XXL Nutrition

Hoge bloeddruk

Bezoekers in dit topic

Vind het nog al wat dat ha meteen medicatie voorschrijft eigenlijk.

-140/90 is ietwat hoog maar zeker niet schrikbarend.
- het bewijs dat hypertensie een oorzaak is van hoofdpijn is op zijn zachtst gezegd vrij zwakjes. En als er dan al een mogelijke link is aangetoond zijn de drukken vele malen hoger dan die van jou

Naja hij wou kijken hoe ik erop reageer, een maand lang beta-blokkers nemen en kijken wat het doet. Althans dat is zijn idee.

Het is niet alleen hoofdpijn, maar in de loop van de dag ook rode ogen en wazig zicht.. soms denk ik dat het inderdaad mijn migraine is. Maar goed morgen bij de cardioloog en dan zien we het wel.

Bedankt!
 
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je aanvalt?

Ik schiet totaal niet in paniek, maar ik wil het probleem verhelpen. Waarom met een hoge bloeddruk lopen als het verholpen kan worden? Ik heb al weken last van hoofdpijn, knallend rode ogen, wazig zicht.. denk dat dit geen prettig gevoel is?

En als jij vind dat ik mezelf belachelijk maak op dit forum, is dat volledig jouw recht. Ik zie het anders.

Maar bedankt voor jouw bijdrage.

Mij lijkt het sterk dat je van de bloeddruk die bij jou is gemeten hoofdpijn hebt. Slecht zicht en knallende koppijn past eerder bij metingen van 180/120 ofzo, lol.

Voor hetzelfde geld heb je ergens in je nek of rug ofzo iets dat knelt of vastzit, daar kan je ook hoofdpijn en wazig zicht van krijgen. Ik heb daar bijvoorbeeld wel eens last van. Als ik dan me nek los laat maken, is het weg. Om nou gelijk aan bloeddrukmedicatie te gaan… vooral op jouw leeftijd. Sterk overdreven.
 
Mij lijkt het sterk dat je van de bloeddruk die bij jou is gemeten hoofdpijn hebt. Slecht zicht en knallende koppijn past eerder bij metingen van 180/120 ofzo, lol.

Voor hetzelfde geld heb je ergens in je nek of rug ofzo iets dat knelt of vastzit, daar kan je ook hoofdpijn en wazig zicht van krijgen. Ik heb daar bijvoorbeeld wel eens last van. Als ik dan me nek los laat maken, is het weg. Om nou gelijk aan bloeddrukmedicatie te gaan… vooral op jouw leeftijd. Sterk overdreven.

Nee daar heb je volledig gelijk in. Maar daarom vraag ik ook om advies op dit forum, om te kijken hoe jullie erover denken.

Ik las ook dat je alleen bij overdreven hoge bloeddruk symptonen ervaart, en dat is 140/90 niet het geval idd..

Maar goed, ik geef morgen een update.
 
Waarom met een hoge bloeddruk lopen als het verholpen kan worden? Ik heb al weken last van hoofdpijn, knallend rode ogen, wazig zicht.. denk dat dit geen prettig gevoel is?
Hoe weet je dat het daarmee is begonnen?
Als bijvoorbeeld je ogen achteruit zijn gegaan, kan je hoofdpijn daar ook een gevolg van zijn
 
update na bezoek dokter hart en vaatziekten (cardioloog)

Aantal testen gedaan.

- bloeddruk gemeten in rust, meting was 140/85

- sporttest moeten doen, (fietsen) op verschillende standen, moest bepaalde snelheid halen binnen een bepaalde tempo 8 minute lang. Hierbij deden ze ook telkens bloeddruk meten etc.

- hartecho

Volgens de testen waren de resultaten perfect, buiten dat me bloeddruk in rust inderdaad wat hoger is, maar niks ernstig.

Hij zei ook dat 140/85 geen reden kan zijn voor mijn hoofdpijn, maar hij zei wel dat het kan zijn dat tijdens de dag mijn bloeddruk piekt en deze dan stijgt naar bv 170 of 180 op 90 waardoor ik wel deze symptomen ervaar.

Om dit ook te controleren krijg ik 13/01 een 24 uur bloeddrukmeter en dan gaat hij kijken wat mijn bloeddruk doet.

