Fitness Seller

Nieuws Helft Marokkaanse jeugd voor 22ste bekend bij politie voor misdrijf

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.652
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
In Nederland is de helft van de Marokkaanse jongens op zijn tweeëntwintigste bij de politie gekend voor een misdrijf. Eén op de drie Marokkaanse mannelijke daders is een veelpleger.

Dat blijkt uit een nieuwe studie die is gepubliceerd in het Tijdschrift voor Criminologie. Voor het eerst werd iedereen die in een bepaald jaar (1984) in Nederland is geboren, gevolgd tot hij of zij 22 jaar werd.

Wat blijkt?
* 14% van deze mensen kwam minstens één keer met de politie in contact voor een misdrijf. Bij Nederlandse mannen gaat het om 20%, bij Marokkaanse mannen om 54%.
* Marokkaanse jongens zijn gemiddeld het jongst als ze voor de eerste keer als dader worden geregistreerd (17,6 jaar) en ze komen komen gemiddeld het vaakst met de politie in contact (4,1 keer).
* 5,4% van alle meisjes uit 1984 komt minstens één keer in aanraking met de politie als dader. Marokkaanse meisjes (16,6%) 3,7 keer meer dan Nederlandse meisjes (4,5%).
* Elf keer zoveel mannen als vrouwen zijn veelplegers (meer dan vijf misdrijven). Eén op de drie mannelijke Marokkaanse daders is veelpleger. Er zijn dubbel zoveel veelplegers onder de Marokkaanse meisjes als onder de Nederlandse.
* Delinquente allochtonen zijn gewelddadiger dan delinquente autochtonen.

http://www.hbvl.be/nieuws/buitenland/aid948689/helft-marokkaanse-jongens-pleegde-misdrijf.aspx

Game on.

Kijk dat is mooi meegenomen. De helft is al bekend, nu de overige 50% nog.

Kijk dat is mooi meegenomen. De helft is al bekend, nu de overige 50% nog.

Zo is het wle ongeveer.
Het schijnt dat 15% van de misdaden word opgelost heb ik ooit gehoord meen ik.

Hoe dit ook precies zit is wel een feit dat lang niet alles ontdekt en opgelost word.
De criminaliteit zal dus hoger liggen dan bij politie bekend is.

• Topic Starter Topic Starter
Criminaliteit ligt altijd hoger dan de bij de politie bekende verdachten, maar dat geldt voor alle groepen natuurlijk.

ik denk dat het er mee te maken heeft dat ze zich hier niet welkom genoeg voelen en zich daardoor proberen af te zetten. als we nou is allemaal ons steentje bij dragen, dan kunnen we dit probleem met z'n allen te lijf gaan.

ik denk dat het er mee te maken heeft dat ze zich hier niet welkom genoeg voelen en zich daardoor proberen af te zetten. als we nou is allemaal ons steentje bij dragen, dan kunnen we dit probleem met z'n allen te lijf gaan.

..Met andere woorden, ze kunnen er niks aan doen en eigenlijk is het onze eigen schuld? ???

Ofourse.. :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
Harder straffen.

Allemaal op strafkamp sturen

eigen schuld, als jij daar in de winkel staat en eruit gaat zonder te betalen, kan je daar jaap op de hoek van de straat niet de schuld voor gaan geven, doe normaal.

gaan we deze laatste posts nou serieus nemen of niet? :rolleyes:

ik denk dat het ook aan de politie ligt, die zie je ook bijna nooit nederlanders bekeuren maar altijd de gekleurden.

Goede pogingen om een rel te starten :D

Dat jij met dit type bericht komt joh, EricR:p

nederlanders worden niet zo hard op de bon geslingerd hoor :roflol:

Kan iemand dat filmpje nog vinden waarin Marokkanen zelf zeggen blij te zijn dat alle berber mocros naar NL zijn vertrokken?

Iemand een kopje thee?

Terug
Naar boven