XXL Nutrition

Hans Lukkien, ex-leraar, over moslims op scholen

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
Linkse lafheid, gedogen en tolerant zijn hebben velen de ogen doen sluiten voor het opkomend islamitisch fundamentalisme op scholen, zo stelt Hans Lukkien vandaag op de opiniepagina van NRC Handelsblad.

Deze oud-docent gaf gedurende 25 jaar les op diverse basisscholen in Den Haag. Lange tijd was hij, zoals hij het zelf stelt, "laf links" en bang om politiek incorrecte uitspraken te doen. Inmiddels weet Lukkien wel beter, spreekt hij over tikkende tijdbommen en zit hij opgebrand thuis.

Op de afdeling Onderwijs van de gemeente vertelden ambtenaren dat ze zulke berichten over verloedering en fanatisme nog nooit hadden gehoord. "Ze keken mij vanachter hun veilige bureau meewarig aan," aldus Lukkien, die stelt dat zijn ergernis niets te maken heeft met rassen, kleuren of volkeren. "Ik kom er langzamerhand achter dat het te maken heeft met een geloofsovertuiging die niet bij mij past, die onverdraagzaam is en die iedereen die daar niet bij wil horen, bestempelt tot vijand van de Islam."

Tekst: GeensT.nl

Ik neem aan dat hij dat (vetgedrukte gedeelte) zegt over de fundamentele moslims

Hicham

Vind je het zelf niet een beetje opvallend dat het hier gaat om kinderen van de basisschool? Die kunnen niet eens normaal denken voor hunzelf, laat staan dat ze serieus een geloof kunnen aanhangen, hoe kan je daarmee oordelen over de Islam en de moslimwereld. Ik vind het raar.

Volgens mij heeft het toch stiekem wel wat met kleuren te maken.

• Topic Starter Topic Starter
Stiekem....jaja, alsof iemand 'stiekem' toch het kleurtje van een ander wat minder vindt...

Man man waar heb jij het over? Hoeveel leraren moeten er nog op het journaal, bij de actualiteitenrubrieken komen? We hebben het hier niet uitsluitend over kleuters maar ook over figuren als Samir A. die nog op school zat. Die lui hebben dus wel vergevorderde plannen liggen thuis en weigeren geschiedenislessen te volgen op school.

DBC01 zei:
Stiekem....jaja, alsof iemand 'stiekem' toch het kleurtje van een ander wat minder vindt...

Man man waar heb jij het over? Hoeveel leraren moeten er nog op het journaal, bij de actualiteitenrubrieken komen? We hebben het hier niet uitsluitend over kleuters maar ook over figuren als Samir A. die nog op school zat. Die lui hebben dus wel vergevorderde plannen liggen thuis en weigeren geschiedenislessen te volgen op school.

Ja, maar samir A was toch een fundamentele moslim? IK zit die lui ook niet te beschermen, maar pas op met het over één kam scheren van alle moslims.....

Hicham

Samir A. is een voorbeeld.

Wat deze meneer bedoelt is dit:

Je bent geen fundamentalist als je als Moslim nee zegt tegen geschiedenisles omdat je niks wilt horen over de Jodenvervolging; je bent geen Moslim-fundamentalist als je vrouwen zonder bedekking h**ren vindt, je bent ook geen Moslim-fundamentalist als je eigenlijk alle andere geloven verwerpt. Je bent gewoon Moslim met je overtuiging.

En dát bedoelt ie nou! Dat de geloofsovertuiging er eentje is van onverdraagzaamheid. Los van het fundamentalisme.
Er wordt in de Islam duidelijk radicaal stelling genomen tegen democratie (ongewenst), homocoïtusualiteit (verboden), vrije meningsuiting (aan banden) en vrouwen (zeer beperkte rechten).

Lekker makkelijk. Onderbouw het eens. Iedereen kan 'grote onzin' roepen maar daaar is nog niks mee gezegd. Wat is grote onzin? Iedereen weet hoe de Islam-standpunten zijn over het boven geschrevene. En iedereen weet dat op openbare scholen in Nederland Nederlandse meisjes worden geintimideerd door Marokkaanse jongens, dat homofiele leraren worden bedreigd, dat geschiedenislessen een puinhoop zijn...

DBC01 zei:
Samir A. is een voorbeeld.

Wat deze meneer bedoelt is dit:

Je bent geen fundamentalist als je als Moslim nee zegt tegen geschiedenisles omdat je niks wilt horen over de Jodenvervolging; je bent geen Moslim-fundamentalist als je vrouwen zonder bedekking h**ren vindt, je bent ook geen Moslim-fundamentalist als je eigenlijk alle andere geloven verwerpt. Je bent gewoon Moslim met je overtuiging.

En dát bedoelt ie nou! Dat de geloofsovertuiging er eentje is van onverdraagzaamheid. Los van het fundamentalisme.
Er wordt in de Islam duidelijk radicaal stelling genomen tegen democratie (ongewenst), homocoïtusualiteit (verboden), vrije meningsuiting (aan banden) en vrouwen (zeer beperkte rechten).

