AndroidHealthClinic

Hdl verbeteren tijdens kuur

Gains4life

Dutch Bodybuilder
Waardering
160
Ik heb een meter gekocht om mijn Cholesterol eens bij te houden tijdens het kuren en zoals verwacht is mijn hdl <15

Zijn er goede supps ofz om je hdl te verbeteren.

@Cools

Visolie

Ik heb een meter gekocht om mijn Cholesterol eens bij te houden tijdens het kuren en zoals verwacht is mijn hdl <15

@Cools
Geen enkel supplement of medicijn wat het HDL-cholesterol verhoogt verlaagt de kans op hart- en vaatziekten.

Welke AAS gebruik je? Niet-orale AAS geven in de regel slechts een milde verlaging van het HDL-cholesterol. Weet je toevallig wat je waarde was voor het kuren? En plaats a.u.b. ook eenheden, <15 appels, peren, perzikken?

• Like
Waarderingen: BB_
Geen enkel supplement of medicijn wat het HDL-cholesterol verhoogt verlaagt de kans op hart- en vaatziekten.

Welke AAS gebruik je? Niet-orale AAS geven in de regel slechts een milde verlaging van het HDL-cholesterol. Weet je toevallig wat je waarde was voor het kuren? En plaats a.u.b. ook eenheden, <15 appels, peren, perzikken?

Pfff zijn wel megadoseringen man. 15 appels. Is dat per week?

@Cools

Rode gist tabletten! Serieus. Ik gebruik ze zelf ook en mijn omgeving ook.
Miin cholesterol waardes zijn nog nooit zo goed geweest. Mijn LDL is flink gezakt.
In rode gist tabletten zit de zelfde werkzame stof als in Statines (Monacline) alleen dan in mindere dosering en zonder bijwerkingen.

Is er data over het risico van een slecht cholesterolratio zonder verdere risicofactoren en wat is wel nuttig als supplementen/medicijnen geen nut hebben?

Cardio

Is er data over het risico van een slecht cholesterolratio zonder verdere risicofactoren en wat is wel nuttig als supplementen/medicijnen geen nut hebben?
Voor een eenvoudige risicoschatting wordt de zogeheten SCORE chart gebruikt. Deze geeft een 10-jaarsrisicoschatting op dodelijke en niet-dodelijke cardiovasculaire ziekte aan de hand van leeftijd, geslacht, bloeddruk, ratio totaal cholesterol/HDL-cholesterol en wel/niet roken. De meest accurate (en recente) hiervoor is mijns inziens deze:

Echter is er geen data hiervoor wanneer je jonger dan 40 bent. De reden hiervoor is eenvoudigweg dat het risico hierop bijzonder klein is onder de 40. In de praktijk wordt 15 jaar opgeteld bij de leeftijd bij gebruik van de SCORE chart bij diabetespatiënten en reumatoide artritis-patiënten. Daarbij lijkt het mij niet geheel onredelijk om ook 10 jaar bij de leeftijd op te tellen bij chronisch AAS-gebruik in hoge doseringen.

Wat nuttig is is het verlagen van het LDL-cholesterol, het verlagen van de bloeddruk wanneer deze een bovendruk van 140 mmHg overschrijdt, niet roken en niet te dik zijn. Daarmee pak je al een hoop gezondheidswinst. Daarnaast helpt een combinatie van krachttraining en duursport ook. Denk bij de laatste bijvoorbeeld aan totaal een uur cardio per week bij een hartslag van 130-150 per minuut bijvoorbeeld.

1574607362308.png

Voor een eenvoudige risicoschatting wordt de zogeheten SCORE chart gebruikt. Deze geeft een 10-jaarsrisicoschatting op dodelijke en niet-dodelijke cardiovasculaire ziekte aan de hand van leeftijd, geslacht, bloeddruk, ratio totaal cholesterol/HDL-cholesterol en wel/niet roken. De meest accurate (en recente) hiervoor is mijns inziens deze:

Echter is er geen data hiervoor wanneer je jonger dan 40 bent. De reden hiervoor is eenvoudigweg dat het risico hierop bijzonder klein is onder de 40. In de praktijk wordt 15 jaar opgeteld bij de leeftijd bij gebruik van de SCORE chart bij diabetespatiënten en reumatoide artritis-patiënten. Daarbij lijkt het mij niet geheel onredelijk om ook 10 jaar bij de leeftijd op te tellen bij chronisch AAS-gebruik in hoge doseringen.

