergis, raadt Arthur Jones zelfs aan om lager te gaan in gewicht dan wat je dénkt te kunnen heffen omdat mensen zich altijd overschatten, haha... Kan er dus best wel in komen dat daarin al vaak een grote fout zit bij sommigen.

Ik herinner me idd vooral jou, Alainie en nog iemand van dit forum die altijd wel post in HIT-topics. Daarmee zitten we aan 3 mensen die toch redelijk wat ervaring hebben... Niet bijster veel, denk ik dan altijd.
Houdt dat om te beginnen al in dat je echt wel goed moet weten waarmee je bezig bent en wat je capaciteiten zijn om aan HIT te beginnen?

Werk jij dan zelf een schema uit, 3XL, of volg je een bestaande template?

Terug
Naar boven