AndroidHealthClinic

Hans Lukkien, ex-leraar, over moslims op scholen

DonnieBrasco zei:
Ach komop, ga je aan de hand van een ervaring concluderen dat er teveel rekening wordt gehouden met moslims? Maar vergeet niet, ik ben ook een inwoner/burger van Nederland, en ik heb net zoveel rechten als jij hebt. Het is dan ook niet meer dan normaal dat er ook rekening wordt gehouden met moslims in Nederland.
Peace yo :)

Helaas wordt hier anders over gedacht door veel mensen.

Dit is het gevolg van mijn hier boven al eerder aangegeven reden.

Pumpin' zei:
Niet iedereen keurt het goed nee, maar een deel ZEKER wel. Ik ken toevallig genoeg marrokanen (ja andere moslims minder) en die vinden dit soort figuren helden en hebben op hun CU2-sites plasjes van HAMAS en de PLO.

Ach ik heb ook genoeg figuren (meestal autochtonen op die hardcore sites) met nazi tekens etc op hun CU2 hoor. Je hebt zulke mensen aan beide "kanten".

DonnieBrasco zei:
Ach ik heb ook genoeg figuren (meestal autochtonen op die hardcore sites) met nazi tekens etc op hun CU2 hoor. Je hebt zulke mensen aan beide "kanten".

De oprukking van het neo-nationalisme in nederland is grotendeels te wijten aan het gedrag van het "slechte deel" allochtonen.

Ik vindt die lui ook maar triest, maar ik begrijp hun beweegredenen wel.

DonnieBrasco zei:
Dan moet je toch echt een vaste definitie geven aan het woordje integratie. En dat is er op dit moment niet echt. De een vindt de taal genoeg, de ander zegt dat alle moskeeën gesloten moeten worden.
Die definitie zijn ze hard mee bezig, allochtonen die hierheen komen moeten nu verplicht cursussen doen en binnen een aanzienlijke periode voorzien zijn van een baan. Het wachten is opdat ze dit ook gaan toepassen op de allochtonen die hier al wonen.

Pumpin' zei:
De oprukking van het neo-nationalisme in nederland is grotendeels te wijten aan het gedrag van het "slechte deel" allochtonen.

Ik vindt die lui ook maar triest, maar ik begrijp hun beweegredenen wel.

Dan kan je weer zeggen dat die "slechte allochtonen" het gevolg zijn van racisme van de Nederlandse kant. Zo blijf je maar doorgaan en kan je alles goedpraten :)

daar heeft donniebrasco een goed punt....

Mijn mening, extremisme is gewoon nooit goed!

Hicham

DBC01 zei:
:roflol:

Wie heeft hier z'n bronnen niet op orde bro!
Homocoïtusualiteit bij dieren is al zo oud als de weg naar Rome.

Wat mij opvalt is dat het er in Marokko en Turkije tegenwoordig moderner aan toegaat dan in Nederland onder de Moslims.

Over de vrouwen:
Als je op Hoog Catharijne loopt worden Nederlandse meisjes altijd munten voor de voeten gegooid en uitgemaakt voor h**r omdat ze geen sluiertje niet dragen (open interviews over geweest op TV en in de kranten met Marokkaanse jongens die werd gevraagd waarom men dat doet).

Over geschiedenislessen:
Geschiedenislessen 'an sich' worden al verworpen. Er kan wel in de Koran staan dat een goed Moslim de geschiedeniswijsheden moet vergaren maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen dat doet. Lees de commentaren van geschiedenisleraren op openbare scholen in gemeente-kranten en andere media, ze zijn de wanhoop nabij.

Over homocoïtusualiteit:
Dat Amerika ineens anti-homohuwelijk werd heeft niks te maken met de Amerikaanse instelling maar met veel diepere motieven die te maken hebben met verkiezings-strategieen. Al in maart werd duidelijk dat Bush het homohuwelijk ging verbieden om de honderdduizenden zoniet miljoenen zwevende gelovige kiezers voor zich te winnen (mooie docu over geweest op NL1 trouwens!)

