Fitness Seller

Hartslag

vis127

Novice
Waardering
1
Lengte
1m79
Massa
76kg
Vetpercentage
13%
Ik heb mijn hartslag laten meten en die is behoorlijk laag.
Ik ben benieuwd of het komt door krachttraining want cardio doe ik eigenlijk niet. Mijn hartslag is 42 slagen per minuut in rust. Wat is die van jullie?

kan duiden op een goede conditie.

Wat zeror inderdaad hierboven zegt.

Het kan natuurlijk verschillen redenen hebben.

- Het nemen van Recreatiedrugs/medicatie
- Medische klachten, bv(diabetes, lyme, hartziekten)

Ondervind je ook klachten bij deze lage hartslag?

bij mij 80 tot 100

Ik heb een hartslag van 40 slagen per minuut en ik ben zo fit als een hoentje.

Ik heb een hartslag van 40 slagen per minuut en ik ben zo fit als een hoentje.

Als je hartslag zo laag is zonder aanwijsbare reden als het doen van duursport kan het geen kwaad om een eeg te laten maken. Ik heb zelf gefietst op betaald niveau en had toen een hartslag van net onder de 40 als ik in bloedvorm zat, ik kende wel wat mensen met lager maar die hadden dan ook een wat hoger hematocriet gehalte.

• Topic Starter Topic Starter
Als je hartslag zo laag is zonder aanwijsbare reden als het doen van duursport kan het geen kwaad om een eeg te laten maken. Ik heb zelf gefietst op betaald niveau en had toen een hartslag van net onder de 40 als ik in bloedvorm zat, ik kende wel wat mensen met lager maar die hadden dan ook een wat hoger hematocriet gehalte.

Dat is precies wat me gezegd werd dat mijnhartslag dezelfde is als die van een professionele wielrenner. Daar blijf ik me over verbazen. Ik ben erg streng met mijn voedingsschema en ik sport gewoon 4x in de week een uurtje. Alleen maar krachttraining. Daarnaast rook ik en zuip ik me eens in de twee weken het leplazarus. Dat kan toch nooit goed zijn.

Dat is precies wat me gezegd werd dat mijnhartslag dezelfde is als die van een professionele wielrenner. Daar blijf ik me over verbazen. Ik ben erg streng met mijn voedingsschema en ik sport gewoon 4x in de week een uurtje. Alleen maar krachttraining. Daarnaast rook ik en zuip ik me eens in de twee weken het leplazarus. Dat kan toch nooit goed zijn.

dan ben jij gezonder dan 90% van Nederland

Terug
Naar boven