AndroidHealthClinic

HELP!! heb advies nodig

emieltje

Novice
Waardering
0
Lengte
1m96
Massa
88kg
Vetpercentage
13%
hallo,

ik ben nieuw hier. ik ben 23 jaar, en sinds een jaartje wat serieuzer bezig met trainen. deed leuk mee op de sportschool. setjes maken van 130 kg bankdrukken. maar toen gebeurde het!

ik had vorig jaar een keuring van de landmacht. ik was toen afgekeurd op mijn conditie. ik wilde toen flinke maatregelen nemen doormiddel van goed af te vallen. ik was op dat moment:

197 cm
113 kg
21 % bf

ik was dus erg spekkig. maar goed. ik ben een half jaar flink gaan cardio'en, en met resultaat. ik ben op dit moment 97 kg nog! 16 kg kwijt. maar ook erg veel kracht en dat vind ik dus goed klote.

nu weer ik weer zwaar trainen en weer lekker groeien! maar nu komt mijn probleempje:o ik ben bang om weer vet te worden, door alles wat ik meer ga eten. ik werk voornamelijk alleen maar avonden en nachten. dus ook geen goed ritme.

wat ik nu eet op een dag is ong zo. kan ff anders lopen vanwegen mijn werk. dus andere tijden:

10.00 half steelpannetje brinta
2 broodjes pindakaas
wey shake

12.00 TRAINEN

14.30 aardappelen groente vlees ( woon nog thuis is niet altijd het zelfde)

dan maak ik voor mijn zelf een shake voor op mijn werk met: 200 ml melk, 500 gr kwark, 2 scheppen wey en aanvullen met water.

17.00 300 ml zelf shake.

18.30 4 broodjes pindakaas.

20.30 300 ml shake

23.00 300 ml shake

02.30 500 gr kwark

dit is dus veelste weinig, en schiet niet op volgens mij. maar omdat ik na mijn werk mijn bed in duik, wil ik 5 uur voor dat ik naar bed ga niet eten, want ben dan bang dat ik het niet verbrandt en dus weer dikker wordt. maar wil wel hoog in de eiwitten zitten om te groeien, maar dit werkt niet zo, merk ik al. want word steeds slapper en slapper, ( nu setjes van 105 kg :mad:) verlies al mijn kracht. vorig jaar at ik veel beter, met pakken kip, tonijn, rijst, pasta's, jullie kunnen het wel. maar werd er ook wat vetter van. dat wil ik dus niet. ( deed ook toen was verkeerd waarschijnlijk)
mijn vragen zijn dan:

1.word ik inderdaad dikker door dan meer te eten en dan te slapen?
2. zijn er meer mensen die nachten draaien en met het zelfde probleem zitten? ( als het een probleem is ) zo ja? hoe doen jullie dit dan?
3. wat kan ik er dan nog meer bij gaan eten zodat ik niet dikker word maar wel lekker weer massa aan kom?
4. alles bij elkaar: hoe moet ik dit doen???? :(

hoop op leuke en goeie reacties!

Laatst bewerkt:
Als je veel vetten en koolhydrate tot je neemt voor het slapen worden die
(waarschijnlijk) niet allemaal verbrandt. en zoals je weet worden overtollige koolhydraten omgezet in vet. kwark en noten is het beste voor het slapen gaan. Over het drinken ff tussendoor. Het beste is (volgens mij) 1 liter water per 1000 kcal. ik weet niet hoeveel je er nu hebt maar ja. Let vooral op voedsel dat er zo min mogelijk verzadigde vetten inzitten. ze mogen er natuurlijk wel inzitten maar de verhouding tussen onverzadigd moet best groot zijn. (dus veel onverzadigde vetten). drink niet alleen een shake maar eet er ook iets kleins bij zoals fruit ofzo?
Verder gewoon veeel trainen zodat die voeding die je binnevreet ook omgezet word in spiermassa en je beetje spek wat je nog hebt(?) dan ook weg getraint word. Om goede conditie te krijgen moet je trouwens gaan hardlopen man. Interval enzo. Daar krijg je beest conditie van.

Hopelijk heeft mijn reactie je een beetje geholpen, je krijgt vast nog veel meer hulp.

Ff kort voordat ik naar mun nest ga.

Afvallen is geen must voor een goede conditie. Doorgaan als je bloed hoest wel.

Allereerst HIIT training! Push jezelf maar naar the limit, met gemak haal je die landmacht keuring. Vooral veel op de benenwagen, dat moet je daar ook. Knallen tot je over je tong struikelt. Dan is zo'n keuring broodje aap.

Je moet je eten gaan plannen. Nachtdiensten draaien maakt niet uit. Je planned wanneer je eet en eet dan ook op die tijdstippen dat je dat geplanned heb.
Als je snel vet wordt dan moet je maar omlaag gaan in KH en omhoog in EI en VET. Bereken wat je verbruik is en daar iets onder gaan zitten, als je dan nog steeds vetter wordt dan eet je dus te veel.
Gaan eten want met dit pisbeetje voedsel strand je straks op een BP van 10kg.

Dus onderhoud uitrekenen en voor vetverlies eronder zitten en voor massa winst erboven. Gewoon 200 kcals erboven voor massa dan zet je min mogelijk vet aan en win je toch spiermassa.

Ga maar uitrekenen en begin maar te eten. Succes.

Laatst bewerkt:
eten

hoe en waaneer je werkt en traint speelt geen rol , wat je eet en wanneer wel en dat moet je plannen , als ik iedere dag 6 broodjes pindakaas eet zal mijn vet ook wel omhoog gaan... dus koolhydraten (groenten) en eiwit balans uitstippelen , gewoon eens wat voeding forums bekijken , en kijk je nu niet blind op dat bank duwen of andere gewichten die je nu neemt en vroeger , kijk in de spiegel naar je figuur !

Neem even een kijkje in voedingssectie.
Je neemt bijv al bijna 4 shakes + nog kwark dat betekent dat je eigelijk alleen maar eiwitten binnenkrijgt kzie bijna geen koolhydraten staan.
Lees jezelf ff in wij gaan het niet doen voor je.

• Topic Starter Topic Starter
koolhydraten zijn toch eigelijk dik makers?
je hebt ze nodig voor je energie, maar vandaar dat ze dus zo min mogelijk eet als ik aan het werk ben. want dan zit ik alleen maar te niksen ( ben bewaker). ik snap er steeds minder van. iedereen zegt altijd weer wat anders :mad:

en even wat anders tussen door. iedereen zegt weer wat anders. door middel van hoeveel setjes en herhalingen krijg je optimaal groei?
ik hoor 4x6-8
en hoor 4x12-15

wat is het nou?

Terug
Naar boven