MuscleMeat

Hardstyle

Wel redelijk, sowieso een hardere bass nodig!! :D

Uhmz, how do i put this delicately....

• Topic Starter Topic Starter
Bass kon inderdaad wat harder ja!
Dit is het eerste "hardstyle" nummer dat ik heb gemaakt!
Ik vind het leuk om te doen maar kan nog heel wat tips en tricks gebruiken :) Al het commentaar is welkom.

Bedankt,

Als beginner zou ik als melodie/lead Nexus 2 > Dance Leads > German Trumpet 3 doen, en ik zou ook een kick erin gooien. Er zijn (zover ik weet) ook tutorials te vinden van hoe je een goede hardstyle kick maakt, die zou ik ook gaan bekijken, erg handig :) Daarnaast zou ik ook upliftings erin gooien en werken met cutoff automation clips etc. dan klinkt t vet nice ^^

Laatst bewerkt:
Vind het eerlijk gezegd niks.. De melodie die de hele tijd van toonhoogte veranderd lijkt net alsof je maar wat door elkaar hebt gegooid.

dit topic gaat over hardstyle muziek..

O sorry, weet even niet waarom ik dan hardcore aan het posten ben maar het ging me om die tonen denk ik ;)

Veel te soft. Handjeklap.

niet echt goed nee lijkt zelfs een beetje vals te klinken.
en die bas mag zekers wel wat harder.
laat de volgende maar eens dreunen!!

Tiesto was ook niet in 1 dag de beste.

Hoe maak je dit eigenlijk, ben al een tijdje opzoek naar een goed programma.

Beetje basiskennis over toonladders kan je goed gebruiken, want de melodie klopt voor geen meter, daarom klinkt het zo vals... :) Je moet uitgaan van een bepaalde grondtoon, en daarbij de passende tonen/toetsen zoeken (is puur theorie en staat al vast per grondtoon), en met die toetsen een melodie maken. Op basis van de grondtoon, kan je ook weer akkoorden toepassen.

Dat is de BASIS. Voor de rest is hardstyle vooral geluidstechnisch, je moet dus verstand hebben van frequenties, FX, EQ etc.

Bijvoorbeeld:

C Majeur (standaard, begint op de C) is: C, D, E, F, G, A, B, C

G Majeur: (begint op de G): G - A - B - C - D - E - Fis (zwarte toets) - G

Hulpmiddel:
http://www.popschoolmaastricht.nl/college_piano_akkoorden.php

Kortom, een goede basis is een must. Daarnaast heel veel oefenen, en steeds meer verdiepen. Tegenwoordig denkt iedereen wel 'ff' hardstyle te kunnen maken of DJ te zijn, achter hun pc-tje :) Of je moet super goed gehoor hebben, en alles op gevoel doen, maar dat hebben weinig mensen die geen muzikale achtergrond hebben ;)

jumstyle is not a crime

Beetje basiskennis over toonladders kan je goed gebruiken, want de melodie klopt voor geen meter, daarom klinkt het zo vals... :) Je moet uitgaan van een bepaalde grondtoon, en daarbij de passende tonen/toetsen zoeken (is puur theorie en staat al vast per grondtoon), en met die toetsen een melodie maken. Op basis van de grondtoon, kan je ook weer akkoorden toepassen.

Dat is de BASIS. Voor de rest is hardstyle vooral geluidstechnisch, je moet dus verstand hebben van frequenties, FX, EQ etc.

Bijvoorbeeld:

C Majeur (standaard, begint op de C) is: C, D, E, F, G, A, B, C

G Majeur: (begint op de G): G - A - B - C - D - E - Fis (zwarte toets) - G

Hulpmiddel:
http://www.popschoolmaastricht.nl/college_piano_akkoorden.php

Kortom, een goede basis is een must. Daarnaast heel veel oefenen, en steeds meer verdiepen. Tegenwoordig denkt iedereen wel 'ff' hardstyle te kunnen maken of DJ te zijn, achter hun pc-tje :) Of je moet super goed gehoor hebben, en alles op gevoel doen, maar dat hebben weinig mensen die geen muzikale achtergrond hebben ;)

Wat gebruikt jij dan aangezien ik ook een super goed gehoor heb, (srs)

Hey, zelf ben ik ook wel liefhebber van hardstyle maar ik begrijp nooit wat termen als kicks, synths enzo willen zeggen. Iemand die dat eens kort kan uitleggen? Thanks!

Rond 00:25 verwacht je ****ing dikke bas krijg je gewoon bijna niks :(

Bring bring bring bring, bring in the base!!

Terug
Naar boven