AndroidHealthClinic

Hartritmestoornis.

Bokito

Monstrous Giant
10 jaar lid
10.000 berichten 10.000 likes
Waardering
15.917
****ing vage shit dus.
Had gister na een korte warming up(helemaal niet zwaar) opeens een hartritmestoornis van +/- 30 minuten. Hart klopte als een idioot en leek naar buiten te willen komen. Echt best wel beangstigend.
Blijkt dus dat het wel vaker zomaar voor kan komen bij mensen. Ik ben verder kerngezond. Geen hoge bloeddruk, goede conditie etc.

Meer mensen die dit hebben meegemaakt?

Niet toevallig een nieuwe booster of iets uitgeprobeerd?

Een hartritmestoornis is het onregelmatig kloppen van het hart, waarbij het bijvoorbeeld kan overslaan in ritme.
Een heel hard kloppend hart, betekend nog niet dat je een ritmestoornis hebt. Een schrikreactie, paniekreactie of een angstreactie zorgt voor de vrijlating van adrenaline, als je brein dit "verkeerd" signaleert komt je lichaam in staat van paraatheid, zonder dat er feitelijk iets is waarvoor dit nodig is. Vaak resulteert dit in een hoge hartslag en algeheel onrustig gevoel, dit kan wederom voor extra paniek zorgen.

• Topic Starter Topic Starter
Niet toevallig een nieuwe booster of iets uitgeprobeerd?

Nope.
Een hartritmestoornis is het onregelmatig kloppen van het hart, waarbij het bijvoorbeeld kan overslaan in ritme.
Een heel hard kloppend hart, betekend nog niet dat je een ritmestoornis hebt. Een schrikreactie, paniekreactie of een angstreactie zorgt voor de vrijlating van adrenaline, als je brein dit "verkeerd" signaleert komt je lichaam in staat van paraatheid, zonder dat er feitelijk iets is waarvoor dit nodig is. Vaak resulteert dit in een hoge hartslag en algeheel onrustig gevoel, dit kan wederom voor extra paniek zorgen.

Zit wel wat in. Echter had ik geen schrik/paniek/angst reactie. Maar kan inderdaad zijn dat het eenmalig was, dat hoop ik maar.:p

Beetje late reactie maar ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik heb vaker een hartritmestoornis tijdens het trainen (atrium fibrillatie wordt dat genoemd) maar nadat ik 1x tijdens een beentraining naar mn borst had gegrepen en naar adem snakte ben ik snel naar een dokter gegaan. Heb een bloedonderzoek gehad en hier kwam eigenlijk niks uit.
Achteraf bleek dat het kwam door de grote hoeveelheden cafeïne die in mijn pre workout zat... Ik weet niet of je veel koffie en/of red bull drinkt maar mocht dit zo zijn dan zou ik dat eens minderen om te zien of het probleem weg gaat :)

Mijn problemen zijn in ieder geval volledig verdwenen.

Hoe snel was je hartslag.
Regelmatig of onregelmatig?
Voelde je het bonzen in je keel?

weet je zeker dat het geen hyperventilatie was? ( duid op meer dan alleen het ademen)

Ik heb precies hetzelfde gehad, op een of andere manier had ik er een bepaalde periode meer last van dan tegenwoordig. Stress zou er wel mee te maken kunnen hebben. Zoals je misschien zelf hebt gemerkt werkt vrijwel niets om het ritme te kalmere..

• Topic Starter Topic Starter
Ja geen idee wat het was.
Inmiddels uitgesloten dat het iets ernstigs is dmv echo/bloedonderzoek/hartfilm

Ja geen idee wat het was.
Inmiddels uitgesloten dat het iets ernstigs is dmv echo/bloedonderzoek/hartfilm

Gelukkig dat het niets ergs is. Het enigste wat bij mij wel eens wou helpen was inademen en doorslikken. Zoals je doet om dat aparte gevoel uit je oren te halen als je gegaapt hebt.

Terug
Naar boven