MuscleMeat

Hans Lukkien, ex-leraar, over moslims op scholen

Centaur zei:
Aanpassen moeten ze zich allemaal, en niet alleen gedeeltelijk, en die fout ligt net zo goed bij onze regering als bij de allochtoon zelf. Maar een beetje inniatief tonen zou helemaal geen kwaad kunnen om je aan te willen passen.

zie ik maxima op tv...woont 3?? jaar in nederland en spreekt accentloos nederlands...

Pumpin' zei:
Het is wel duidelijk op wie DBC gaat stemmen bij de komende verkiezingen :D ;)

Er klopt wel degelijk een deel van wat je zegt DBC. Maar bij Hicham ook enigzins. Maar de autochtonen hebben meer oog voor de grote groep die het verdoet voor de goede moslims (die er ook genoeg zijn). Ik, als autochtoon, neig dan ook meer naar DBC's kant.

Dat is logisch: moslims worden als allochtonen gezien die "te gast zijn in ons land" en moeten zich aanpassen. Doet een deel van hen dat niet en maakt problemen zoals boven genoemd, dan weegt dat zwaarder dan het deel die zich wel gedraagt.

Helemaal waar!

Pumpin' zei:
zie ik maxima op tv...woont 3?? jaar in nederland en spreekt accentloos nederlands...
Een goed voorbeeld van hoe het dus ook kan. Ik ken een Marokkaanse vrouw die al 18 jaar in nederland woont, en nog niet eens "goeiedag" kan zeggen in het nederlands.

Aanpassen, integreren en assimileren. Ik vind dat allemaal zulke vage termen, iedereen geeft er een eigen invulling aan. Ik vind het genoeg als iemand kan "overleven", als hij de taal daarvoor niet nodig heeft is het toch prima.

Maar de tijd van "te gast zijn" is allang verleden tijd. Het is inmiddels 2004 en het grotendeel van de nieuwe generatie allochtonen is gewoon hier geboren en heeft de Nederlandse nationaliteit.

Pumpin' zei:

Wat denk je dat ze zou spreken als ze hier aou zijn gekomen als gastarbeider in de jaren 60, en niet nu als vrouw van de kroonprins......geen accentloos nederlands denk ik.

Hicham

DBC01 zei:
:roflol:

Wie heeft hier z'n bronnen niet op orde bro!
Homocoïtusualiteit bij dieren is al zo oud als de weg naar Rome.

Wat mij opvalt is dat het er in Marokko en Turkije tegenwoordig moderner aan toegaat dan in Nederland onder de Moslims.

Over de vrouwen:
Als je op Hoog Catharijne loopt worden Nederlandse meisjes altijd munten voor de voeten gegooid en uitgemaakt voor h**r omdat ze geen sluiertje niet dragen (open interviews over geweest op TV en in de kranten met Marokkaanse jongens die werd gevraagd waarom men dat doet).

Over geschiedenislessen:
Geschiedenislessen 'an sich' worden al verworpen. Er kan wel in de Koran staan dat een goed Moslim de geschiedeniswijsheden moet vergaren maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen dat doet. Lees de commentaren van geschiedenisleraren op openbare scholen in gemeente-kranten en andere media, ze zijn de wanhoop nabij.

Over homocoïtusualiteit:
Dat Amerika ineens anti-homohuwelijk werd heeft niks te maken met de Amerikaanse instelling maar met veel diepere motieven die te maken hebben met verkiezings-strategieen. Al in maart werd duidelijk dat Bush het homohuwelijk ging verbieden om de honderdduizenden zoniet miljoenen zwevende gelovige kiezers voor zich te winnen (mooie docu over geweest op NL1 trouwens!)

Wat Amerika beslist over hun wetten t.a.v. homohuwelijken zal ons een zorg zijn.
Wij zijn Nederland en ook al ben ik, DieBieSie, niet enthousiast over het homo-huwelijk, ik zal het moeten respecteren want zo is beslist in dit land.

