XXL Nutrition

Heavy gripper

train and gain

Ripped Bodybuilder
Waardering
232
Beste beesten

Ik moet echt iets aan me grip doen:o Vaak fail ik deadlift, one arm shrug (smith) doordat de grip van me rechter hand het niet houd. Het is raar dat het me rechter hand is, want ik ben rechts..

Dus had ik in gedachten om een heavy gripper te kopen om wat aan me grip te doen. Maar welk? Ikzelf heb geen idee.. misschien dat jullie een idee hebben wel ik het best kan kopen gezien mijn stats.

Benchpress:
8 x 72,5
8 x 72,5
6 x 75
4 x 77,5

Deadlift:
10 x 100
6 x 115
4 x 115

One arm shrugs (smith)
8 x 47,5
8 x 47,5
6 x 47,5
4 x 50

Bij one arm shrug laat me grip het dus vaak afweten:(

Dit zijn btw de mogelijkheden van de grippers:
Welke gripper past het beste bij je?
Je begint net met grip training begonnen, bent herstellend van een blessure of zoekt een warming-up gripper dan is de HG100 ideaal. Voor dames is deze gripper al een pittige uitdaging. Knijpkracht-45kg

De volgende gripper is voor mannelijke atleten die al specifiek wat aan sport hebben gedaan. De dames zullen hier hun handen meer dan vol aan handen en de meeste dames zullen deze nooit sluiten, wat het natuurlijk tot een leuke uitdaging maakt! Deze gripper heet HG150. Knijpkracht-68kg

De volgende gripper is HG200. Krijg je deze de eerste keer al gelijk dicht dan ben je al behoorlijk sterk. De meeste mannen sneuvelen de eerste keer op deze gripper en zien de HG200 al als een behoorlijke uitdaging. Knijpkracht-91kg

De HG250 is de universele standaard als het gaat om grip kracht.
Alleen serieuze krachtsporters die specifiek hun grip trainen zullen deze HG gripper uiteindelijk kunnen sluiten. Vele ''gewone'' mannen zullen deze nooit sluiten. Knijpkracht-114kg

De HG300 is echt een beest van een gripper. Krijg je deze ooit gesloten dan behoor je al tot een elite grip groep mannen. Deze gripper krijg je echt alleen maar dicht als je de vorige grippers goed hebt doorlopen. Van de honderdduizenden atleten die HG grippers wereldwijd hebben gekocht zijn er maar een paar honderd die deze gripper ooit hebben gesloten. Knijpkracht 136kg

En dan...dan is er de HG350, ook wel ''The Beast'' genoemd! Het ultieme sluitstuk van de Heavy Grip series. De schatting is dat er wereldwijd slechts tussen de 10 en de 20 mensen zijn die deze gripper kunnen sluiten! Als deze je ooit lukt, dan horen we graag van je! Knijpkracht-159kg

Kies zorgvuldig je gripper(s)uit. We kunnen helaas eenmaal geopende grippers niet omruilen. Is een aangeschafte gripper te zwaar voor je, dan zit er niks anders op dan hard trainen om hem te kunnen sluiten!

Thnx mannen!

ik heb hetzelfde probleem, handschoenen aangeschaft maar daar wordt je grip nog slechter op!

Ben benieuwd wat hier aangeraden wordt: )

er is crunshing grip (knijpkracht) en grip voor uithouding, langer iets vasthouden.

imo ben je dus beter af met static holds en dat soort dingen als grip fail het probleem is.

zou gewoon de beginnerset kopen. Dan heb je er 3 dan kan je voorlopig wel vooruit.

Ik zou gewoon de Hg100(voor opwarmen) hg150 en hg200 kopen daar ben je wel een tijdje mee zoet.:)

Ik doe de meeste oefeningen iets zwaarder dan jij (10-15kg).

De HG-150 knijp ik zo dicht. De HG-200 moet ik behoorlijk m'n best op doen, maar het lukt uiteindelijk wel. Bij de HG-250 kom ik een eind, maar lang niet ver genoeg.

Of het helpt om je grip te verbeteren weet ik niet.

• Topic Starter Topic Starter
er is crunshing grip (knijpkracht) en grip voor uithouding, langer iets vasthouden.

imo ben je dus beter af met static holds en dat soort dingen als grip fail het probleem is.

Het is zegmaar dat me hand uit elkaar getrokken word, ik kan me vingers niet gebogen houden om de barbell. Valt onder crunshing grip, of niet?:)

---------- Toegevoegd om 16:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:57 ----------

zou gewoon de beginnerset kopen. Dan heb je er 3 dan kan je voorlopig wel vooruit.

Ik denk dat ik dan voor de semi-gevorderde zou gaan, die HG-100 heb ik niet veel aan denk. Bedankt voor je reactie!:D

Er wordt wel onderscheid gemaakt tussen crushing grip en supportive grip (farmers walk e.d.). In hoeverre deze overlappen is nog maar de vraag natuurlijk.
Hier een onderarmartikeltje voor als je die nog niet kende.

