AndroidHealthClinic

Hard work beats talent...Bill Starr

SG24

Cool Novice
Waardering
7
Lengte
1m93
Massa
95kg
Vetpercentage
16%
Beste mensen,

na onverwacht een aantal maanden langer in de lappenmand te hebben gelegen, ga ik morgen opnieuw van start met onderstaand schema:

Maandag (zwaar)
Squat (5 x 5)
Deadlift (3 x 5)
Bench (5 x 5)
Inclined dumbbell press (2 x 20)
Calf raises (3 x 30)

Woensdag (licht)
Squat (5 x 5)
Good Morning (4 x 8)
Inclined Press (5 x 5)
Pullover (2 x 20)
Curls (2 x 20)

Vrijdag (medium)
Bench (4 x 8 / 2 x 2)
Squat (5 x 5)
Shrugs (5 x 5)
Overhead (5 x 5)
Chins (4 x max)

Omdat ik door omstandigheden de afgelopen jaren niet heel trouw de sportschool heb kunnen bezoeken, ben ik heel wat spiermassa kwijtgeraakt en is mijn vetpercentage van zo'n 9% naar de 20% geschoten. Daarom heb ik besloten na elke workout een 20 minuten op de loopband te gaan staan (snelheid: 5 km/u, hellingshoek: 10%), om flink wat extra vet te verbranden.

Morgen staat mijn eerste training op het programma!:cool:

Laatst bewerkt:
Succes om je doelen weer te behalen

Succes ik ga je volgen, wil over een paar weken ook met Starr beginnen.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks Michel en D77:)

Morgen kan ik meer zeggen over waar ik precies sta... Ben zelf erg benieuwd!

Vandaag hoestend en proestend, met koorts, naar de gym gegaan... Beter iets doen in de gym, dan helemaal niets op de bank:cool:

De training van vandaag:

5 minuten infietsen

Squat
5 x 65 kg
5 x 70
5 x 75
5 x 80
1 x 85

Tot en met de 80 ging het allemaal relaxed. Bij de 85kg voelde ik ineens een krampachtige spanning in mijn quadriceps. Dankzij mijn snotkop kon ik me niet meer echt focussen... Dus voor de zekerheid maar gestopt, aangezien de uitvoering snel minder werd.

Deadlift
5 x 60 kg
5 x 80

Beide setjes gingen redelijk soepel. Ik ben echter niet meer voor de derde sets gegaan, voelde me daar echt te crocky voor...

Bench
5 x 40
5 x 45
5 x 50
5 x 55
1 x 60

De Bench is nooit mijn beste vriend geweest... In mijn prime - time (zo'n 7 jaar geleden) drukte ik ook "slechts" 122,5 max. Ik zag vandaag wel op tegen deze oefening, zeker ook omdat ik niet fit ben en ik benchen echt k*t vind. Maar he, het zal wel moeten gebeuren! Dus gaan we knokken voor die magische 100 kg! In de laatste set was ik echt helemaal op... Omdat er geen spotter was, durfde ik het niet aan zelfstandig nog 4 reps eruit te gooien.

De inclined en de calfraises heb ik vandaag geskipt... Het was genoeg voor vandaag, zo gaf mijn lijf aan. Nog even 20 minuten uitgelopen en naar huis gegaan, aldaar een warm bad op me wachtte met een hele mooie dame erin.

lekker moe in mijn lijf en kop...wat zal ik vanavond goed slapen!

Zaterdag is mijn volgende training!

Zo... Net terug gekomen van zo'n 3 weken vakantie in Turkije!

Mooi land, lekker weer, goed eten... Ik kon mijn geluk niet op. Heb eerlijk gezegd de gym ook helemaal niet gemist!

Over 7 weken ga ik voor 2 weken naar Marokko, dus tja... Dan wordt het in die tijd weer niet trainen:rolleyes:. Omdat ik ook terugkom van een periode blessureleed en ik dus ook een flinke terugval heb gemaakt in kracht, heb ik besloten mij geheel te focussen op het sterker worden op de basale compounds. Bill Starr zet ik even in de koelkast en de komende tijd stap ik over op stronglifts: dagelijkse progressie (ideaal +2,5 kg), maakt dat ik heel "relaxed" en volgens goede opbouw weer relatief snel sterk kan worden op die compounds. Hopelijk zullen mijn spieren / pezen en mijn CNS het weer snel oppikken, zodat ik over een maand of 5 (toch zeker) met een goede basis aan Bill Starr kan beginnen.

Maandag training! Tot dan!

Terug
Naar boven