AndroidHealthClinic

Hee, kijk daar! Een voedings/trainingslog!

drlok

Novice
Waardering
0
Ahum.

* in mijn beste Mies Bouwman nabootsing *

Dag lieve mensen.

Alhier rondsnuffelend heb ik tot nu toe al veel nieuwe kennis verworven, waarvoor hulde. (ik roep het nog maar eens: Hulde!)

Nu, ik zou graag willen weten of het trainings/voedingsschema dat ik gebruik ook daadwerkelijk zin heeft. Het gaat als volgt:

Voeding

- 08.00u
twee donkerbruine boterhammen met kalkoenfilet

- 11.00u
twee kiwi's

- 13.00u
twee bruine boterhammen, meestal met ham en kaas, soms met een beetje salade (eier, beenham, zalm - de mayonaise-achtige versies ja) ertussen.

- 15.00u
twee Liga fruitkoeken

- 18.00u
avondeten, vaak pasta of zilvervliesrijst met vlees (kipfilet, soms iets anders) en groenten (vaak broccoli of wortels)

- 22.00u
magere Franse kwark (500g) / twee zachtgekookte eitjes met twee plakjes kalkoenfilet / huten kase / pindakaas

Trainen
(ik boks alleen maandag en donderdag's van 17.30u tot 19.15u)

- 30 minuten touwtjespringen, intervallen van drie minuten, een minuut rust
(gemiddeld 30x push-ups, sit-ups e.d. tijdens deze minuut "rust")

- 20 minuten op de heavy bag, intervallen van drie minuten, een minuut rust

- 30 minuten stootoefeningen, geen rust

- 20 minuten "fitness"
(push-ups, sit-ups, sprinten, rekken & strekken en nog meer leuke dingen)

- 5 minuten als laatste "schoudertjes draaien"

Per dag drink ik gemiddeld tussen de 1,5 en 2 liter water, als het kan ijskoud. Tijdens het avondeten neem ik vaak met genoegen een paar schepjes sambal erbij.

Ik ben: 34 jaar, 1m76 en weeg 80 kg.
Mijn ideale gewicht ligt tussen de 70 en 72kg.

Ik ben vorig jaar al van de 83kg tot de 74kg (hoezee!) teruggekomen, maar het moge duidelijk zijn: ergens onderweg is het fout gegaan. (mede door blessures en ongegeneerd volproppen)

Mijn vraag aan jullie: heeft dit alles zin?

En in alle ernst, ik heb geen idee of ik als eerste post zomaar een trainingslog mag plaatsen. Berisp mij waar nodig.

Merci bij voorbaat.

• Topic Starter Topic Starter
Ehrm. Oke.

Ben ik voordat ik begonnen ben al een persona non grata?

Wat zijn je doelen precies? Ik neem aan afvallen? Is spiermassa belangrijk?

Als je wilt afvallen mag je beginnen bij je voedingsschema. Je mag best als eerste post een log aanmaken, maar je mist nu zoveel kennis dat je je beter eerst in kan lezen. Werk de stickies in de voedingssectie in ieder geval even door en ga actief met je dieet bezig. Succes!

Als je niet gelijk een reactie krijgt, is het niet zo dat ze je niet gelijk moeten.
Mensen stellen zich meestal eerst voor en dan maken ze een keer een log.
Jij begint met een log. Mag ook, maar mensen kennen je nu nog niet, en zullen dus minder snel reageren. Aangezien er nu wat vaste members hier gepost hebben, en je dus meer views en reacties hebt zal hte nu wel drukker worden.
Maar een log maak je in 1e instantie niet voor anderen, maar voorjezelf.
Dus ook al reageert er ff niemand, is het wel prettig voor jou.

Meeste die hier hun logs posten zijn bezig met spieropbouw.
Jij doet iets anders, dus veel mensen hebben daar ook niet zo veel sjoege van.
Ik ook niet. Dus zal minder snel reageren als wanneer iemand een vergelijkbaar iets doet als mij.

• Topic Starter Topic Starter
Allen hartelijk bedankt voor de reacties.

Kale, het doel is inderdaad afvallen. Spiermassa is van ondergeschikt belang.
Heeft hetgeen ik probeer nu enig zin?

Terug
Naar boven