Laatst bewerkt:
Er wordt wel onderscheid gemaakt tussen crushing grip en supportive grip (farmers walk e.d.). In hoeverre deze overlappen is nog maar de vraag natuurlijk.

Ok, dan begreep ik van Nicholas ook. Maar op wel soort grip faal ik dan? Me vingers worden zeg maar uit elkaar getrokken met deadlift waardoor ik de barbell niet meer vast kan houden:o

Ik heb de HG 150 en kan deze met moeite 3 keer dicht krijgen en de HG 200 op een goede dag 1 keer.

Mn deadlift is 120x3 denk ik met normale grip en shrugs 100x8

Je hebt drie soorten grip: crushing grip (grippers), supporting grip (static holds, farmer's walk) en pinching grip (plate pinching/curling).

Crushing grip oefen je - met grippers dus bijvoorbeeld - wel met een laag/middelmatig aantal reps, dus train je niet echt je uithoudingsvermogen om een barbell lang vast te kunnen (blijven) houden.

Dan kan je inderdaad beter op static holds (met dumbbells of met pullups), of bijvoorbeeld de farmer's walk met zware gewichten trainen.

Het beste zou natuurlijk een combinatie zijn, maar pas op voor overtraining!

Begin maar met de HG100 t/m HG200 en train ze op je rustdagen en met mate. :D

Ik heb de HG 150 en kan deze met moeite 3 keer dicht krijgen en de HG 200 op een goede dag 1 keer.

Mn deadlift is 120x3 denk ik met normale grip en shrugs 100x8

BSQ 5x112,5 2x120
FSQ 5x80
DL 5x140 1x150
BP 3x75

log: [Link niet meer beschikbaar]

Wat is het nou?:o

---------- Toegevoegd om 16:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:12 ----------

Je hebt drie soorten grip: crushing grip (grippers), supporting grip (static holds, farmer's walk) en pinching grip (plate pinching/curling).

Crushing grip oefen je - met grippers dus bijvoorbeeld - wel met een laag/middelmatig aantal reps, dus train je niet echt je uithoudingsvermogen om een barbell lang vast te kunnen (blijven) houden.

Dan kan je inderdaad beter op static holds (met dumbbells of met pullups), of bijvoorbeeld de farmer's walk met zware gewichten trainen.

Het beste zou natuurlijk een combinatie zijn, maar pas op voor overtraining!

Begin maar met de HG100 t/m HG200 en train ze op je rustdagen en met mate. :D

Ok thnx! Dat word dus de beginners set! For sure dat ik hier niet zo over heen zit?:O:p

Pull ups doe ik ook altijd met rug training, dan train ik dus static holds. Ik kijk ff verder wat ik nog meer hier voor doe.

Bedankt!

Top, laat even weten of het bevalt. Zat zelf ook te denken om zo'n setje te halen. :)

Laatst bewerkt:
Juist, dat was de naam. ( mixed :p)

Maar dat denk ik he, weet niet of het echt zo is.

ja je hebt gelijk.

Toen ik begon met grippers (HG150) ging mn deadlift met normale grip van 80 naar 100. Eerst kon ik 100 alleen vast houden met mixed grip maar na een beetje met grippers te spelen ging dat veel beter.

Alleen veel progressie op de grippers zelf niet echt, kan de HG200 nog gen 2 keer dicht doen.

Het is raar dat het me rechter hand is, want ik ben rechts..

Ik weet dat het geheel terzijden is, maar volgens mij zal je rechterhand/arm niet meer kracht hebben dan je linker hand/arm, maar wel meer coördinatie, waardoor het soms luikt dat ze krachtiger is.

Ok, om op je probleem terug te komen, je kan altijd extern fixeren. maar dat vind ik een beetje het probleem verleggen. maar het is een "nood" oplossing. anders, ja, trainen op kracht. de mogenlijkheden staan hier boven beschreven he ;)

groetjes

EDIT: WOW, NIET FIXEREN, IK zat met de verkeerde oefening, ik denk dat het bij deze te risicovol is. omdat je het gewocht moet kunnen lossen in nood.

Laatst bewerkt:
Ik weet dat het geheel terzijden is, maar volgens mij zal je rechterhand/arm niet meer kracht hebben dan je linker hand/arm, maar wel meer coördinatie, waardoor het soms luikt dat ze krachtiger is.

Ok, om op je probleem terug te komen, je kan altijd extern fixeren. maar dat vind ik een beetje het probleem verleggen. maar het is een "nood" oplossing. anders, ja, trainen op kracht. de mogenlijkheden staan hier boven beschreven he ;)

groetjes

EDIT: WOW, NIET FIXEREN, IK zat met de verkeerde oefening, ik denk dat het bij deze te risicovol is. omdat je het gewocht moet kunnen lossen in nood.

Haha, toch bedankt:). Btw me linker heeft meer kracht:P

Terug
Naar boven