XXL Nutrition

Half voedingschema gemaakt.. Lunch 1129 kcal? :O

GreenBeauty

Dutch Bodybuilder
Waardering
4
Ben me schema even aan het inrichten.
Ben nu op de helft maar de lunch zit me nog niet helemaal lekker..

Ik eet in de middag 3 (oven)broodjes (60gr per stuk) met pindakaas en probeer er "slechts" 5gr boter per broodje op te smeren.
Volgens onderstaand schema zit ik dan al op 1129 kcal..
Is dit echt zo?.. Ik weet dat pindakaas een (gezonde) vetten bom is.. maar is dit TE ?
of moet ik er minder opsmeren gewoon ?.. Vind 80gr pindakaas totaal niet eens heel bizar veel nog haha..

mc3gb8.jpg

Zit nog even in de cut tot ik in de 10%/ 12% vet zit, en dan wil ik gaan bulken.

En nog 1 vraag.. Welke van de twee methodes moet ik nu naar kijken? Harris Benedict of de Katch...

Laatst bewerkt:
Één portie pindakaas voor één broodje is doorgaans 15 gram, tenzij je er bewust meer opsmeert.

• Topic Starter Topic Starter
Dat doe ik dus ook ja :-).. Beetje extra vind ik heerlijk, en aangezien dit goede vetten zijn..
Ik kan natuurlijk de boter skippen, dan zit ik op 1000 kcal ongeveer.

Vraag is eigenlijk, kan dit in de lunch, of no-go 1000kcal in lunch en gewoon minder smeren? of "slechts" 2 broodjes eten?

Als ik een broodje minder, en wat minder pindakaas smeer,
dan zit ik op 700.. is dat wat normaler voor een lunch?

ff7d5v.jpg

Laatst bewerkt:
ben je een vegetariër ofzo?

Je kan pindakaas ook afwisselen met ander beleg hé
En brood eten ipv afbakbrood lijkt me ook niet verkeert

Nee.. kip e.d komt savonds bij mijn avondeten wel weer.
Wat is nou het probleem dat ik pindakaas bij mijn lunch neem?.. doen er aardig wat hier toch?..
Ik vat hem niet helemaal

Ga wat variëren, ene broodje met pindakaas, en de andere met iets anders van beleg wat je graag eet.
Ik zou de boter skippen en deze vervangen door bv een advocado.

Waarom smeer je boter bij je pindakaas?

Waarom smeer je boter bij je pindakaas?
Waarschijnlijk voor vitamine D. In boter zit A, D, E en in Pindakaas alleen A, en E.
Vitamine D zorgt ervoor dat het orgaansysteem goed werkt.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij het gewoon lekkerder vind met wat boter haha.

Als je niet alleen pindakaas op die broodjes bij de lunch smeert kan je een broodje meer eten voor het zelfde aantal kcal. Soms is het kiezen. Lekker of vol :)

Witte broodjes met pindakaas en boter...........................

You're joking, right?

Terug
Naar boven