- Waardering
- 14.740
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 103kg
- Vetpercentage
- 17%
Denk dat je de macht en invloed van Monster en Red Bull lichtelijk onderschat. Ik kan me nog goed herinneren dat onderzoekers van Shell de boel voorlogen en dat politici geneigd waren aan hun oordeel meer waarde te hechten dan van onafhankelijk onderzoek, omdat "die Shell man zo zeker van zijn zaak was en er niet omheen draaide zoals die andere onderzoekers".Ik drink geen Monster, alleen de el cheapo versie van Red Bull (Bullit). Ik zit op 240-320 mg dagelijks daarmee. Ter referentie:
![]()
Does Caffeine Consumption Increase the Risk of New-Onset Atrial Fibrillation? - PubMed
The incidence of AF is not increased by coffee consumption. In fact, we found a lower incidence of AF when caffeine consumption exceeded 436 mg/day. Therefore, based on available evidence there is no association between caffeine intake and AF risk.pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
![]()
Caffeine intake and atrial fibrillation incidence: dose response meta-analysis of prospective cohort studies - PubMed
It is unlikely that caffeine consumption causes or contributes to AF. Habitual caffeine consumption might reduce AF risk.pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
![]()
Caffeine does not increase the risk of atrial fibrillation: a systematic review and meta-analysis of observational studies - PubMed
Caffeine exposure is not associated with increased AF risk. Low-dose caffeine may have a protective effect.pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
De cardioloog keek me wel aan alsof ik een mong**l was toen ik uitlegde waarom ik het niet aannemelijk vond dat mijn cafeïne-inname verband hield met mijn AF. In de ontslagbrief staat ook: "Patiënt denkt dat cafeïne goed is voor je hart en neemt er dus veel van tegen advies in"![]()
Ik vermoed ook dat die inverse relationship maar voor een heel klein gedeelte van range van de doseringen geldt.