ArnieProportio
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 17
Ik reed van Delft naar Rijswijk via de Lange Keiweg (insiders zullen wel weten welke weg dat is). Het was 21:00uur (net een half uur geleden) hoog boven zag ik een formatie sterren. Tenminste dat dacht ik, ik herkende daarin iets van de 'Steelpan' aka 'Grote Beer'. Toen ik dichterbij keek zag ik dat het geen sterren waren maar oranje bollen. Even dacht ik dat het lichtpunten waren van hoge gebouwen, maar in die regio zijn geen hoge gebouwen. Ik heb mijn auto gelijk gestopt en vanaf een stilstaande plek bestudeerd. De bollen bewogen in de richting vanaf rijswijk naar Delft. Ik probeerde haastig mijn camera van de telefoon erop te richten, maar de camera maakte er geen goed beeld van. Ze bewogen allemaal in een richtig, net zo snel als een vliegtuig zeg maar. Maar dit was geen vliegtuig. Een vliegtuig geeft altijd knipperend licht. Dit was een constante brandende oranje licht. Sterker nog, het leek op vlammend vuur. Ik telde er ongeveer 10 die met constante snelheid in de formatie zoals ik hierboven beschreef vanuit Denhaag (Rijswijk) richting Delft (Rotterdam) vertrok. Toen de formatie weg was, was er nog eentje (achtergebleven). Deze volgde ik en het 'vuur' doofde even later. Ik heb geprobeerd een foto te maken, maar dat lukte niet.
Wie van jullie heeft dit ook gespot?
Mijn verklaring zou zijn: luchtballonnen. Alleen ik vond ze erg snel gaan.
Geloof me, ik ben erg sceptisch en wetenschappelijk ingesteld. Ik ben niet vaak verbaasd, maar dit keer moet ik toch even mijn auto parkeren en het van dichtbij bekijken. Een verrekijker had misschien wel een oplossing gegeven...
Wie van jullie heeft dit ook gespot?
Mijn verklaring zou zijn: luchtballonnen. Alleen ik vond ze erg snel gaan.
Geloof me, ik ben erg sceptisch en wetenschappelijk ingesteld. Ik ben niet vaak verbaasd, maar dit keer moet ik toch even mijn auto parkeren en het van dichtbij bekijken. Een verrekijker had misschien wel een oplossing gegeven...

)
, moet je niet 20 keer quoten.