Wat Amerika beslist over hun wetten t.a.v. homohuwelijken zal ons een zorg zijn.
Wij zijn Nederland en ook al ben ik, DieBieSie, niet enthousiast over het homo-huwelijk, ik zal het moeten respecteren want zo is beslist in dit land.

De Islam is te lang doodgeknuffeld in dit land. We hebben te lang enórm veel rekening gehouden met Islamitische mensen en hun eisen. Men vergeet dat men áángekomen is in dit land en de open, vooruitstrevende wetten van dit land dient te respecteren.
Probeer er geen Islamitische provincie van te maken.
Ik herinner me nog hoe 3 jaar geleden al serieus werd nagedacht om het op een kantoor waar ik zat verboden te maken voor Nederlanders om te eten in het aangezicht van Moslims in Ramadan-tijd. Oftewel: Wie een koekje wilde eten moest maar op de gang gaan staan. Dát bedoel ik dus. We gaan teveel rekening houden met de grillen vcan niet-Nederlandse normen.

Ik denk dat je een beetje overdrijft

Hicham

DonnieBrasco zei:
Dan kan je weer zeggen dat die "slechte allochtonen" het gevolg zijn van racisme van de Nederlandse kant. Zo blijf je maar doorgaan en kan je alles goedpraten :)

die beredenering is een beetje krom.

Logischerwijs komt racisme voort uit negatieve ervaringen met een andere cultuur.

Niet uit het feit dat een andere cultuur die te gast is in je land en zich goed aanpast en geen problemen veroorzaakt, toch? racisme zou er immers niet/minder zijn als de allochtoon zich aanpast en gedraagt naar de normen in het land waar hij woont.

Nu kan je wel zeggen dat racisme bevooroordeelt is, maar slechte ervaringen wakkeren het aan. Gevolg: negatieve spiraal. Gezien het feit dat de allochtoon (goede en slechte deel) "te gast" is, moet deze de negatieve spiraal doorbreken logischerwijs (sociale controle / mentaliteitsverandering). Door als autochtoon je bek te houden en het slechte deel maar heen te laten doen, zal er op een gegeven moment geen houden meer aan zijn. Surinamers en chinezen etc kunnen het toch ook, waarom dan niet de moslims?

Van deze kant bezien is de moord op Van Gogh goed geweest. eindelijk wordt er weer eens openlijk gesproken over de problemen. Niet voor niets was Pim Fortuijn op weg naar een glorieuze verkiezingszege en zal Wilders (indien nog levend tegen die tijd) een zeer aanzienlijk deel van de zetels vergaren.

Zo genoeg voor vandaag. tot morgen :)

Pumpin' zei:
iedereen kan nederlands leren als ze maar WILLEN.

Dat geldt voor iedereen. Gastarbeider etc...geen reden.

Onzin, waren er inburgeringscursussen in de jaren 60? Nee, dan zouden ze teveel kosten, en niet genoeg uren kunnen maken.
Het is een slechte zaak dat ze het nu nog niet kunnen, ben ik het met je eens, maar je kunt natuulijk niet de schuld afschuiven op iemand die in zn eigen land soms nog maar net de basisschool heeft afgemaakt en moest gaan werken.De meeste gastarbeiders in NL zijn hier omdat ze het slecht hadden in hun eigen land, als ze toen de mogelijkheid hadden om te studeren hadden ze hier niet eens naartoe hoeven komen.

Deze mensen leer je niet makkelijk nederlands, en vooral niet als ze al oud zijn.

Hicham

Pumpin' zei:
Niet uit het feit dat een andere cultuur die te gast is in je land en zich goed aanpast en geen problemen veroorzaakt, toch? racisme zou er immers niet/minder zijn als de allochtoon zich aanpast en gedraagt naar de normen in het land waar hij woont.

Dat kan pas als hij geaccepteerd wordt door de bevolking. En je kan niet ontkennen dat men eigenlijk de gastarbeiders helemaal niet als blijvende verwachtte, ze waren er om vies werk te doen en ze zouden terugkeren.

