Fitness Seller

Hams string oefeningen

Xtreme_BODY

Freaky Bodybuilder
Foto Contest
R.I.P.
Waardering
134
Ik vind stiff legged deadlift voor mij een van de beste hamstring oefeningen. Helaas krijg ik er ook bijna altijd onderug pijn van. Gewicht maakt hierbij niet uit.

Wat zou ik als vervanging kunnen doen? Want vind leg curl lunge en breed squaten wel een beetje beperkt.

• Topic Starter Topic Starter
Romanian DL doen vanuit rechtop stand, waarbij je de onderrug arched houdt en de baar niet veel verder laat zakken dan rond of net iets onder de knieen. (afhankelijk van flexibiliteit en hefboomfactoren)

Als dat nog steeds problemen geeft hyper en reverse-hyperextensions gaan doen.

Reverse hypers is toch zegmaar de leg curl maar dan met je lichaamsgewicht?

Normale hyper extension kan ik niet doen. Krijg daar raar genoeg meer last van me rug van dan met normale deadlift enz..

Ik vind stiff legged deadlift voor mij een van de beste hamstring oefeningen. Helaas krijg ik er ook bijna altijd onderug pijn van. Gewicht maakt hierbij niet uit.

Wat zou ik als vervanging kunnen doen? Want vind leg curl lunge en breed squaten wel een beetje beperkt.

Is eerst je onderrug trainen geen optie?

Charles Poliquin zei:
9. Best Reps for Hamstrings
For hamstring hypertrophy, do low reps in a leg curl machine and higher reps in stiff leg
deadlifts, Romanian dead, reverse hyper, and back extension. The reason why is
because when you’re working your hip extensors you’re also working your glutes and
erector spinae and those tend to be higher rep muscles. In other words, if you’re using
the leg curl machine you should be using eight reps or less. Someone with a higher
training age may only need three reps, but use a higher amount of sets, like 10 sets of 3.

10. Stretch Your Quads, Blast your Hams
Always stretch the quadriceps between hamstrings sets. Increasing the range of motion
of your quadriceps prior to a leg curl exercise will increase the amount of motor units
used in the hamstrings during the exercise and therefore the effectiveness of the
chosen exercise. Since the quadriceps is the antagonist muscle to the hamstrings, and
that stretching will allow it to relax, the force of the contraction in the hamstrings will
be much greater in the subsequent contraction.

...

Is eerst je onderrug trainen geen optie?

Snap niet helemaal wat je bedoeld met je opmerking?

---------- Toegevoegd om 10:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:14 ----------

Nope, da's de ham raises.

Dit is de reverse hyperextension.

http://www.youtube.com/watch?v=LwKeZFG5_HE

Vrees dat we in de sportschool waar ik train daar geen mogelijkheid voor heb. Eens kijken of dat creatief kan oplossen.

Omdat het NA 12:00 AM is schat ;)

Haha:p humor :p

En die verrekte forum tijden kloppen ook nog steeds niet:P of licht dat aan mijn instellingen ofzo?? ???
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Okej,, nu doen ze het wel ;)

Laatst bewerkt:

SLDL staat dan ook bekend als een onderrug sloper. Schakel over op de Romanian deadlift.

wat je ook kiest, voor voledige ontwikkeling van de hams zal je er, omdat de korte kop van de BF alleen over het kniegewricht loopt, altijd een curl variant bij moeten .

Snap niet helemaal wat je bedoeld met je opmerking?

---------- Toegevoegd om 10:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:14 ----------

Vrees dat we in de sportschool waar ik train daar geen mogelijkheid voor heb. Eens kijken of dat creatief kan oplossen.
Henk, je traint in de meest relaxte gym ooit man.

Reversed Hypers & GHR zijn aanwezig!

GLute-ham-raises

Henk, je traint in de meest relaxte gym ooit man.

Reversed Hypers & GHR zijn aanwezig!

Dacht al dat er iets op die reverse hypers leek :p volgende keer ff proberen!
Train er nu een maand of 3 nog lang niet alles geprobeert :p

Die ghr is helaas kapot wou ik vanavond ook doen.

---------- Toegevoegd om 18:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:35 ----------

Ik bedoel te zeggen dat je onderrug misschien niet sterk genoeg is? Dat het helpt om deze eerst sterker te maken? Of zeg ik nu iets heel raars????

Onderug is juist heel sterk. Alleen net zoals 3xl zegt stiffs zijn rug slopers.

Laatst bewerkt:
Dan zou je GHR's kunnen proberen bij zo'n abbankje. Meen dat die dingen bij de spinningzaal staan. Voeten achter die klemmen, handdoek/matje onder je knieen en zakken.
Houdt eventueel een bar vast en laat Jeffrey voor je staan, die kan je eventueel helpen door af en toe een zetje te geven. En als er niemand is, soort van pushups doen...

Dan zou je GHR's kunnen proberen bij zo'n abbankje. Meen dat die dingen bij de spinningzaal staan. Voeten achter die klemmen, handdoek/matje onder je knieen en zakken.
Houdt eventueel een bar vast en laat Jeffrey voor je staan, die kan je eventueel helpen door af en toe een zetje te geven. En als er niemand is, soort van pushups doen...

Goed id! Thanks bro!

Citaat:
Origineel gepost door Charles Poliquin

9. Best Reps for Hamstrings
For hamstring hypertrophy, do low reps in a leg curl machine and higher reps in stiff leg
deadlifts, Romanian dead, reverse hyper, and back extension. The reason why is
because when you’re working your hip extensors you’re also working your glutes and
erector spinae and those tend to be higher rep muscles. In other words, if you’re using
the leg curl machine you should be using eight reps or less. Someone with a higher
training age may only need three reps, but use a higher amount of sets, like 10 sets of 3.

10. Stretch Your Quads, Blast your Hams
Always stretch the quadriceps between hamstrings sets. Increasing the range of motion
of your quadriceps prior to a leg curl exercise will increase the amount of motor units
used in the hamstrings during the exercise and therefore the effectiveness of the
chosen exercise. Since the quadriceps is the antagonist muscle to the hamstrings, and
that stretching will allow it to relax, the force of the contraction in the hamstrings will
be much greater in the subsequent contraction.

...

Opvallend stukje dat voor leg curl laag aantal herhalingen word aan bevolen. Geef zelf voorkeur aan wat meer reps. Als ik met 6 a 8 reps zou doen zit er ook niet genoeg gewicht op de machines.

Maar met die glute ham raise moet dat lage aantal reps wel lukken. In me eentje kwam ik nog geen 1x omhoog haha:D

Dat lijkt me wel wat. Bekende van mij doet die ook vaak. Als hij er is vraag ik ff om me techniek te checken.
Als ik daar geen last van me onderug mee krijg is dat daar misschien ook wel weer goed voor..

Volgens mij zijn goodmornings ook ergens ooit bedoeld om de onderrug sterker te maken. Net als hyper extensions. Zelfde move.
Goodmornings spreekt ietsjes meer de hams aan dan hypers.

Er zijn twee varianten, straight back die het accent op de heupstrekkers plaatst en de erector isometrisch belast en rounded back die de erector dynamisch bij de beweging betrekt (zelfde verschil als tussen hyperextension vs erector crunches)

Staande leg curls, liggend leg curls, stiffed legged deadlift en wat dachten jullie van doorlopende lunges met een wijde verre stap?!

Terug
Naar boven