MuscleMeat

Heb jij gecut, en ja, hoe snel hoeveel vp?

mark30049

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
115
Zoals de titel al zegt;

Heb jij gecut, en in hoeveel tijd ben jij van hoeveel naar hoeveel % vp gegaan?

Ik zit zelf in de cut, ben van 20% (100kg) naar 13% (93,6) in minder dan 4 weken gegaan.
Gaat nu stuk langzamer, wil voor 't einde van mei op de 8/9% zitten.

Hoe heb je dit precies gemeten? Dit is wel een heel wonderbaarlijk resultaat namelijk.

Wat betreft je vraag: 0.5-1kg per week, % geen idee.

7% op 4 weken? :lol:

Ik ben van 14% naar 6% gegaan in 37 weken.. Slow cut, met diet breaks op onderhoud.. Nog steeds bezig om de 4% te halen :p

Wil proberen dmv calorie cycling het hele jaar rond de 5,5% te blijven ala Martin Berkhan. Ben benieuwd of het lukt en hoe ik me voel.
Stagneer nu al 2 weken op 6% en ben met refeeds aan het spelen om door me plateau heen te breken.

Hij starte wel flink hoog.. Onwaarschijnlijk, maar van 20% naar 13% op zich wel mogelijk denk ik.. Agressief laag cutten werkt de eerste 2 weken super goed en van zijn 20% ook veel vochtverlies in het begin natuurlijk en misschien niet heel accuraat gemeten;)

Ik ben van 14% naar 6% gegaan in 37 weken.. Slow cut, met diet breaks op onderhoud.. Nog steeds bezig om de 4% te halen :p

Wil proberen dmv calorie cycling het hele jaar rond de 5,5% te blijven ala Martin Berkhan. Ben benieuwd of het lukt en hoe ik me voel.
Stagneer nu al 2 weken op 6% en ben met refeeds aan het spelen om door me plateau heen te breken.

Hoe meet je je vet percentage?

Hij starte wel flink hoog.. Onwaarschijnlijk, maar van 20% naar 13% op zich wel mogelijk denk ik.. Agressief laag cutten werkt de eerste 2 weken super goed en van zijn 20% ook veel vochtverlies in het begin natuurlijk en misschien niet heel accuraat gemeten;)

Vocht = VVM, geen vet

Hoe meet je je vet percentage?

calipers, maar vooral de spiegel.. Die dingen hebben toch een aardige foutmarge..

Abs helemaal zichtbaar wanneer ontspannen, aders bij abs etc..

Nog steeds niet klaar helaas, begin het nu toch wel aan me mood en libido te merken:mad:

---------- Post toegevoegd 19 April 2013 om 21:03 ----------

Dat is waar, maar zijn bf% meting kan wel door vocht verlies een fout zijn geweest.. Ik weet niet hoe accuraat zijn meting is geweest

Zoals de titel al zegt;

Ik zit zelf in de cut, ben van 20% (100kg) naar 13% (93,6) in minder dan 4 weken gegaan.
Dit kan niet in 4 weken. :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter

Ik hield een boel vocht vast, at 4400 calorieen per dag, en nu 2800 nogmaar.

---------- Post toegevoegd 20 April 2013 om 00:48 ----------

Ik schatte het ongeveer 20 procent. Ben vrij lang en het zit niet in m'n genen een buik te hebben, en heb het van 3 x fullbody per week naar 4 x uur hardlopen, 2 x trainen en nog een paar cardio-groepslessen omgegooid. Ging als een speer, nu wordt het wel echt lastiger.

7% in 4 weken is bullshit

Hoelang heb je erover gedaan om van 11 naar 9% te gaan?
Heb de indruk dat het vanaf +- 10% allemaal wat minder begint te gaan.

Dat weet ik eerlijk gezegd niet.. Maar het ging inderdaad erg langzaam vanaf 10%
Denk een maandje ongeveer..

Bij plateau altijd een week doorgezet en toen cardio iets omhoog gegooid en carbs en vetten iets omlaag
In het begin alleen carbs omlaag zodat ik me minimum aan vetten kon blijven halen, maar nu vetten verder omlaag en carbs iets omhoog om de boel op gang te houden en me kracht te behouden(plus wekelijks carb refeed)

Ik ben van 110kg ( 36BF ) naar nu 97kg ( 24-25BF ) gegaan in 3 maanden.

Zoals de titel al zegt;

Je bent dus 7% afgevallen, dat is dus 7kg vet (7% van 100kg), en dus blijkbaar nog spiermassa aangekomen (overige 600g), vermeld ook even erbij dat je dit niet natty gedaan hebt. (no hate)

Terug
Naar boven