IK ben benieuwd waar jij je info vandaan haalt, ik wil best met je in discussie gaan maar niet op deze manier. Ik heb op elk punt onderbouwde kritiek, maar dan kom je toch weer met een lading nieuwe onzin.....

tegen democratie: ???
homocoïtusualiteit: is volgens mij ook niet echt natuurlijk (je ziet het ook niet bij dieren) en christenen zijn er ook tegen.
vrije meningsuiting: ik weet niet welk beeld je van islamitische landen hebt??? In marokko bv is het enige waar je niet mee mag ****en het koningshuis, en dat is toch niet verkeerd, of wel? (heeft sowieso niet met geloof te maken)
vrouwen: daar weer, rara waar haal je dat vandaan?

Doe je huiswerk wat beter, de media blaast alles op, en meningen van extremisten (rechts en fundamenteel) maken alles onduidelijk. Je moet oppassen niet iemands mening als feit te gaan zien>

Hicham

Hicham

DBC01 zei:

Ik weet niet waar je het allemaal vandaan haalt, maar je hebt de verkeerde bronnen te pakken volgens mij :) Geschiedenisles weigeren omdat het over Joden gaat heeft niets met de Islam te maken, de Islam die stelt moslims juist verplicht om kennis te vergaren, het weigeren heeft denk ik meer met de situatie in Israel te maken.

Het is volgens de Koran ook niet verplicht gesteld dat je vrouwen met onthullende kleding h**ren moet noemen, hoe je dit in verband brengt met de Islam weet ik niet. Beargumenteer eens waarom je als gewone moslim vrouwen zonder bedekkende kleding h**ren moet noemen.

Ten derde lijkt het me logisch als je ergens in gelooft, dat je andere geloven minder serieus neemt. Hoewel de Islam het Christendom en Jodendom accepteert. Ook Jezus is een profeet van de moslims.

Als ie dat bedoelt, dan heeft hij het FLINK mis :) Wist je trouwens dat er binnen de Islam ook weer verschillende stromingen zijn? Het is dus vanuit dat opzicht al onmogelijk om alle moslims over een kam te scheren.

hicham zei:
homocoïtusualiteit: is volgens mij ook niet echt natuurlijk (je ziet het ook niet bij dieren) en christenen zijn er ook tegen.

Het komt dus wel bij dieren voor he. Verschillende onderzoeken wijzen er ook op dat het genetisch is. Maar het homo zijn is opzich geen zonde of verboden, echter een man-man of vrouw-vrouw relatie is verboden.

Maar ja, je hebt gelijk. Zelfs Amerika is tegen het huwelijk van homo's. En Amerika staat gewoon voor vrijheid en de westerse cultuur.

DBC01 zei:
Lekker makkelijk. Onderbouw het eens. Iedereen kan 'grote onzin' roepen maar daaar is nog niks mee gezegd. Wat is grote onzin? Iedereen weet hoe de Islam-standpunten zijn over het boven geschrevene. En iedereen weet dat op openbare scholen in Nederland Nederlandse meisjes worden geintimideerd door Marokkaanse jongens, dat homofiele leraren worden bedreigd, dat geschiedenislessen een puinhoop zijn...

Dit zijn allemaal individuele gevallen, en omdat het dan marokkanen zijn haalt het het nieuws. Wil je zeggen dat ook alle potenrammers marokkanen zijn? Of alle verkrachters?

Jij weet in ieder geval niet hoe de islam-standpunten zijn, en ik kan het weten, want ik ben een moslim.

Hicham

hicham zei:
vrije meningsuiting: ik weet niet welk beeld je van islamitische landen hebt??? In marokko bv is het enige waar je niet mee mag ****en het koningshuis, en dat is toch niet verkeerd, of wel?
Knallen ze elkaar in Marokko ook neer als je je mening uit over anderen?

Centaur zei:
Knallen ze elkaar in Marokko ook neer als je je mening uit over anderen?

Beste Centaur, overal op de wereld, als je mensen continu beledigd en uitscheld loop je het risico om vermoord te worden. Ken je dat stukje uit een film waar Bruce Willis met een bordje waar "I hate n**gers" opstaat door een negerwijk rent? Dat idee dus.

En zovaak komt het echt niet voor in Nederland. :) (gelukkig maar)

Ik kan me niet voorstellen dat je zelf niet het antwoord weet op deze vraag....maarja

Nee, anders zou het door ons als normaal kunnen worden gezien :eek: Ik denk dat je nu doelt naar het INCIDENT met Theo van Gogh (RIP), maar als je nu eens even logisch nadenkt:

Als iemand de vrijheid van meningsuiting ziet als de vrijheid van belediging, dan zal op een dag een idioot die alles met geweld wil oplossen hem neerknallen.
Dit had overal kunnen gebeuren, los van het onderwerp, in dit geval de islam.

Als je het mij vraagt, is het goed wat die jongen heeft gedaan? Nee, geweld is nooit de oplossing. En door zogenaamd in de naam van de islam te doden, daarmee brengt ie andere moslims alleen schade toe.