Wat nuttig is is het verlagen van het LDL-cholesterol, het verlagen van de bloeddruk wanneer deze een bovendruk van 140 mmHg overschrijdt, niet roken en niet te dik zijn. Daarmee pak je al een hoop gezondheidswinst. Daarnaast helpt een combinatie van krachttraining en duursport ook. Denk bij de laatste bijvoorbeeld aan totaal een uur cardio per week bij een hartslag van 130-150 per minuut bijvoorbeeld.

1574607362308.png
Nuttig, thanks. Hoeveel waarde moet dan gehecht worden aan de ratio in deze chart als je zegt dat het verhogen van hdl en dus het positief veranderen van de ratio geen meerwaarde heeft? Kan er dan beter gekeken worden naar totaal ldl of is dat te kort door de bocht?

Nuttig, thanks. Hoeveel waarde moet dan gehecht worden aan de ratio in deze chart als je zegt dat het verhogen van hdl en dus het positief veranderen van de ratio geen meerwaarde heeft. Kan er dan beter gekeken worden naar totaal ldl of is dat te kort door de bocht?
Die ratio correleert goed met het risico op hart- en vaatziekten. Alleen zodra je die ratio gaat beïnvloeden door supplementen/medicatie te nemen met impact op het HDL-cholesterol is deze niet meer betrouwbaar.

Dit geldt trouwens dus net zo goed de andere kant op. Net zo zeer als dat medicatie die het HDL-cholesterol verhoogt geen effect lijkt te hebben op het risico op hart- en vaatziekten, hoef je ook niet aan te nemen dat medicatie die het HDL-cholesterol verlaagt daardoor het risico op hart- en vaatziekten verhoogt.

• Topic Starter Topic Starter
De waarde was <15 mg/dl
De meter kan niet lager dus de precieze waarde weet ik niet.

Dus eigelijk kan ik niks doen om minder gezondheidsrisicos te lopen?

Kuur zit op 375 test 600 deca 200 tren

Het is een zelf gemeten waarde? Die apparaten met zo een stripje/druppel willen soms ook wel afwijken.
Totaal chol is redelijk betrouwbaar maar voor HDl en LDL is prikken en labwaarde laten meten wel betrouwbaarder.

Uiteindelijk zegt een losse waarde ook niet alles. Het gaat wel om je totale bloedbeeld.

De waarde was <15 mg/dl

Dus eigelijk kan ik niks doen om minder gezondheidsrisicos te lopen?

Kuur zit op 375 test 600 deca 200 tren
tenzij tren onder de medicijnen valt die @Galen eerder benoemde en het hdl daardoor zo laag uitvalt, dan ben je g2g.

Rode gist tabletten! Serieus. Ik gebruik ze zelf ook en mijn omgeving ook.
Miin cholesterol waardes zijn nog nooit zo goed geweest. Mijn LDL is flink gezakt.
In rode gist tabletten zit de zelfde werkzame stof als in Statines (Monacline) alleen dan in mindere dosering en zonder bijwerkingen.

Je kan ook gewoon statines in 10 mg tabletten krijgen, en heeft dus dezelfde werking en bijwerkingen dan Rode Gist Rijst (monacoline K).

Je kan ook gewoon statines in 10 mg tabletten krijgen, en heeft dus dezelfde werking en bijwerkingen dan Rode Gist Rijst (monacoline K).

Nee. het voordeel van rode gist tabletten t.o.v. "echte medicijn Statines" is dat het natuurlijk is en veel minder bijwerkingen heeft t.o.v. traditionele statines.

Nee. het voordeel van rode gist tabletten t.o.v. "echte medicijn Statines" is dat het natuurlijk is en veel minder bijwerkingen heeft t.o.v. traditionele statines.

Onzin.

Rode gist wordt door artsen soms ook aangeraden ipv statines. Iemand op mijn werk neemt het ook op aanraden van haar dokter. Zij is ouder dan 50 en haar bloedwaardes zijn op dat gebied fel verbeterd.

Rode gist wordt door artsen soms ook aangeraden ipv statines. Iemand op mijn werk neemt het ook op aanraden van haar dokter. Zij is ouder dan 50 en haar bloedwaardes zijn op dat gebied fel verbeterd.

De mijne ook en die van mijn moeder ook.
Mijn waardes zijn nog nooit zo goed geweest (LDL) als ooit. Ben nu 10 maanden dit aan het gebruiken. Ik stop er 2 maanden mee en dan begin ik weer.

Ik meende dat Rode gist rijst de identieke stof als levostatine had. Dus 10mg elks (van de werkzame stof dan) staat gelijk aan elkaar.
Ik meende tevens dat levostatine gestart wordt op 20mg terwijl in 1pil rode gist rijst 10mg zit.

Ikzelf neem 2x10mg monacoline k

Terug
Naar boven