AndroidHealthClinic

Heb ik zo een goed voedings/trainings schema

MichelS4

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
89kg
Vetpercentage
19%
Ik ben 1.85m en weeg 93 Kg en 22% vetpercentage (33jaar)
Doel is naar 15% vetpercentage

ontbijt 6.45 uur
eiwit shake met 300 ml melk 0%
2 bruine boterhammen *
1 kop koffie(zwart)
2x CLA
1x C1000
1x glucosamine
1x l-garnitine

8.30 uur
1 kop koffie(zwart)

10.00 uur
2 bruine boterhammen *

10.30 uur
fruit

12.30 uur
2 bruine boterhammen *
2x CLA
1x l-garnitine

15.00 uur
2 bruine boterhammen *
1 bak kwark 0% vet

18.00 uur
Rijst met kip of vis en groenten
2x CLA
2x l-garnitine

21.30 uur
1x multi vitaminen

* Bruin brood is altijd met kipfilet,rosbief,runderrookvlees of ossenworst
En in het weekend is het wel eens een frietje of wat anders

Trainen

Maandag
in de avond 30 minuten cardio
20.00 uur extra eiwit shake met 300 ml melk 0%

Dinsdag
schouders 4 oefeningen 4x10 per oefening
daarna extra eiwit shake

Woensdag
in de avond 30 minuten cardio
20.00 extra eiwit shake met 300 ml melk 0%

Donderdag
borst 5 oefeningen 4x10 per oefening
biceps 2 oefeningen 4x10 per oefening

Vrijdag
rustdag

Zaterdag
30 minuten cardio

zondag
rug 5 oefeningen 4x10 per oefening
triceps 2 oefeningen 4x10 per oefening

heb je je eetschema uitgerekend wat je allemaal nodig hebt ?
mij lijkt t wel een beetje aan de mindere kant

Borst en schouder mag wel een oefeningetje minder. Je vergeet trouwens helemaal je benen te trainen!

En om wat zinnigs over het voedingsschema te zeggen moet je echt de caloriewaardes/verhoudingen uitrekenen

• Topic Starter Topic Starter
Borst en schouder mag wel een oefeningetje minder. Je vergeet trouwens helemaal je benen te trainen!

En om wat zinnigs over het voedingsschema te zeggen moet je echt de caloriewaardes/verhoudingen uitrekenen

Ok en dat van de benen klopt.
Dat doe ik niet omdat ik eerst cardio/uithoudings vermogen wil.
Ik ben nu weer 7 maanden bezig,want de jaren hiervoor heb ik wel altijd mijn benen getraint.
Dat wil ik in de toekomst ook wel weer gaan doen.
Ik neem aan dat ik met crostrainen al wat met mijn benen doe.
Ik ga de caloriewaardes/verhoudingen uitrekenen.

Hierbij mijn voedings schema

Bijlagen

Je kunt toch ook je benen trainen en tegelijkertijd uithoudingsvermogen kweken? Crosstrainer is niet aan te rekenen als beentraining omdat je heel andere spiervezels belast dan met gewichtstraining (spiervezels die niet echt vatbaar zijn voor groei).

Wat betreft je voedingsschema:
3000kcal om te beginnen is wel goed, dat kun je altijd nog omlaag doen als je minder resultaat boekt. Je mag wel iets meer vetten binnenkrijgen (tot 20%).
Verder drink je erg veel eiwitshakes en eet je erg veel brood... 's Ochtends kun je bijvoorbeeld brinta gaan eten, en overdag ook een keer rijst met kip in plaats van een broodmaaltijd.
Om aan je goede vetten te komen kun je een stuk vette vis zoals zalm toevoegen of een een eetlepel lijnzaadolie.

Je laatste maaltijd (in dit geval een shake) zou ik vervangen door langzaamopneembare eiwitten zoals NightProtein of kwark.

Je kunt toch ook je benen trainen en tegelijkertijd uithoudingsvermogen kweken? Crosstrainer is niet aan te rekenen als beentraining omdat je heel andere spiervezels belast dan met gewichtstraining (spiervezels die niet echt vatbaar zijn voor groei).