Hicham

hicham zei:
Jij weet in ieder geval niet hoe de islam-standpunten zijn, en ik kan het weten, want ik ben een moslim.

Hicham

leg het ons anders is uit, want ik ken toevallig veel "moslims" die minder van de islam afweten dan zo'n ongelovige hond als ik

Greetzz

Het is wel duidelijk op wie DBC gaat stemmen bij de komende verkiezingen :D ;)

Er klopt wel degelijk een deel van wat je zegt DBC. Maar bij Hicham ook enigzins. Maar de autochtonen hebben meer oog voor de grote groep die het verdoet voor de goede moslims (die er ook genoeg zijn). Ik, als autochtoon, neig dan ook meer naar DBC's kant.

Dat is logisch: moslims worden als allochtonen gezien die "te gast zijn in ons land" en moeten zich aanpassen. Doet een deel van hen dat niet en maakt problemen zoals boven genoemd, dan weegt dat zwaarder dan het deel die zich wel gedraagt.

Laatst bewerkt:
twjunk zei:
leg het ons anders is uit, want ik ken toevallig veel "moslims" die minder van de islam afweten dan zo'n ongelovige hond als ik

Greetzz

Haha, die ken ik ook genoeg, vind het ook raar dat ze zichzelf dan wel als moslim zien.
Ik wil jullie allemaal wel wat uitleggen, maar dat is onbegonnen werk als ik niet weet wat jullie willen weten, waar jullie vragen over hebben....

En ik moet eigenlijk allang in bed liggen :eek:

Hicham

Pumpin' zei:
Het is wel duidelijk op wie DBC gaat stemmen bij de komende verkiezingen :D ;)

Er klopt wel degelijk een deel van wat je zegt DBC. Maar bij Hicham ook enigzins. Maar de autochtonen hebben meer oog voor de grote groep die het verdoet voor de goede moslims (die er ook genoeg zijn). Ik, als autochtoon, neig dan ook meer naar DBC's kant.

Dat is logisch: moslims worden als allochtonen gezien die "te gast zijn in ons land" en moeten zich aanpassen. Doet een deel van hen dat niet, dan weegt dat zwaarder dan het deel die zich wel gedraagt.
Aanpassen moeten ze zich allemaal, en niet alleen gedeeltelijk, en die fout ligt net zo goed bij onze regering als bij de allochtoon zelf. Maar een beetje inniatief tonen zou helemaal geen kwaad kunnen om je aan te willen passen.

homocoïtusualiteit: is volgens mij ook niet echt natuurlijk (je ziet het ook niet bij dieren)

:roflol:

Wie heeft hier z'n bronnen niet op orde bro!
Homocoïtusualiteit bij dieren is al zo oud als de weg naar Rome.

Wat mij opvalt is dat het er in Marokko en Turkije tegenwoordig moderner aan toegaat dan in Nederland onder de Moslims.

Over de vrouwen:
Als je op Hoog Catharijne loopt worden Nederlandse meisjes altijd munten voor de voeten gegooid en uitgemaakt voor h**r omdat ze geen sluiertje niet dragen (open interviews over geweest op TV en in de kranten met Marokkaanse jongens die werd gevraagd waarom men dat doet).

Over geschiedenislessen:
Geschiedenislessen 'an sich' worden al verworpen. Er kan wel in de Koran staan dat een goed Moslim de geschiedeniswijsheden moet vergaren maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen dat doet. Lees de commentaren van geschiedenisleraren op openbare scholen in gemeente-kranten en andere media, ze zijn de wanhoop nabij.

Over homocoïtusualiteit:
Dat Amerika ineens anti-homohuwelijk werd heeft niks te maken met de Amerikaanse instelling maar met veel diepere motieven die te maken hebben met verkiezings-strategieen. Al in maart werd duidelijk dat Bush het homohuwelijk ging verbieden om de honderdduizenden zoniet miljoenen zwevende gelovige kiezers voor zich te winnen (mooie docu over geweest op NL1 trouwens!)

Wat Amerika beslist over hun wetten t.a.v. homohuwelijken zal ons een zorg zijn.
Wij zijn Nederland en ook al ben ik, DieBieSie, niet enthousiast over het homo-huwelijk, ik zal het moeten respecteren want zo is beslist in dit land.

De Islam is te lang doodgeknuffeld in dit land. We hebben te lang enórm veel rekening gehouden met Islamitische mensen en hun eisen. Men vergeet dat men áángekomen is in dit land en de open, vooruitstrevende wetten van dit land dient te respecteren.
Probeer er geen Islamitische provincie van te maken.
Ik herinner me nog hoe 3 jaar geleden al serieus werd nagedacht om het op een kantoor waar ik zat verboden te maken voor Nederlanders om te eten in het aangezicht van Moslims in Ramadan-tijd. Oftewel: Wie een koekje wilde eten moest maar op de gang gaan staan. Dát bedoel ik dus. We gaan teveel rekening houden met de grillen vcan niet-Nederlandse normen.

Terug
Naar boven