Nu kan je wel zeggen dat racisme bevooroordeelt is, maar slechte ervaringen wakkeren het aan. Gevolg: negatieve spiraal. Gezien het feit dat de allochtoon (goede en slechte deel) "te gast" is, moet deze de negatieve spiraal doorbreken logischerwijs (sociale controle / mentaliteitsverandering). Door als autochtoon je bek te houden en het slechte deel maar heen te laten doen, zal er op een gegeven moment geen houden meer aan zijn. Surinamers en chinezen etc kunnen het toch ook, waarom dan niet de moslims?

Een tijdje geleden had het woordje "zwarte" ook een negatieve lading, nu schuift het op naar marokkaan/moslim. Waarom weet ik niet, misschien dat het met de tijd veranderd.

Maar mensen als Wilders zullen daar echt geen positieve aandeel in hebben. Wilders werkt naar mijn mening de polarisatie in de hand, welke een gevaarlijke ontwikkeling is.

Weltruste :)

Pumpin' zei:

Logischerwijs komt racisme voort uit negatieve ervaringen met een andere cultuur.

Van deze kant bezien is de moord op Van Gogh goed geweest. eindelijk wordt er weer eens openlijk gesproken over de problemen. Niet voor niets was Pim Fortuijn op weg naar een glorieuze verkiezingszege en zal Wilders (indien nog levend tegen die tijd) een zeer aanzienlijk deel van de zetels vergaren.

Zo genoeg voor vandaag. tot morgen :)

Wat donnie bedoelt is dat je door racisme natuurlijk meer fundamentalisme gaat krijgen, uit protest.

Hicham

En ik hou er trouwens niet van om met jullie en wij te spreken, Nederland is van ons allemaal. Als het beter gaat met Nederland hebben wij er allemaal baat bij, en als het een chaos wordt worden we allemaal geraakt.

hicham zei:
Wat donnie bedoelt is dat je door racisme natuurlijk meer fundamentalisme gaat krijgen, uit protest.

Hicham

dat snapte ik. dan spreek je over fundamentalistische acties als met van Gogh. Maar ik heb het meer over het geheel/ algemeen.

Het is een vicieuze cirkel en die moet doorbroken worden en ik ben van mening dat de grootste verantwoordelijkheid bij de allochtoon ligt.

DonnieBrasco zei:
En ik hou er trouwens niet van om met jullie en wij te spreken, Nederland is van ons allemaal. Als het beter gaat met Nederland hebben wij er allemaal baat bij, en als het een chaos wordt worden we allemaal geraakt.

Helaas denken nederlanders zo niet. Nederlanders zien nederland van HUN en de allochtoon is TE GAST.

dat je egt dat het van ons allemaal is, kan ik begrijpenmaar zo denken nederlanders niet. Denken de moslims in hun land er soms anders over? Idereen die autochtoonis, denk er zo over. Jouw familie in, weet ik waar, zal toch ook denken: ons land is van ons en de buitenlanders mogen hier niet de baas worden. ???? Of zeg ik nu iets raars? Ieder volk is nationalistisch.

Pumpin' zei:
Helaas denken nederlanders zo niet. Nederlanders zien nederland van HUN en de allochtoon is TE GAST.

dat je egt dat het van ons allemaal is, kan ik begrijpenmaar zo denken nederlanders niet. Denken de moslims in hun land er soms anders over? Idereen die autochtoonis, denk er zo over. Jouw familie in, weet ik waar, zal toch ook denken: ons land is van ons en de buitenlanders mogen hier niet de baas worden. ???? Of zeg ik nu iets raars? Ieder volk is nationalistisch.

De baas worden? nu zeg je wel iets heel raars

Mooi dat die discussie nog gevoerd word want geen van beiden staat open voor argumenten van de andere zijde. Opvallend wel de "allochtonen" in deze thread zijn aardig aan het mierennken over feitjes om vooral zichzelf te vrijwaren en het probleem af te schuiven op de "eigen schuld" ( al dan niet 40 jaar geleden ) van de "autochtonen" :cool:

• Topic Starter Topic Starter
De allochtonen in dit land, en dan met name de Moslims, staan VOORAAN als er sprake is van slachtoffer-rollen. Ze wentelen zich meteen in de slachtoffer-rol om maar geenm verantwoordelijkheid te hoeven nemen. Dat vinden ze, is iets vor Nederlanders. Die zijn verantwoordelijk voor hun eigen land. Wij wonen erin en doen verder weinig aan integratie.