De Islam is te lang doodgeknuffeld in dit land. We hebben te lang enórm veel rekening gehouden met Islamitische mensen en hun eisen. Men vergeet dat men áángekomen is in dit land en de open, vooruitstrevende wetten van dit land dient te respecteren.
Probeer er geen Islamitische provincie van te maken.
Ik herinner me nog hoe 3 jaar geleden al serieus werd nagedacht om het op een kantoor waar ik zat verboden te maken voor Nederlanders om te eten in het aangezicht van Moslims in Ramadan-tijd. Oftewel: Wie een koekje wilde eten moest maar op de gang gaan staan. Dát bedoel ik dus. We gaan teveel rekening houden met de grillen vcan niet-Nederlandse normen.

kijk, DieBieSie steekt weer een anekdte af waar ik me grotendeels inkan vinden. Niet veel op aan te merken. karma on its way.

• Topic Starter Topic Starter
Voetnoot:

Imams die uitgenodigd zijn voor een gesprek en dan niet een de Nederlandse taal machtig zijn; SCHAAM JE!

Ik heb 9 jaar in Spanje gezeten maar believe me; vanaf de 4e maand dat ik er zat sprak ik 'steenkool-Spaans'; ik wilde ergens wonen en werken dus moest ik DEEL WORDEN VAN DE GEMEENSCHAP EN MIJ GEDRAGEN NAAR DE WETTEN EN NORMEN VAN SPANJE.

Dus deed ik dat. Ik leerde de taal en gedroeg me naar de Spaanse wetten en maatschappelijke grillen; daar zitten ook wat mindere kanten aan maar who cares?
Hóórt erbij! Maar veel Moslims in Nederland kennen geen woord Nederlands en dat is voor mij een teken van totaal dis-respect naar het land en z'n inwoners.

Centaur zei:
Een goed voorbeeld van hoe het dus ook kan. Ik ken een Marokkaanse vrouw die al 18 jaar in nederland woont, en nog niet eens "goeiedag" kan zeggen in het nederlands.

Dat lijkt me eerder een uizondering dan een regel

hicham zei:
Wat denk je dat ze zou spreken als ze hier aou zijn gekomen als gastarbeider in de jaren 60, en niet nu als vrouw van de kroonprins......geen accentloos nederlands denk ik.

Hicham

iedereen kan nederlands leren als ze maar WILLEN.

Dat geldt voor iedereen. Gastarbeider etc...geen reden.

hicham zei:
Haha, die ken ik ook genoeg, vind het ook raar dat ze zichzelf dan wel als moslim zien.
Ik wil jullie allemaal wel wat uitleggen, maar dat is onbegonnen werk als ik niet weet wat jullie willen weten, waar jullie vragen over hebben....

En ik moet eigenlijk allang in bed liggen :eek:

Hicham

ok, God word in de koran dikwijls beschreven als barmhartig en genadevol, nu is de vraag hoe komt dat God dan zo dikwijls oproept tot geweld en het doden van mensen, in die zelfde koran?

je mag er gerust een nachtje over slapen ga ik nu ook doen trouwens.

slaap ze

DonnieBrasco zei:
Aanpassen, integreren en assimileren. Ik vind dat allemaal zulke vage termen, iedereen geeft er een eigen invulling aan. Ik vind het genoeg als iemand kan "overleven", als hij de taal daarvoor niet nodig heeft is het toch prima.

Maar de tijd van "te gast zijn" is allang verleden tijd. Het is inmiddels 2004 en het grotendeel van de nieuwe generatie allochtonen is gewoon hier geboren en heeft de Nederlandse nationaliteit.

Nederlandse NATIONALITEIT. Helaas niet de mentaliteit en zou daar misshcien het probleem liggen??

