AndroidHealthClinic

Heeft buik ook rust nodig?

Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
70kg
Hallo iedereen,

Ik ben nog een beginner en heb dus nog niet zo heel veel ervaring. Ik train 5x per week op de sportschool en dan probeer ik tussendoor thuis ook nog buik te doen.

Ik weet dat het slecht is om eenzelfde spiergroep 2 dagen na elkaar te trainen, ze hebben namelijk 48h rust nodig. Geldt dit ook voor buik? Als ik buik train duurt dit ongeveer 10 minuten, maar dit is wel zeer intensief. Dit is puur op lichaamsgewicht en ik ondervind hiervan de laatste tijd geen spierpijn meer.

Als het aan mij lag zou ik buik liefst elke dag ongeveer 10 minuutjes intensief trainen, is dit wel goed? Zou ik misschien beter om de 2 dagen buik doen maar dan langer dan 10 minuten?

Alvast bedankt!

Hoe lang train je al? Als beginner moet je helemaal niet zo vaak willen trainen. Beginnersschema volgen (compounds) en dan komt buik vanzelf wel. 5 dagen trainen voor een beginner vind ik persoonlijk overdreven. En dan wil je elke dag buikspieren gaan doen? Je weet overigens het antwoord al, en dan nog stel je de vraag? Daarnaast is spierpijn geen indicator voor een goede training. Ik zou me toch maar ff goed gaan inlezen in de sticky's als je progressie wilt gaan boeken..

Hoe ziet je schema eruit en wat is je doel? Ik zou er sowieso gewoon een dag tussen laten, ongeacht de spiergroep.
Men zegt dat de doorbloeding beter is en dat de abs sneller herstelt maar dit zal wel niet wetenschappelijk onderbouwd zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Hoe ziet je schema eruit en wat is je doel? Ik zou er sowieso gewoon een dag tussen laten, ongeacht de spiergroep.
Men zegt dat de doorbloeding beter is en dat de abs sneller herstelt maar dit zal wel niet wetenschappelijk onderbouwd zijn.

Mijn schema:

Maandag: Rug/biceps
Dinsdag: Schouders/triceps
Woensdag: Rust
Donderdag: Borst/biceps
Vrijdag: Rug/triceps
Zaterdag: rust
Zondag: Schouders/borst