Indien inderdaad mijn bloeddruk stijgt boven de 140/85 wilt hij kijken naar een medicatie, indien dit niet hoger gaat, is er niks aan te doen.

Ik ben benieuwd!

Ps: ik zei dat mijn huisarts inmiddels Bisoprolol (beta blokker) had voorgeschreven, hij moest erom lachen. Ten eerste vond hij dit onnodig bij 140/85 en ook dat er genoeg andere middelen zijn.

Hij is zelf geen fan van beta blokkers.
 
60/70 in rust vaak smorgens als gemeten als je wakker word is juist perfect, 36-42 is levensgevaarlijk laag!
Rust als is overdag rusthartslag of net wakker hartslag?

Screenshot_20220104-182721_Connect.jpg
 
Laatst bewerkt:
Rust als is overdag rusthartslag of net wakker hartslag?

Bekijk bijlage 545071
Volgens Garmin ligt mijn gemiddelde rust hartslag per week tussen de 44 en 49 al maanden. Er zitten 2 weekjes van 52 tussen in december maar die kan ik terug redeneren naar stress omtrent gedoe met familie en alcoholische uitstapjes. Ik zie m'n hartslag vaak genoeg onder de 40 zakken.
Screenshot_20220104-183546.jpg
 
Volgens Garmin ligt mijn gemiddelde rust hartslag per week tussen de 44 en 49 al maanden. Er zitten 2 weekjes van 52 tussen in december maar die kan ik terug redeneren naar stress omtrent gedoe met familie en alcoholische uitstapjes. Ik zie m'n hartslag vaak genoeg onder de 40 zakken. Bekijk bijlage 545073
Hoe betrouwbaar zijn deze meters van Garmin? En welke type is dit.

Heet dit trouwens geen sporthart
 
Hoe betrouwbaar zijn deze meters van Garmin? En welke type is dit.

Heet dit trouwens geen sporthart
Toevallig weet ik dat ik een aantal neefjes heb die dat hebben. Zelfs met een bmi boven de 40 was mijn hartslag maar 60-70.

Toen ik onder narcose moest in het ziekenhuis waren ze ook niet echt gelukkig met mijn hartslag, voor de narcose was ie 55. Dus tijdens de narcose waren ze bang dat ie veel te ver zou zakken.
 
60/70 in rust vaak smorgens als gemeten als je wakker word is juist perfect, 36-42 is levensgevaarlijk laag!
Dat laatste heb ik al zolang ik meet. Toen ik na mijn infarct op hartbewaking lag ging de hele dag het alarm af (<45); 's nachts ook (<40).
 
Hoe betrouwbaar zijn deze meters van Garmin? En welke type is dit.

Heet dit trouwens geen sporthart
Had dat stukje over het hoofd gezien, dit is gemeten met de Garmin Fenix 6 Sapphire. Heb hem ooit vergeleken met de meetresultaten van een Polar H10 hartslag band en de resultaten waren praktisch hetzelfde.
 
Hoe betrouwbaar zijn deze meters van Garmin? En welke type is dit.

Heet dit trouwens geen sporthart
Meestal zijn metingen van de rusthartslag aardig accuraat met die dingen, en je kunt ook vrij eenvoudig nagaan natuurlijk of het klopt.
 
Had dat stukje over het hoofd gezien, dit is gemeten met de Garmin Fenix 6 Sapphire. Heb hem ooit vergeleken met de meetresultaten van een Polar H10 hartslag band en de resultaten waren praktisch hetzelfde.
Nice! Wel prijzig zie ik nu net.

Zal wel voor een Apple watch gaan. Hopelijk kan je in de toekomst met dit soort watches ook je bloeddruk meten, idk of dit praktisch mogelijk is.

Las er ooit iets van dat Apple dat wilt uitbrengen
 
Nice! Wel prijzig zie ik nu net.

Zal wel voor een Apple watch gaan. Hopelijk kan je in de toekomst met dit soort watches ook je bloeddruk meten, idk of dit praktisch mogelijk is.

Las er ooit iets van dat Apple dat wilt uitbrengen
Wilde per se een saffier horloge, had hiervoor een vivoactive 4 van Garmin maar dat scherm beschadigde zo belachelijk snel. Dat ik hem maar amper één jaar fatsoenlijk heb kunnen gebruiken.
 
Back
Naar boven