DonnieBrasco zei:

Iedere nederlander, dus ook de allochtonen die in nederland wonen, wordt geacht de wet te kennen, en zich verstaanbaar te kunnen maken in het nederlands. Daarbuiten gesteld is het integreren in de nederlandse economie een stuk makkelijker als men ook de nederlandse taal machtig is, en kennis heeft van nederlandse normen en waarden. Zo help je gelijk het werklossheidspercentage naar beneden.

Kortom: Intergratie is dus meer als een loze of vage term, het is noodzakelijk.

• Topic Starter Topic Starter
Ik vind het genoeg als iemand kan "overleven", als hij de taal daarvoor niet nodig heeft is het toch prima..

Wát een foute redenering.
Ik zag dat in Spanje met al die k*t-Nederlanders die er al jaren zayen en werkten en zelfs een eigen tent hadden maar geen zin Spaans spraken.
En maar zeiken op de Spanjaarden. Die lui konden die Spanjaarden niet eens verstaan dus wat zeken ZIJ nou man? Wie de taal (de machine van begrip, respect, economie en samenleving) niet wil aannemen wil dus eigenlijk alleen maar die gemeenschao leegzuigen en voor de rest krijg de t*ring maar.

Weg met dat soort mensen. Die wonen ergens om de boel leeg te trekken maar in geval van nood zijn ze niet in staat om de naaste te helpen.

hicham zei:

Inderdaad helemaal waar.

Dit betekend dus dat de "allochtoon" extra zijn best moet doen om te integreren en zich aan te passen. Hier hoort ook de sociale controle van de "goede groep" bij.

Helaas is die sociale controle ver te zoeken. Figuren als Mohamed B. wordt door de jeugd, al dan niet openlijk, gezien als een held. Met die mentaliteit kom je natuurlijk nergens.

DBC01 zei:
Voetnoot:

Imams die uitgenodigd zijn voor een gesprek en dan niet een de Nederlandse taal machtig zijn; SCHAAM JE!

Ik heb 9 jaar in Spanje gezeten maar believe me; vanaf de 4e maand dat ik er zat sprak ik 'steenkool-Spaans'; ik wilde ergens wonen en werken dus moest ik DEEL WORDEN VAN DE GEMEENSCHAP EN MIJ GEDRAGEN NAAR DE WETTEN EN NORMEN VAN SPANJE.

Dus deed ik dat. Ik leerde de taal en gedroeg me naar de Spaanse wetten en maatschappelijke grillen; daar zitten ook wat mindere kanten aan maar who cares?
Hóórt erbij! Maar veel Moslims in Nederland kennen geen woord Nederlands en dat is voor mij een teken van totaal dis-respect naar het land en z'n inwoners.

Dat is nu juist het probleem, die imaams komen hier echt niet wonen???? haha, ik weet niet wie je op die gedachte heeft gebracht, je moet ze zien als een pastoor, en wel een die vaak maar een aantal jaar dienst doet. Vindt je de pastoor ingeburgerd in de hedendaagse maatschappij???

IK denk dat je overdrijft als je zegt dat veel moslims geen woord NL kunnen, en ik denk dat je ook marokkanen bedoelt en niet moslims. Het zijn er zeker een aantal, dat zal ik ook niet ontkennen, maar dat gaat om de eerste generatie. Die zijn hier tijdelijk naartoe GEHAALD, toen was taal niet belangrijk, zolang je het vuile werk waar de nederlanders zich te goed voor voelden maar opknapt. Nu vele jaren later kunnen ze niet eens terug, ze zijn daar ook een buitenlander, en is het te laat om ze nog nederlands te laten leren. Leer jij op je 50e maar marokkaans....is precies hetzelfde

Hicham

Pumpin' zei:
Helaas is die sociale controle ver te zoeken. Figuren als Mohamed B. wordt door de jeugd, al dan niet openlijk, gezien als een held. Met die mentaliteit kom je natuurlijk nergens.
Net als dat figuur die z`n leraar doodschoot in die haagse school. Hij werd op handen en voeten gedragen als zijnde allah hemzelf.