Wat betreft je voedingsschema:
3000kcal om te beginnen is wel goed, dat kun je altijd nog omlaag doen als je minder resultaat boekt. Je mag wel iets meer vetten binnenkrijgen (tot 20%).
Verder drink je erg veel eiwitshakes en eet je erg veel brood... 's Ochtends kun je bijvoorbeeld brinta gaan eten, en overdag ook een keer rijst met kip in plaats van een broodmaaltijd.
Om aan je goede vetten te komen kun je een stuk vette vis zoals zalm toevoegen of een een eetlepel lijnzaadolie.

Je laatste maaltijd (in dit geval een shake) zou ik vervangen door langzaamopneembare eiwitten zoals NightProtein of kwark.

Bedankt voor je goede uitleg.
De laatste shake is ook een 100% Caseine Time Release Proteine.
En de kip bij de rijst wissel ik af met witte vis.
Ik ga dan mijn ontbijt (brood) wisselen met brinta.

mvg Michel

Kan ik schouders met benen combineren.
Om mijn benen mee te trainen 3 oefeningen schouders en
3 oefeningen benen.

Extra trainingsdag erbij voor benen.
Nu doe ik

Maandag
in de avond 45 minuten cardio
20.00 uur extra eiwit shake met 300 ml melk 0%

Dinsdag
schouders 4 oefeningen 4x10 per oefening
daarna extra eiwit shake

Woensdag
rug 5 oefeningen 4x10 per oefening
triceps 2 oefeningen 4x10 per oefening
daarna extra eiwit shake

Donderdag
Benen 4 oefeningen 4x10 per oefening
daarna extra eiwit shake

Vrijdag
rustdag

Zaterdag
45 minuten cardio

zondag
borst 5 oefeningen 4x10 per oefening
biceps 2 oefeningen 4x10 per oefening
daarna extra eiwit shake

Wat voedings betreft sluit ik me volledig aan bij de opmerkingen van Daster.

Trainingsschema kan goed zo. Persoonlijk zou ik biceps en triceps omdraaien omdat je met borst je triceps belast (presses) en met rug je biceps (Rows/pull ups). Schouders kun je met benen combineren. Zelf doe ik het niet omdat ik na een serieuze benentraining toch echt wel moe ben. Je traint nu rug direct na je schouder dag, kan wel maar zelf heb ik het gevoel dat dat je schouders op die manier toch minder rust krijgen omdat je ze met veel rug oefeningen ook aanspreekt.

Gewoon lekker proberen zo en aanvoelen of het voor jou gaat werken. Iedereen zit anders in elkaar en zal ook anders moeten trainen voor optimaal resultaat. Zoals 3XL zegt ''Geloof niets, probeer alles''

Succes!

. Persoonlijk zou ik biceps en triceps omdraaien omdat je met borst je triceps belast (presses) en met rug je biceps (Rows/pull ups).

Borst belast ook biceps en rug belast ook triceps (mischien zelfs wel meer dan de biceps, zeker als je bedenkt dat het grootste deel van de armflexie tijdens rug oefeningen voor rekening van de brachialis komt)

Borst belast ook biceps en rug belast ook triceps (mischien zelfs wel meer dan de biceps, zeker als je bedenkt dat het grootste deel van de armflexie tijdens rug oefeningen voor rekening van de brachialis komt)

Ik denk dat vele mensen verrast zullen staan hoeveel kracht ze ineens meer hebben bij tricep oefeningen als ze triceps eens op een andere dag trainen.
Zeker die mensen die het idee hebben dat hun triceps achterlopen.

Ik zie veel mensen die de combi borst+triceps en rug+biceps doen. Ik zie ook veel mensen die klagen over achterblijvende armspieren.

Na 4 weken benen trainen.

Alles 4 sets 10 herhalingen.
Squat los top 10x100 kg
leg press top 10x170 kg

Tot nu gaat de max nog per week 10 kg omhoog.

