MuscleMeat

Half-life testosteron enanthate

Mate van doorbloeding is een belangrijke determinant van half-waardetijd bij slecht oplosbare substanties, zoals in dit geval een (veresterde) steroide aan bloed. De daaropvolgende reactie (hydrolyse) is niet van belang wat dat betreft overigens.

Dank ik dacht al dat dit zo zou zijn. Wat denk jij van dit onderzoek en de gepresenteerde halfwaarde tijden die toch echt anders zijn als bijvoorbeeld de dbb wiki en ook anders als de prikfrequentie routines die hier gebruikt worden.

Wel, 'A pharmacokinetic study of injectable testosterone undecanoate in hypogonadal men' van Zhang et al. vermeldt 4,5 dagen als (beta) half-life met meerdere refs (cba om ze langs te gaan).

Als iemand anders de ref. voor de 10 dagen heeft kun je vergelijken wat de verschillen zijn, en welk van de twee dan het meest accuraat/van toepassing is op de situatie van een juicer.

De concentratie van het middel heeft niets te maken met de halfwaardetijd.

Jawel, de concentratie van het middel heeft invloed op de piekwaarden na de injectie en heeft derhalve invloed op de snelheid van het esterverval. Dit is in elk geval aangetoond voor nandralone decanoate.

Jawel, de concentratie van het middel heeft invloed op de piekwaarden na de injectie en heeft derhalve invloed op de snelheid van het esterverval. Dit is in elk geval aangetoond voor nandralone decanoate.
Concentratie niet, volume wel. Immers zou het betekenen dat de half-waarde tijd direct varieert naarmate er meer van de substantie in het bloed terecht is gekomen (dan daalt de concentratie). Of er nu dus 50 mg is opgelost in 1 ml of 100 mg in 1 ml maakt niet uit, wat wel in min of meerdere mate uitmaakt is het totale volume wat je injecteert.

Note: de solvent komt uiteindelijk ook in het bloed, maar in een veel tragere mate dan de solute.

• Topic Starter Topic Starter
Wel, 'A pharmacokinetic study of injectable testosterone undecanoate in hypogonadal men' van Zhang et al. vermeldt 4,5 dagen als (beta) half-life met meerdere refs (cba om ze langs te gaan).

Als iemand anders de ref. voor de 10 dagen heeft kun je vergelijken wat de verschillen zijn, en welk van de twee dan het meest accuraat/van toepassing is op de situatie van een juicer.
4,5 dagen voor een ester van 11 koolstofatomen? Waar zie je dat staan ???
Ik zie alleen dit:

Eight patients with Klinefelter’s syndrome received either 500 mg or 1,000 mg of TU by intramuscular injection; 3 months later, the other dose was given to each man (except to one, who did not receive the 1,000-mg dose). Pharmacokinetic analysis showed a terminal elimination half-life of 18.3 +- 2.3 and 23.7 +- 2.7 days and showed a mean residence time of 21.7 * 1.1 and 23.0 * 0.8 days for the lower and higher doses, respectively.

4,5 dagen voor een ester van 11 koolstofatomen? Waar zie je dat staan ???
Ik zie alleen dit:

Eight patients with Klinefelter’s syndrome received either 500 mg or 1,000 mg of TU by intramuscular injection; 3 months later, the other dose was given to each man (except to one, who did not receive the 1,000-mg dose). Pharmacokinetic analysis showed a terminal elimination half-life of 18.3 +- 2.3 and 23.7 +- 2.7 days and showed a mean residence time of 21.7 * 1.1 and 23.0 * 0.8 days for the lower and higher doses, respectively.

Tu != te. (ik dacht althans dat de discussie over TE ging?)

TC shows pharmacokinetics similar to TE, which has a MRT of 8.5 days and a T1/2(β) of 4.5 days (Schulte-Beerbuhl and Nischlag, 1980; Snyder and Lawrence, 1980; Sokol et al, 1982; Behere et al, 1990, 1992a).

• Topic Starter Topic Starter
Hmmm, die uitspraak is wel gebaseerd op onderzoek van 20 tot meer dan 30 jaar geleden. Ik heb alleen niet de kennis om te toetsen of dat betekent dat de uitkomsten niet accuraat genoeg zijn. Volgens Nischlag is de half-life van testosteron propionaat 0,8 dagen :o

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven