Dit jaar al 5 keer waarvan ik 4 keer cardioversie heb moeten ondergaan.
Begin 2025 zal ik ook alblatie krijgen waarna het hopelijk klaar is met dat gezeur. Maar als ik dmv Telmisartan de kans met 10% op AF kan verkleinen icm verlaagde bloeddruk is dat goed meegenomen.
Ze hebben mij compleet doorgelicht dmv MRA omdat het niet "normaal" is dat ik je midden 30 al last hiervan krijgt op alle foto's was niks geks tezien buiten een "sportshart" om wat wat groter was maar niet gek groot oid. (Kon geen kwaad).
Ben vorig jaar als een bezetene gaan hardlopen ernaast wat waarschijnlijk voor AF heeft gezorgd, en eenmaal last van ben je er vatbaar voor... helaas.
Dus denk zelf dat het komt door overmatig duursporten icm reguliere krachttraining. Zie ook volgende stukken.
This survey provides early evidence that veteran endurance athletes who develop AF may be at an increased risk of developing stroke, even in those deemed to be at low risk by CHA 2 DS 2 -VASc score.
pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
A wealth of scientific literature backs the unique therapeutic benefits of exercise for quality of life, cardiovascular (CV) health, and longevity. Consequently, many have assumed that more exercise is always better. However, chronic excessive endurance exercise might adversely impact CV health...
pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
Uit dit topic de informatie
https://www.reddit.com/r/Ultramarathon/s/wDSURoy9DM
Maar als ik het goed begrijp heb ik dan ook geen voordeel van Telmisartan mbt mijn casus van AF?
Qua bloeddruk zeg je dat ik er al aan voldoe, ik moet/wil eerdaags weer op APK bij jullie AHC. Dan zal ik dit ook uitleggen en hopelijk kunnen jullie wat voor mij betekenen. Mijn cardioloog weet trouwens ook overal van maar die is wat minder happig op medicatie voorschrijven🥲. (Lees een statine die ik uit eindelijk ook via AHC heb voorgeschreven gekregen)