Centaur zei:
Net als dat figuur die z`n leraar doodschoot in die haagse school. Hij werd op handen en voeten gedragen als zijnde allah hemzelf.

Tja, dus rekenen we maar gelijk alle moslims er maar op af? Denk je dat die dat goedkeuren?

Hicham

DBC01 zei:
:roflol:

Wie heeft hier z'n bronnen niet op orde bro!
Homocoïtusualiteit bij dieren is al zo oud als de weg naar Rome.

Hicham en ik zijn verschillende personen he ;)

Wat mij opvalt is dat het er in Marokko en Turkije tegenwoordig moderner aan toegaat dan in Nederland onder de Moslims.

Ten eerste kunnen we dagenlang discussieren over wat "moderner" nou eigenlijk inhoudt. Dat is een meningsgebonden woord. Misschien bedoel je "westerser". Maar het lijkt me niet raar dat toeristenplaatsen zich westerser instellen om meer winst te maken, jou wel?

Over de vrouwen:

--knip--

Wat Amerika beslist over hun wetten t.a.v. homohuwelijken zal ons een zorg zijn.
Wij zijn Nederland en ook al ben ik, DieBieSie, niet enthousiast over het homo-huwelijk, ik zal het moeten respecteren want zo is beslist in dit land.

Net beweerde je nog dat gewone moslims meededen aan dit soort acties. Nu heb je het opeens over hangjeugd en mensen die niet doen wat de Islam hun verteld. Ik heb zelf nooit een geschiedenisles geweigerd omdat er Joden in voorkwamen ik maak geen vrouwen uit voor h**ren omdat ze geen sluier dragen, net zoals vele anderen dat niet doen. Een moslim mag niet eens schelden, laat staan iemand vals beschuldigen van iets.

Maar iets dat niet wordt gedaan is geen nieuws en zal ook niet naar voren komen dan wanneer mensen zich wel misdragen. Door deze berecithgeving krijgen mensen ook een verkeerd beeld.

De Islam is te lang doodgeknuffeld in dit land. We hebben te lang enórm veel rekening gehouden met Islamitische mensen en hun eisen.
...
Dát bedoel ik dus. We gaan teveel rekening houden met de grillen vcan niet-Nederlandse normen.

Ach komop, ga je aan de hand van een ervaring concluderen dat er teveel rekening wordt gehouden met moslims? Maar vergeet niet, ik ben ook een inwoner/burger van Nederland, en ik heb net zoveel rechten als jij hebt. Het is dan ook niet meer dan normaal dat er ook rekening wordt gehouden met moslims in Nederland.

Peace yo :)

hicham zei:
Tja, dus rekenen we maar gelijk alle moslims er maar op af? Denk je dat die dat goedkeuren?

Hicham

Niet iedereen keurt het goed nee, maar een deel ZEKER wel. Ik ken toevallig genoeg marrokanen (ja andere moslims minder) en die vinden dit soort figuren helden en hebben op hun CU2-sites plasjes van HAMAS en de PLO.

Zoals al gezegt: een deel verdoet het voor de rest, en dat "slechte"deel weegt 10 keer zwaarder dan de "goede" groep. Het is vechten tegen de bierkaai. Zoals er geen drastisch mentalitietsverandering plaatsvindt binnen de moslimgemeenschap zal er niet snel iets veranderen in de houding t.o.v. /gedachten van nederlanders over Moslims.

Helaas een feit.

Centaur zei:
Kortom: Intergratie is dus meer als een loze of vage term, het is noodzakelijk.

Dan moet je toch echt een vaste definitie geven aan het woordje integratie. En dat is er op dit moment niet echt. De een vindt de taal genoeg, de ander zegt dat alle moskeeën gesloten moeten worden.

Terug
Naar boven