MuscleMeat

havermout moet je koken?!

Het zou wat zijn zeg, al die havermout voor niks gegeten.

Idd moet je niet koken. Uit de doos zou ik het niet eten, maar zoals olddutch zegt ff laten weken is voldoende.

Je kan het zelfs laten weken in magere kwark, gewoon door elkaar roeren en even laten staan in de koelkast. De havermout word gewoon lekker zacht en smaakt trouwens heel goed icm kwark. :meal:

En waarom zou het anders niet verteerd worden? het is een natuurlijk product, geen metaallegering.

Laatst bewerkt:
Haver en havermout worden hier door elkaar gehaald. Havermout is voorbewerkt en hoeft dus niet te worden gekookt.

Net gebeld met 0800-235782537 Quaker vragenlijn.

Voedingswaarde blijft exact gelijk bij koken of niet koken alleen er is geen "binding" bij niet koken.

Klopt, de link is niet helemaal duidelijk. Er wordt gesproken oer 3 typen. De langkokende (15 min.) zul je alleen bij natuurvoedingswinkels vinden. De kortkokende (5 min.) en instant havermout vind je in de supermarkt. Beiden kun je ongekookt gebruiken, al zal de de eerste (kooktijd 5 min.) wat hard zijn en is daarom geschikter om in de blender te gooien voor een shake.

het probleem dat je je zo vol voelt kan ook komen omdat je niet goed tegen haver kan. Zou je ff moeten onderzoeken. Rijstevlokken of meel zijn bijv veel makkelijker verteerbaar.

Ik eet gewoon 100gr havermout met wat melk erbij en direct opeten.. Heb ik geen problemen mee

• Topic Starter Topic Starter
Is toch gewoon geblenderde havermout?

geen idee

---------- Toegevoegd om 16:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:30 ----------

Klopt, de link is niet helemaal duidelijk. Er wordt gesproken oer 3 typen. De langkokende (15 min.) zul je alleen bij natuurvoedingswinkels vinden. De kortkokende (5 min.) en instant havermout vind je in de supermarkt. Beiden kun je ongekookt gebruiken, al zal de de eerste (kooktijd 5 min.) wat hard zijn en is daarom geschikter om in de blender te gooien voor een shake.

ja ,er zit wel verschil tussen sommige haver, sommige zijn heel rauw en die verteren echt heel moeilijk ,ik laat ze nu eerst 10minuten weken,blijkt ook al redelijk te helpen.Morgen s een keertje koken,s zien of het iets gaat uitmaken.
bedankt alleman

gewoon zo door je shake pleuren en blenderen

Terug
Naar boven