En voor de andere oefeningen
Borst:
Bench press max 3x110 kg
En met losse dumbbells 10x40 kg

Rug:
Seated row 10x95 kg
dumbbell row 10x36 kg

schouders:
Shoulder press 10x28 kg
Bradford press 5x60 kg

Het trainen gaat erg lekker , en ik kan ook steeds zwaardere gwichten pakken.
Daarnaast ben ik ook 2 kilo afgevallen en vetpercentage is 1% minder.
En die zit nu op 21%

Mijn voedings schema is nog steeds hetzelfde.
Alleen doe ik nu 4 dagen trainen en heb ik geen tijd meer om er cardio bij te pakken.
Maar nu ben ik na 10 dagen weer 4 kg af gevallen.
En ik kan wel steeds zwaardere gewichten pakken,is dat een goed teken of niet?
Daarin tegen ga ik wel de vormen beter zien en mijn buikje gaat er ook goed af.

Ik zit nu op 87 kg en 20% vetpercentage.
Dat houd in na ongeveer 2 maanden 5 kg en 2.5% vetpercentage kwijt.

man wat ben jij vet zeg 87kg voor 1m85 en 20% vet zo wil ik er nooit uitzien van mijn leven lance armstrong wint hir met voorspring tegen dat hele forum qua vetpercentage spieren en schoonheid lichaam [Link niet meer beschikbaar]
Denk je dat hij nu zn streeflichaam heeft behaald dan?? Hij is toch aan het trainen om het te veranderen.

Lance Armstrong is een schrale ecto. En zo hoef IK er dus nooit van mn leven uit te zien.

man wat ben jij vet zeg 87kg voor 1m85 en 20% vet zo wil ik er nooit uitzien van mijn leven lance armstrong wint hir met voorspring tegen dat hele forum qua vetpercentage spieren en schoonheid lichaam [Link niet meer beschikbaar]

Pfff jij moet echt nodig een ban krijgen! Als je niks nuttigs te zeggen heb zeg dan niks!
Hij is toch aant trainen voor een beter lichaam en kom jij aan met je domme opmerkingen! Blije vent

rofl lmaooooo ik weeg 69 kg en duw120kg bp 1x dus kracht hebben jullie ook niet pussys jij weegt 96kg en bh 125 das maar 29kg meer dan je eigen gewicht.Ik doe er 51KG meer dan mijn eigen gewicht met mijn mini biceps van 37 cm......

Ik zou eigenlijk 1 sport willen weten waar jullie beter zijn dan ons ....

hardlopen 100m doe ik in 14 sec
zwemmen 100m doe ik onder de 2min
fietsen een wedstrijk 200 km in 4h10 min vlak parcour
benchpress 120kg 1x en zelf weeg ik 69kg

dus kracht heb ik meer dan jullie , uithouding , conditie , en ik sta scherper alle aders zichtbaar in onderbuik armen en benen nu 6% vet gaat nog naar 4% wanneer de eerste klassieker Milaan San Remo begint ...doe dat maar eens na en een salaris van 5 nullen per jaar.....en btw voor de zogezegde harde heb ik een vraagje ... Is verlies van spiermassa altijd verlies van kracht ....??????? W ie kan mij daar een onderbouwd antwoord opgeven ...Ik zeg nee ....
Squat en deadlift je ook 2x je eigen lichaamsgewicht :rolleyes: En ik ken er wel meer die 120 drukken bij een laag lichaamsgewicht. Borst niet aantikken of gewoon simpelweg de vingers van de spotter onder de baar. En als dat niet het geval is ben je gewoon een genetisch wonder op de bank, dus doe niet net of je van het wielrennen zo sterk wordt.

Ieder zijn ding he. Als jij er voldoening uithaalt snel te fietsen moet je dat vooral doen. Het lijkt mij dodelijk saai en slopend

En in de zomer doe ik ook bijna 10 uur per week aan duursport, dus mn conditie is wel in orde!

En wat betreft je vraag:

Hoeft niet. Want kracht bestaat uit 3 delen
-Explosiviteit (snelheid) (F=m*a)
-Verbeterde coordinatie/aansturing CZS
-Spiermassa

Door verbetering van de andere 2, kan verlies aan spiermassa dus opgevangen worden zodat je kracht ongeveer hetzelfde blijft

---------- Toegevoegd om 18:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:29 ----------

Oh trouwens... Mijn aderen waren ook overal zichtbaar ten tijde van die foto's. Misschien niet zo duidelijk te zien vanwege crappy camera. Maar ik heb liever wat meer massa, dan zo droog staan bij 69kilo :D

Terug
Naar boven