Weet je wat het is, ik geef je één ding op een briefje:

Zolang er nog één Moslim in Nederland is die 'goed' is zal je de rest noooooit horen zeggen dat álle Moslims 'fout' of 'gevaarlijk' zijn. Zo is het nu eenmaal.
Ik word er misselijk van. Altijd is er wel een excuus dat er altijd wel eentje is die okay is.
Ik zie problemen met Moslims is Spanje, Frankrijk, Belgie en Duitsland en overal is er dezelfde ****ing heibel met die gasten om dezelfde dingen en NOG STEEDS hoor je mensen 'ja maar ze zijn niet allemaal zo'. Nee, hèhè!
Er zijn altijd wel Moslims te vinden die er anders over denken.

Maar de áántallen Moslims die de kantjes eraf lopen is enorm.
Vraag een Spanjaard, Belg, Fransman of Duitser welke bevolkingsgroep er dwars ligt in de samenleving, oproept tot tegenwerking en de wetten en waarden niet eerbiedigt en het zijn steeds weer de Moslims die naarboven komen.

Ik zal je zeggen: Het homohuwelijk is mijn ding niet (het begrip 'huwelijk' is uitgevonden door een religieuze stroming met als uitdrukkelijke bedoeling man en vrouw), de normen en waarden in Nederland zijn hier en daar wel érg vrij en vrolijk, inderdaad, een beetje meer religieuze diepgang en betere aandacht voor verschillende stromingen zoals de Islam mag er best zijn maar: als die stroming wil gaan bepalen hoe de zaken reilen en zeilen in ons land dan zijn ze aan het verkeerde adres.

->Als ik zou emigreren naar een Arabisch land dan gaat die jurk meteen AAN, hoe dan ook, en de jeans UIT
->En leer ik zo spoedig mogelijk de beginselen van hun taal en cultuur
Dat is mijn respectvolle overtuiging naar een vreemde natie om te kunnen integreren en gerespecteerd medelander te worden!

RESPECT.

Daar gaat het toch gewoon om en daar ontbreekt het aan bij al die tyfusventjes die de boel voor alle moslims/marokkanen verzieken.

Jammer maar waar, ik denk dat het merendeel van de Nederlandse bevolking een haat ontwikkelt(of al heeft) tegen alles wat moslim is of marokkaans. Simpelweg door een groep van respectlozen die het grondig verzieken.

Respect zou je ook moeten hebben voor iemands religie, maar ik hou er niet van. Religie zegt tegen mensen hoe ze moeten leven en wat ze moeten doen om een goed gelovige te zijn. Ik vind dat je zonder religie een uitstekend goed leven kan leiden zonder andere mensen te kwetsen of te "negeren".

Wat interesseert het mij dat iemand homo is en met zijn vriend wil trouwen!! Zolang ik er geen last van heb is er niets aan de hand.

Iedereen moet in Nederland mogen doen wat hij of zij wil zonder daarbij andere personen of de Nederlandse maatschappij te schaden. En als je dat niet kan of wil dan fl**ker je maar op! Het maakt mij niet uit of je autochtoon of allochtoon bent.

RESPECT.

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen:
Leven volgens je geloof is 1 ding...maar vergeet nooit dat een geloof hier in nederlands NIET boven de wet staat, uiteindelijk leven we nog steeds met z`n alleen naar de nederlandse grondwet, en niet naar de bijbel of koran.

hicham zei:
De baas worden? nu zeg je wel iets heel raars

Ik zeg niks raars hoor. Zo denken veel nederlanders er nu eenmaal over door alle voorvallen uit het (recente) verleden. (Vnadaar ook de steun aan Wilders bijv. en Fortuijn in het verleden)

Voor jou klinkt dat misschien raar, maar plaats je eens in de schoenen van de NL-er.

Door de steun aan Wilders zal idd het verzet van de moslims groter worden (zolas je eerder aangaf), maar ik ben van mening dat niet de nederlanders de eerste stap moeten nemen tot matiging, maar de moslimmaatschappij.

Aanpassing, tolerantie en sociale controle van de "goede groep".

Terug
Naar boven