XXL Nutrition

Hebben lichaamsgewicht oefeningen nog zin als je toegang hebt tot gewichten?

Rievet

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m88
Massa
76kg
Dingen zoals opdrukken,sit-ups,crunches etc?

Ik moest met boksen heel vaak opdrukken en andere oefening doen, ik heb hierdoor wel brede schouders en borstspieren van gekregen en mijn lifts zijn hierdoor hoger dan de gemiddelde beginner maar heeft het zin ze nog te doen nu ik toegang heb tot gewichten? Heb vooral het gevoel dat ik met gewichten mijn buikspieren veel sneller train dan met situps/planking etc

Pullups en dips e.d blijven altijd goede bodyweight oefeningen. Kan natuurlijk wel verzwaren met gewichten. Zelfde geldt voor alle andere bodyweight oefeningen.

altijd goed om te doen tog? misschien kan je je wat meer richten om het met gewichten te doen maar ik zou het zeker niet vervangen met gewichten;)

altijd goed om te doen tog? misschien kan je je wat meer richten om het met gewichten te doen maar ik zou het zeker niet vervangen met gewichten;)

Nee! Het gaat in een training om de totale belasting en als je een optimale training met gewichten hebt bedacht zal de toevoeging van dergelijke oefeningen dit alleen maar negatief kunnen beïnvloeden.

altijd goed?

volgens mij als je 100 bodyweight situps kan maken, heeft het niet veel zin om voor de 200 te gaan,
veel meer effect als je dan gewicht gaat toevoegen.

Ik weet niet wat je drukt op de bench? Doe eens een pushup met je handen op een weegschaal dan zie je wat je dan "drukt", je kunt "schuindrukken" door je voeten op een stoel te doen dan gaat het gewicht op de weegschaal ook omhoog.
Benaderd dat gewicht je gewicht op de sportschool dan zou ik lekker gaan knallen.
Sowiezo kunnen ze geen kwaad, het is altijd goed om op die manier in tune te blijven met je eigen lichaam. Zolang je het maar niet overdrijft en ze iedere dag gaat doen. Ik doe bijv. eens per maand op een avond 300 push ups, met redelijk wat rust er tussen in natuurlijk en ondanks dat ik op de bench 110 druk heb ik wel het idee dat dit ze shockt en laat groeien.

Dips/Pull ups/chins etc hebben altijd hun nut wanneer correct gebruikt, als ze te makkelijk zijn gooi je toch gewoon wat gewicht erbij?

Dips, chin-ups en push-ups doe ik ook in mijn routine, ware het niet verzwaard. Sinds ik ben begonnen met chin-ups, dips en push-ups zijn mijn biceps, triceps en borst gaan groeien als een malle. Tegenwoordig doe ik ze uiteraard wel met toegevoegd gewicht.

Q

Opdrukken is zonde van je tijd en energie, helemaal als je toegang hebt tot gewichten.

Bodyweight > Vrije gewichten > Machinewerk

Maar dan moet je natuurlijk geen bodyweight oefeningen doen die je 50 reps kunt pakken. Zelfde repranges trainen als je met gewichten zou doen

Terug
Naar boven